המשימה: להתחזר. האמצעי: להגיע ל"מיטבול" בראשון לציון ולאכול את המנות שהן, ככל הנראה, המושחתות בישראל: עצומות בגודלן, נוטפות שומן ובשר, מפוצצות פחמימות. לכאן רצוי להגיע לאחר צום, רצוי רמדאן; לכאן לא מומלץ להגיע למי שלמחרת צריך להישקל אצל חלי ממן. על גבי הקירות תלויות פלזמות, ועליהן מתחלפות תמונות של גברים שהצליחו לבלוס כמויות ענק במסעדה המקומית. אלישע בוסקי, למשל, הצליח לדחוס 1,500 גרם בקר בארוחה אחת - שיא אישי וכנראה גם לאומי. נראה את הגרמנים מגיעים להישג זהה. 
למרות האווירה המאיימת, המקום מוקפד, נעים, אפילו ידידותי לילדים. כל ילד מקבל כאן חוברת צביעה - אומנם מעפנה, אבל עדיין מחווה נאה שאנחנו תמיד שמחים לפגוש.
בחזרה למפלצות התהילה: בתפריט פוגשים את קולקציית ה"בריאות", כך במקור, עם הגרשיים. המנה המושחתת ביותר היא "נוקאאוט" - טריפל בורגר (זאת אומרת, שלוש קציצות המבורגר זו על גבי זו על גבי זו) הכוללת 450 גרם בשר. אנחנו הסתפקנו במנה שזכתה במדליית הכסף, "ברייק פוינט" (101 שקלים) - לחמניית המבורגר ענקית ובה 250 גרם נתחי אסאדו מעושן, פרוסות אנטרקוט עם שלל ירקות כבושים וטריים. מנה אדירה, צבעונית ומגרה למראה. ביס ממנה הוא אוסף של טעמים המתערבבים אלה באלה, מוציאים מיץ בקר מגרה. מנה מענגת וכיפית, ובהחלט תשביע אתכם עד למחרת בצהריים.

אסאדו עגל (125 שקלים) הוא מנה מושחתת קצת פחות, ועדיין טעימה מאוד: 300 גרם של בשר רך צלוי ברוטב מתקתק. הזמנו את המנה עם תוספת לבחירה, אורז עם גזר ובצל, וקיבלנו מנה עצומה בגודלה, בעלת טעמים מאוזנים של בשר עסיסי מצד אחד ואורז עדין מהצד האחר. אין בה בריאות, אבל גם לא מושחתות. 
 
גם הוופל הבלגי (53 שקלים) מוגזם: שתי קומות של ופל, באמצעו דחוסים שלושה כדורי גלידה נדיבים, ומעליהם הר של קצפת אולטרה־מתוקה. כן, זה בדיוק מה שהיינו צריכים כדי לדחוס עוד קצת לקיבה.
משפט לגבי השירות: מלצרים מרחבי המסעדות בישראל מוזמנים להגיע וללמוד שירות מקצועי ואישי מהו: מצד אחד אכפתי, מנגד לא מנג'ס. תענוג. חוויה קולינרית שונה מצפה פה לכל חובבי הבשר, באופן מפתיע במחירים סבירים לחלוטין, ובוודאי בכמויות שטבע האדם לא ממש זקוק להן. אם שר הבריאות יתחיל אי פעם לקנוס אנשים שאכלו מעבר לצורכיהם, רצוי שיעמוד מחוץ ל"מיטבול". כמו בבדיקת ינשוף לאחר חתונה - גם פה כולם ייכשלו. 
מיטבול, דרך המכבים 8, ראשון לציון, 03-9646468
סאמר סקול
זו לא בדיוק מסעדה, אבל זו חוויה קולינרית יצירתית ונועזת לא פחות: “סקול יארד” בתל אביב היא “מעבדה”, כך מכנה אותה השף מאיר דנון, הבעלים של בית הספר למצוינות קולינרית, ואנחנו, הסועדים, שפני ניסיונות. “זו חצר משחקים יחידה מסוגה שמהווה בית ליצירה, מחקר, מפגש והתנסות עבור קהילת הטבחים ואנשי מקצוע”, אומר דנון. “החלל הרב־שימושי משמש במה קולינרית ומארח מגוון פעילויות פופ־אפ, מחקר ופיתוח וארוחות קונספט”. 

מסעדת "סקול יארד". צילום: יח"צ
במסגרת הארוחות הנערכות בחדר שבו פחות מ־30 מקומות ישיבה בנמל תל אביב (ישיבה סביב שולחנות משותפים), דנון מבשל עם תלמידים ארוחה לסועדים: הארוחה זהה, והיא כוללת טעימות רבות. התלמידים הם גם אלה שממלצרים, וההתרגשות על פניהם ניכרת היטב - לא ברור אם מתגובות הסועדים לגבי הבישול או לגבי כישורי ההגשה שלהם.
במסגרת הפרויקט הקיצי, יערכו תלמידי בית הספר בחלל “סקול יארד” אירועי פופ־אפ בשילוב אנשי קולינריה מובילים מהארץ ומהעולם. הארוחות הן בעלות אופי שונה זו מזו במטרה לחשוף את התלמידים למגמות ולמטבחים מהעולם ולחזק את הקשר עם הסועד. “אירועי פופ־אפ הם אמצעי נהדר לחגוג את האהבה שלנו לאוכל ולשתף את הקהל בכל פעם בפן אחר של העולם העשיר הזה”, אומר דנון. 
לכבוד יום העצמאות ה־241 של אמריקה, ב”סקול יארד” מכינים שתי ארוחות בסגנון אמריקאי, שייערכו ב־26 ביולי וב־31 ביולי. במהלך הערבים יוגשו המנות Hanky Panky Cleveland - טוסט עם המון בשר, נקניקיות וגבינה חרוך היטב, Soul Chicken - עוף מטוגן עם בייקון ומייפל המוגש על ואפלס,  Waldorf Salad- סלט תפוחים וסלרי עם ענבים וגבינה כחולה, Jambalaya - תבשיל אורז מניו אורלינס עם פירות ים ונקניקיות לצד Squash Time - סלט דלועים צלויות ואגסים.

כמנה עיקרית יוגשו צלעות בסגנון טקסני עם תפוחים ותבשיל כרוב, ולקינוח יוגש  American Pie -  נבחרת מאפי פאי מאמריקה. את הארוחה ילוו מבחר בירות קראפט של המבשלת Rogue  מאורגון, אחת ממבשלות הקראפט הבולטות והחשובות בארצות הברית.

ארוחות בסגנון אמריקאי, 26 ו־31 ביולי, 241 שקלים לסועד, להזמנות: 8073935־054 או באתר האינטרנט
“סקול יארד”, דיזנגוף 247, תל אביב