שני שיאים נשברים ב”ווסט סייד”, מסעדת מלון רויאל ביץ’ ברחוב הירקון בתל אביב: האחד, מחיר המנה הראשונה הגבוה ביותר. 110 שקלים לכבד אווז, שאליו עוד נגיע בהמשך; השני, המרווח בין השולחנות. מרווח ענקי של מטר עד שני מטרים בין הסועדים, מה שמאפשר להחנות ביניהם מיני־קופר בקלות.  פה, במסעדה, יש תחושה של מסעדת יוקרה אירופית, מוקפדת, רגועה. רוב הסועדים מדברים אנגלית. ורי נייס אינדיד. במטבח הפתוח והנקי למשעי עמלים שפים בכובעי ברט צרפתיים, פניהם רציניים וריח משכר באוויר. בא לנו לגור פה.



אווירת ה”פיין” נמשכה גם כשהגיעו המנות הראשונות, שאותן בחרנו בעזרת המלצרית המוקפדת והאדיבה. כל המנות נראו כאילו נלקחו מז’ורנל: יפהפיות, פוטוגניות, מלכות היופי של המנות הראשונות. לא התאפקנו ודגמנו את המנה היקרה ביותר, כבד האווז, כדי להבין מדוע מחירה כה גבוה. הכבד הגיע כמקשה אחת, עשוי במדויק, וסביבו נקטרינות, אגוזי מלך וצימוקים. ערמונים, שהובטחו בתפריט, לא הוגשו עם המנה. התוצאה, למרבה הצער, מאכזבת.



הכבד לא ממש התחבר למסיבה סביבו, ונדמה שהכבודה, בייחוד האגוזים, הצימוקים והשקדים, היא תוספת שבלונית למדי, קלישאתית וחסרת מעוף,


ובוודאי שאינה שווה את מחירה. 


המזווה. שיטוט קל, נעים ומאיר פנים. צילום: יח"צ
המזווה. שיטוט קל, נעים ומאיר פנים. צילום: יח"צ


גם סגנית מלכת היופי הגיעה: טרטר דג ומלפפונים (65 שקל), מנה ירוקה, מגרה ומושקעת: חתיכות מלפפונים טריים מגולגלים, ובתוכם צומח עלה ירוק תיאטרלי. במרכז הצלחת שלוש “קציצות” המכילות את הדג, והגספצ’ו הירוק סביב עושה חשק ללקק אותו עם האצבעות. זו מנה טובה יותר מהקודמת, אבל עדיין, למרות כל המחמאות, בינונית בטעמיה. יפה־יפה, אבל מה עם האופי?

המנות העיקריות טובות בהרבה. הסלמון (105 שקלים, מחירו נמוך אפילו מזה של המנה הראשונה) עשוי נהדר, רך, ורוד ומתמסר, וסביבו קרם בטטה לבנה ממכר ומשגע וזוקיני מטוגן. הגם שהיא נטולת יצירתיות, זו מנה מצוינת. גם פילה הבקר (175 שקל) הוא מנה קלאסית, חסרת מעוף ועדיין טעימה. כשהבשר עשוי במדויק ותוכו אדמדם, כשפירה הכמהין עשיר ורוטב הבורדולז מענג, לא צריך יותר מזה.

אבל שום דבר לא הכין אותנו לקינוח בשם “פטריות אחרי הגשם” (62 שקלים). ראינו כמוהו ב”כתית” ז”ל של מאיר אדוני וב”קוואטרו” שתבדל”א של משה אביב, ותמיד כיף לפגוש אותו שוב: יצירת אמנות עדינה הבנויה כגן ירק, העשוי כולו מתוקים: מוס שוקולד, פטיסייר פיסטוק, קוויאר קוקוס ופטל והפתעות נוספות, ובתווך עשן לבן סמיך הנוצר מקרח יבש. כיף של מנה, ואפילו צילמנו אותה. ולא, אנחנו לא מאלה שנוטים לצלם מנות. בשביל קינוח כזה שווה להגיע במיוחד. 

“ווסט סייד”, מלון רויאל ביץ’, הירקון 19, תל אביב, 03-740-5054 (כשר)

שולפים מהמזווה

כן טרנד, לא טרנד – בסופו של יום, לכל אחד במדינה יש בן משפחה, חבר או עמית לעבודה שהוא טבעוני. “מה, כשאתה עובר ליד שווארמה, אתה לא מתגרה?” - השאלה שכל הטבעונים נאלצים לענות עליה בריפיט - כבר לא מעצבנת אותם, אבל היא הכי סאחית שיש. תנו לחיות לחיות, תנו לאנשים קצת שקט.

לכן, כה שמחנו להכיר את “המזווה” (hamezaveh.co.il) – חנות טבע אינטרנטית שבה אפשר למצוא שפע של מוצרים טבעיים, אורגניים וטבעוניים במחירים אטרקטיביים. מאחורי היוזמה הברוכה עומדת מורן רסקין, אשת הייטק לשעבר, שאומרת: “מאז ומעולם היה חשוב לי לבשל אוכל בריא וטבעוני מחומרי גלם טובים, אבל התקשיתי למצוא מוצרים טובים בלי לבזבז זמן יקר בחנויות מתמחות, וגם הרגיזה אותי העובדה שחנויות הבריאות מציעות מוצרים במחירים שמכבידים על התקציב המשפחתי”.

השיטוט ב”המזווה” נעים וקל, נגיש ומאיר פנים, ידידותי ומסביר. יש בו מיני קטניות, קמחים, אטריות, פירות יבשים, דגנים, ממתיקים טבעיים וגם כמה מתוקים אמיתיים, בריאים יותר ממה שאנחנו קונים בסופר. מעבר לחוויית הקנייה הנעימה, השירות ידידותי והמוצרים מגיעים במהירות לכל חלקי הארץ (לפחות עד למצפה רמון, כך הם מתחייבים). שווה הקלקה.