בראוניז הם ריבועי עוגיות אהובות ועסיסיות, נימוחות ועשירות בטעם. כל שנדרש הוא רבע שעה של עבודה ועוד חצי שעה של אפייה, וקיבלתם את הריבועים הכי משגעים בסביבה. כאשר אני רוצה לפנק את בני משפחתי במינימום זמן ועבודה ולקבל מקסימום טעם, אני נוהגת להכין את אחד ממתכוני פינוקי השוקולד שלי. לבראוניז יש עשרות גרסאות הכנה בשילוב חומרים מגוונים שמוסיפים לעיסה כמו אקסטרה שוקולד, אגוזים, שוקולד לבן, צימוקים וחטיפי שוקולד. היות שאפייה ארוכה מדי מייבשת את העוגיות והן מאבדות מאיכותן, העיקרון הוא להקפיד על זמני האפייה.

כמו כן, חשוב להקפיד על גודל התבנית: תבנית קטנה מדי תניב עוגיות עבות וגבוהות מדי, ולכן יש להקפיד שגובה עיסת הבצק בתבנית יהיה סנטימטר אחד. אם מרפדים את התבנית בנייר אפייה, הדבר יקל על הוצאת העוגה שלמה לפני חיתוך הריבועים. חשוב לצנן היטב את העוגה לפני החיתוך. עוגיות אלו נפלאות למשלוח בחבילות שי לחיילים, כי הן נשמרות עד שבוע. הן גם נשמרות במקרר וניתנות להקפאה.


טיפסקל


איך יודעים שעוגת הבראוניז מוכנה? כאשר היא תפוחה והשוליים שלה יציבים יותר מהמרכז, שנשאר רך למגע.

רוצים לקבל ריבועים אחידים ויפים? הכניסו את העוגה למקרר, ואחרי שהיא מתקררת, טבלו סכין חדה במים חמים ופרסו אותה בקלות. התחילו עם חיתוך פס דק מהשוליים היבשים של העוגה, ורק אחר כך חתכו אותה לריבועים אחידים.


בראוניז

החומרים: (לתבנית בגודל 33X27 סנטימטר)

לבצק:
250 גרם שוקולד מריר (50%־60% מוצקי קקאו), שבור לקוביות
250 גרם חמאה
1 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
2־3 טיפות תמצית וניל איכותית
1 כפית רום או ברנדי
4 ביצים גדולות
1/2 2 כוסות קמח מנופה
1/2 כפית מלח
3/4 כוס אגוזי מלך או פקאן או אגוזי פקאן מסוכרים, קצוצים גס
1/2 כוס נטיפי שוקולד

לבזיקה:
1/2 כוס אבקת סוכר או אבקת קקאו מרירה

להגשה:
עטרות נייר

אופן ההכנה:
1. ממיסים במיקרוגל את השוקולד עם החמאה והסוכר הלבן והחום (אפשר להשתמש באמבט מרים): מניחים את כל החומרים בקלחת הנתונה בסיר עם מים ומניחים על להבה בינונית. ממיסים תוך בחישה עד להמסה חלקה של כל החומרים.
2. מסירים מהאש או מוציאים מהמיקרוגל ומערבבים. מוסיפים תוך בחישה מהירה את תמצית הווניל, הרום או הברנדי והביצים, וטורפים במהירות לקבלת עיסה אחידה וחלקה. מוסיפים בשני סבבים תוך טריפה את הקמח והמלח, עד לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים את אגוזי המלך ונטיפי השוקולד לתוך עיסת הבצק.
3. מעבירים לתבנית אפייה משומנת או מרופדת בנייר אפייה ומשטחים. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, במשך כ־30 דקות.
4. מצננים היטב, ובעזרת סכין מסלקים את השוליים היבשים קלות וחותכים לריבועים בגודל 5X5 סנטימטר. מסדרים בכלי בעל סגירה הרמטית או מניחים בעטרות נייר. בוזקים אבקת סוכר או אבקת קקאו ומגישים.