זו כבר השנה השלישית שפסטיבל האוכל הערבי מתקיים בעיר התחתית בחיפה ומצליח להביא למעלה מ-70 שפים ואנשי קולינריה ערבים ויהודים,שיתארחו במסעדות, חומוסיות ובברים, יבשלו ויציגו מגוון טעמים וסיפורים מהמטבח הערבי .המנות יוצעו למבקרים במחיר נגיש של 35 ש״ח. חלק מהמסעדות יגישו תפריט רחב יותר בהזמנה מראש. מגוון מהשפים ואנשי הקולינריה המובילים בישראל "ישתוללו" בחומוסיות השונות, עם מנות "חומוס-שף" מיוחדות. לצד שפע המטעמים, ייערכו בפסטיבל גם מפגשים וחיבורים תרבותיים מפתיעים, מתחם אוכל רחוב, סדנאות בישול ויצירה, חנויות "פופ אפ", סיפורים, שיחות והרצאות בנושאי זהות המטבח המקומי,  תבלינים וצמחי מרפא, מופעי מוזיקה חיה ועוד.

הפסטיבל מתקיים רביעי-חמישי-שישי /  13-15  בדצמבר 2017 ביוזמת עירית חיפה ובניהולה האמנותי של זוכת 'מאסטר שף' ד"ר נוף עתאמנה איסמעיל. בין המשתתפים: אוסאמה דלאל, מועין חלבי, זוזו חנא, אליאס מטר, דוחול ספדי, עדנאן דאהר, עמוס שיאון,סלאח כורדי, חוסאם עבאס, מייסר אבו שחאדה, עלאא מוסא, עלי ח'טיב, עומר עלוואן, אחמד סלאמה, חמודי עוקלה, סבינה ולדמן, הילה אלפרט, נשאאת עבאס, מאהר עראידה, פוראת נאסר, פרופ' אמל ג'מאל, פרופ' ראיד אגבאריה, רונית ורד ועוד.


בין הארועים בפסטיבל:
חמארת תלפיות //אוסאמה דלאל: מקלובה תמנונים

גרסה זו של מקלובה תמנונים שדלאל למד להכין מסבתו, היא מנה ייחודית לעיר עכו. מדובר בתבשיל שכבות ארומטי ומהביל של תמנונים ואורז שנועד לחמם לעכואים את החורף ואת הבטן.
סטודיו פאשה 99 // שף סלאח כורדי: קטאייף
השף סלאח כורדי יכין את הקטאייף במילוי בשר ויוגש לצד טחינה על בסיס עלי חמציץ, גרידת עגבנייה ובצל מוחמץ.  
רולא- מועין חלבי וזוזו חנא - ארוחה לבנטית חגיגית
אירוע קולינרי ייחודי, בו יארח השף מועין חלבי את השף זוזו חנא (מגדלנה),שני השפים ירכיבו ארוחת טעימות בת 11 מנות על טהרת המטבח הלבנטיני העילי. את הארוחה ילווה סומלייה של היקבים המובילים בארץ על מנת להתאים יינות למנות . בכל ערב יתקיימו שתי ארוחות בשעה 18:30 ובשעה21:00 - (בהזמנה מראש בלבד)
וניה ביסטרו // שף עלאא מוסא (אלמרסא): קובה סמק מד
קובה שמכינים אותה בתבנית ומשטחים אותה לקבלת שכבת בצק בורגול מלמעלה ומלמטה, ובאמצע קוביות דג מתובלות.  
סלוט //שף סבינה ולדמן: רביעייה
רביעייה ("אביבית"), צצה באביב כאשר העונה של הפול הירוק בשיאה. המנה מורכבת מבשר או עוף, אורז ופול ירוק.
שטרודל // הילה אלפרט: חראק אוסבעו
מנת חורף שבבסיסה תבשיל עדשים ורימונים המוגש עם בצק מטוגן, בצל והרבה כוסברה ושום.
מאפיית הבנקים //לחם צהוב - לחם עם נגיעות מרירות של מחלב וקצח שהכנתו קשורה ביום חמישי הראשון של חודש ניסן, "חמיס אלאמוואת", בו מחלקים בבתי קברות את הלחם יחד עם ביצים צבועות.
ד"ר נוף עתאמנה איסמעיל)
שפים מובילים ואנשי אוכל יתארחו בחומוסיות העיר ו"ישתוללו" עם מנות חומוס-שף מקוריות
חומוס פאדי: חיים טיבי - חומוס ראגו טלה ועולש בר
אבו מארון: ניר צוק - חומוס חוביזה וארטישוק ירושלמי
חומוס פרג׳: אבי ביטון - שווארמה חלקי פנים עם קרם לימון כבוש
מסעדת סטאר: איילת לטוביץ'  - חומוס כבדי עוף בלימון וסוכר חום, כוסברה ופלפל חריף, מוגש עם עגבניות קלופות ושמן זית
חומוס אבו ראמי: קבוצת מחניודה - חומוס קרחות מהגריל
חומוס ברדיצ'ב:אפרת אנזל- חומוס קרקוב, עם קונפי אווז ועוף בשמאלץ, חזרת ותפוחים ירוקים
חומוס אליהו: אורי בורי - חומוס עולש בר וחמציצים

מזון למחשבה - מפגשי שיח פתוחים לקהל, הכניסה חופשית - גלריה שער פלמר
תבלינים בארון התרופות - הילה אלפרט בשיחה עם פרופ' ראיד אגבאריה וד"ר מוחמד יחיא על מקומם של תבלינים כמרפאים בעולם הישן, על כוחם לברך ולקלל ומה מכל אלה נשתמר בעולם הרפואה המודרני.

ניחוחות וטעמים של אוכל מקומי - ד"ר אורי מאיר צ'זיק יספר את סיפורי המסע וההתהוות של רבים מהמאכלים המסתמכים על גידולים מקומיים וחומרי גלם יוקרתיים ויסקור חלק מהטכניקות המקומיות לעיבוד והפקת מזון אשר שוכללו ברבות השנים לכדי אמנות. במהלך ההרצאה יוגשו לקהל טעימות של מנות אזוריות מסורתיות.
סדנאות שוקולד עם פיוז'ן ערבי, סדנאות אפיית פטאייר ומנאקיש וסדנאות שפים ובשלניות:
עומר עלוואן ידגים הכנת קינוחים בסגנון ערבי שהפכו לנכסי צאן ברזל כדוגמת מאמוניה, ליאלי ביירות, קטאייף והיטלייה. עליא דסוקי בסדנת מועג'נאת להכנת הבצקים והמאפים המלוחים מהמטבח הערבי, פטאייר תרד, קראס זעתר, ספיחה עם בשר ועוד.
ד"ר אורי מאיר צ'יזיק בסדנת בישולים וסיפורים במטבח על פיתת שאור מקמח מלא מקומי עם זעתר ופריקי בלאדי, תבשיל עלי בר, חומוס מתוק למנה אחרונה, ותמד - משקה דבש מקומי.
מגוון סדנאות וחנות "פופ אפ" של סינדיאנת הגליל – כל הרווחים קודש לתרומה - סיפורים, טעימות שמן זית וסירופ חרובים אלה ועוד יתקיימו בחנות הפופ-אפ של סינדיאנת הגליל שתוקם בחיפה במשך כל ימי הפסטיבל. סינדיאנת הגליל היא הגוף המוביל בישראל לסחר הוגן, מקום בו נשים ערביות ויהודיות עובדות בשוויון מלא והערכה הדדית. בחנות ימכרו שמן הזית המיוצר במקום, מוצרי מזון מסורתיים נוספים ועוד. כל הרווחים של עמותה זו מושקעים להעצמת נשים ערביות ובניית גשר בין קהילות. בחלל הסמוך תציע סינדיאנת הגליל מגוון סדנאות בהן קליעת סלים, הכנת תערובת זעתר והכנת פטאייר במילוי טחינה וסירופ חרובים .

מתחם דוכני אוכל רחוב

אוכל רחוב לבנטיני עם טוויסט עכשווי של השף חמודי עוקלה (איטליאנו דלה קוסטה)- עראייס (פיתות צלויות בגריל עם בשר, טחינה, עגבניות ורכז רימונים) , שישטאווק (פרגיות צלויות עם יוגורט, שמן זית, זעתר ונענע), בלח אלשאם ברוטב מסטיקה חם ועוד מנות רבות. שפע פינות ישיבה אלטרנטיביות והמון מוסיקה.
הופעות מוזיקה חיה:
ג'ידאא אבו עואד, Wild Rose, אליאס עטאללה, להקת ואלעת, סלים ח'ליל, מיזמאר