בנות מערכת ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא מ-"גודנס", מסעדה טבעונית חדשה בתל אביב, הנה מה שהיה להן לומר. מי הטועמות? נעמה חן- מגישת ecolife ב- eco99fm ובת שבע לפר- עורכת התוכנית. איך הדיגיטל? לגודנס יש אתר חמוד, פשוט, צבעוני וקליל עם אפשרות למשלוחים – מישהו צריך יותר מזה?



איך המגוון? יש כאן כל מה שצריך, לא פחות ולא יותר. מגוון מנות נכון, שמאפשר בחירה מכמה קטגוריות, אבל לא מתפזר יותר מידי.



איך המחיר? הפתעה. אומנם אין כאן בשר, אז לכאורה אפשר לצפות שהמחירים לא יהיו גבוהים, אבל מצד שני, יש כאן חומרי גלם כל כך איכותיים, שלא ברור איך המחירים כל כך נמוכים. בקיצור, לא יקר בכלל ואפילו זול – ארוחת משתלמת לכל הדעות.



יש, האוכל הגיע!



איך האריזה? אחת ההפתעות של הטייק אווי הזה, היתה האריזה. כל המנות הגיעו בכלי קרטון מתכלים. כאלה עוד לא ראינו, וכמה שמחנו שפגשנו בהם. אין ספק שבגודנס מתייחסים בכבוד לסביבה, וגם איך לא- לבעלי החיים. נדגיש שהשקיות במשלוח היו מנייר, אז טיפ קטן מאיתנו- עברו לשקיות רב פעמיות.



איך הטעם? 


מנות ראשונות: קרפ כוסמת עם קרם קשיו – קרפ עם גבינת שום ועשבי תיבול, רוקט ופלפל קלוי (32 שקלים). נקניקיות בלחמנייה - שלוש נקניקיות מחלבון אפונה בלחמנייה, עם סלט כרוב וקטשופ/חרדל. ניתן לקבל את המנה בצלחת עם צ'יפס (36 שקלים).Dip & Chips - רצועות טופו מושרות במרינדת לימון כבוש ואצות בציפוי פנקו - מגיע עם צ'יפס (42 שקלים).



קרפ הכוסמת היה מצוין. זו מנה גדולה שמתאימה גם כמנה עיקרית. מדובר במנה מקורית מאוד, מיוחדת ועם שילוב טעמים מעניין במיוחד. הכרובית עשויה טוב, הקרפ עצמו מאוד בריא, מיוחד וטעים ולא מרגיש מאוד "כוסמתי". עם זאת, היה קשה לאכול את המנה. התכולה נפלה לצדדים. אולי אם הקרפ היה מגולגל כמו טורטייה, הוא היה מחזיק טוב יותר את הירקות. אבל במבחן הטעם זו אחלה מנה.



הנקניקייה היתה מצוינת, הטעם היה מעושן ומאוד נקניקיית. לעומת זאת, הלחמנייה היתה פשוטה מידי, לחמניית סנדוויץ' רגילה. כאן אולי היה עדיף לבחור בלחמנייה טיפה יותר משודרגת.



מנת הדיפ אנד צ'יפס הייתה מצוינת. זה רעיון מקורי מאוד להחליף את הדג בטופו. אם אתם לא מתים על טופו אז אולי המנה הזאת פחות בשבילכם, אבל אם אין לכם בעיה איתו - זו יופי של מנה. הטופו מתובל וטעים, הדיפים מדהימים והצ'יפס פשוט חלומי ונשמר מעולה במשלוח.



קרפ כוסמת עם קרם קשיו של "גודנס". צילום: אנטולי מיכאלו



מנות עיקריות:



סלופי ג'ו - שעועית שחורה, פטריות שימג'י ובצל סגול ברוטב ברביקיו. מגיע בג'בטה עם רוקט, עגבניות וחמוצים. אפשר לשדרג עם חלפיניו חריף, ניתן להחליף את הג'בטה במצע אורז לבן (ללא גלוטן) (42 שקלים). שווארמה ארטישוק בטורטייה - ארטישוק, זוקיני ובצל מוקפצים על הפלנצ'ה עם שקדים, איולי, חסה ופלפל קלוי (38 שקלים). צ'יזבורגר – אותו המבורגר רק עם תוספת גבינה (49 שקלים. תוספת צ'יפס להמבורגר: 10 שקלים, דאבל המבורגר: 8 שקלים).



מנת הסלופי ג'ו הייתה פשוט מושלמת. אין מילים. ללקק את האצבעות. תיבול מדויק, לא חריף מידי ולא מתוק מידי עם לחמנייה איכותית. יש אפשרות להפוך את המנה למנה ל-ללא גלוטן, אם מחליפים את הלחמנייה באורז, וזה בהחלט משמח אותנו. בקיצור, מנה ששווה לחזור רק בשבילה. מנת השווארמה ארטישוק הייתה מפתיעה במיוחד. מדובר ברעיון גאוני ובביצוע גאוני עוד יותר. מנה פשוטה וטעימה ברמות. שוב – התיבול מדויק, לא היה צריך שום תוספת, הכל היה כל כך נכון. הטורטייה הייתה מצוינת והשקדים שהוספו למנה היו הברקה. פשוט מנה מצוינת. ההמבורגר היה פשוט טעים. היה בו משהו קינמוני, הוא הרגיש מאוד בשרי, ובשורה התחתונה היה לנו פשוט כיף לאכול אותו. לא צריך להיות טבעוני בשביל ליהנות ממנה כזאת.



קינוחים:


קרנץ' שכבות לוטוס - מצע קראמבל לוטוס קריספי ומעליו מוס לוטוס, קרם וניל צרפתי, גנאש ואגוזי לוז מסוכרים (32 שקלים). פררו רושה ועוד המון שוקולד - שכבות של נוגט קריספי, קרם שוקולד בלגי בציפוי פררו רושה, גנאש שוקולד ואגוזי לוז מקורמלים בעיטור טוויל שוקולד מריר (32 שקלים).


עוגת גבינה מהפנטת – בסיס של טופו משי עם קונפיטורת תותים טבעית על מצע קרמבל אפוי (36 שקלים).



קינוח הלוטוס היה טעים. עם זאת, הלוטוס לא היה מאוד חזק - כך שאם בא לכם קינוח שכל כולו לוטוס, כאן זה קצת פחות קורה, אך עדיין - מדובר בקינוח טעים. קינוח הפררו רושה ועוד המון שוקולד מדבר בעד עצמו. יש כאן המון שוקולד. המון. הקינוח מאוד שוקולדי, מאוד מרוכז, אבל כשיש שוקולד איכותי כל כך – אז באמת לא צריך יותר מזה.



עוגת הגבינה הייתה קינוח מנצח, כזה שקשה להאמין עליו שהוא בעצם בכלל לא עשוי מגבינה. העוגה הייתה גבינתית מאוד במרקם, בטעם ובאווריריות. הריבה הייתה נהדרת, פשוט קינוח מושלם.



פררו רושה ועוד המון שוקולד של "גודנס". צילום: אנטולי מיכאלו



מה עוד חשוב לדעת?
חומרי גלם – חומרי הגלם במשלוח הזה היו פשוט מצוינים. מארטישוק וזוקיני דרך גבינת קשיו, ועד שוקולד איכותי בקינוח – אין כאן פשרות.


גודל מנה – המנות היו גדולות ומפנקות – אין כאן באמת חלוקה לראשונות ועיקריות, וכל מנה בפני עצמה תשביע אדם רעב ללא ספק.



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "גודנס" קיבלה את הציון הממוצע –4.7/ במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו פשוט מושלם. נפגש במשלוח הבא.