ג'ייקובס: למאפיות ג’ייקובס יש השנה אוזני המן מבצק חמאתי במילויים קלאסיים של פרג, נוטלה וחלבה, ומילויים מסקרנים של שוקולד בראוניז, בקלאווה ופקאן מקורמל. ישנן גם אוזני המן במילוי פרג וללא תוספת סוכר, ואוזני המן מבצק כוסמין מלא במילוי תמרים ואגוזים.



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן של ג׳ייקובס היו פריכות והתפצחו בפה. טעמנו אוזני המן במילוי בקלוואה (אגוזים, פיסטוקים, מרציפן, דבש מתובל ומי ורדים). הרעיון נחמד, אבל טעם האגוזים השתלט על כל העניין. דווקא לגבי מילוי הבראוניז היינו סקפטים וחשבנו שמדובר בעוד סוג של אוזני המן עם שוקולד, אך הופתענו לגלות מילוי אוורירי של בראוניס נימוח וטעים במיוחד.




מילוי הבראוניז היה נימוח וטעים במיוחד
מילוי הבראוניז היה נימוח וטעים במיוחד



מחיר: 44 שקלים למארז, ציון 10



לחמים


אוזני המן מבצק פריך דקיק על בסיס שקדים טחונים במילויים מתוקים ומלוחים, אוזן המן עשויה מאה אחוז קמח כוסמין, אוזן המן במילוי מרציפן, שוקולד בלגי משובח ועוד; אלו רק חלק מאוזני ההמן שיוצעו השנה במאפיית לחמים.



טעמנו וחשבנו: הבצק של לחמים כל כך דק ופריך שהוא ממש תענוג. אוזני ההמן מגיעות בגודל הנכון, והמילויים שלהן פשוטים אך טעימים. המרציפן, שהוא הדבר הכי מפתיע, הזכיר לנו עוגיות מבית סבתא, ורק בשביל זה היה שווה לאכול אותו. גם הגרסאות המלוחות, כמו אוזן המן במילוי תפוח אדמה או בטטה עם פטה, היו מתובלות נכון. הבצק לא כבד, ובקלות אפשר לאכול מגש שלם.




הגרסאות המלוחות היו מתובלות נכון
הגרסאות המלוחות היו מתובלות נכון



מחיר: חמישה שקלים ליחידה, 13.9 שקל ל־100 גרם, ציון 10



מתוקה


בקונדיטוריית מתוקה מחכות לנו השנה עוגת בריוש מאוזני המן במגוון מילויים, מגוון אוזני המן שוקולדיות עם תוספות משתנות – שוקולד ודובדבני אמרנה, שוקולד פיסטוק, שוקולד תפוז וג’ינג’ר חלבה וקפה, שוקולד באונטי סטייל ועוד - וגם לא מעט אוזני המן במילויים קלאסיים.



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן עם השוקולד ודובדבני האמרניה היו פשוט מושלמות. הן הזכירו יותר עוגייה נימוחה מאשר אוזן המן; אוזני ההמן עם השוקולד פיסטוק היו טעימות גם הן, בעלות בצק פריך ומילוי לא מתוק מדי; ועוגת הבריוש הייתה מצוינת. בעיקר אהבנו את הבצק שלה, שהיה כמו לחם טרי.




אוזני ההמן עם השוקולד והדובדבנים היו מושלמות
אוזני ההמן עם השוקולד והדובדבנים היו מושלמות



מחיר: 38 שקלים למארז 290 גרם, ציון 10



שמו


בקונדיטוריית שמו תמצאו אוזני המן במילויים מגוונים כמו גבינת ריקוטה וצימוקים, שזיפים ביין, מרציפן ושוקולד.



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן במילוי מרציפן מעודן היו מוצלחות. הבצק התאפיין ברכות ובפריכות מתבקשת. מילוי המרציפן היה עשיר ולא דחוס. גם אוזן ההמן הקלאסית במילוי פרג הגיעה בבצק רך ופריך, במילוי עדין שלא השתלט על כל העסק.



מילוי עדין שלא השתלט על העסק
מילוי עדין שלא השתלט על העסק



מחיר: 39 שקלים למארז 350 גרם, חמישה שקלים ליחידה של אוזן המן שמרים, ציון 9



BackDoor


ב־BackDoor יצרו השנה אוזני המן מסורתיות עם טוויסט אסייתי ומילויים מעט שונים כמו כפיר ליים וחלבה, שוקולד וקפה וייטנאמי ופיסטוק פטל.



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן יוצאות מהקופסה ומעניינות. הבצק היה טעים מאוד ופריך. מילוי החלבה והכפיר ליים היה מסקרן, בעיקר כשהוא הגיע בבצק ירקרק. לצערנו, הוא היה מתוק מדי, והחלבה הייתה דומיננטית מדי. מילוי השוקולד והקפה הווייטנאמי היה מוצלח. שילוב מעולה של שוקולד עם ארומות קפה. התלהבנו.



שילוב מעולה של שוקולד עם ארומות קפה
שילוב מעולה של שוקולד עם ארומות קפה



מחיר: חמישה שקלים ליחידהציון 9




רולדין


רשת רולדין מציעה אוזני המן יצירתיות במיוחד עם המון מילויים חדשים ומפתיעים, בהם שוקולד לבן ומרמלדת משמש, פטיסייר וניל ושוקולד, אוזני המן במילוי מלוח של מוצרלה ריקוטה וקראסט שומשום וגם אוזן המן במילוי פאדג’ - ללא קמח.



טעמנו וחשבנו: הבצק של אוזני ההמן עשוי מבצק חמאת שקדים, ולכן הוא פריך ודק. טעמנו את מילוי הצ’אנק שוקולד והפאדג’. מילוי הצ’אנק המעט קרמי השתלב נהדר עם הבצק הפריך. לעומתו, הבצק של הפאדג’ שוקולד היה יותר קשה. היתרון של שתיהן הוא שהן לא מתוקות מדי. גם למילוי האפריקוט צ’יז קייק היו טעמים מאוזנים, אבל אוזני ההמן הללו הזכירו יותר גביניות מאשר אוזן המן. אהבנו בעיקר את אוזן ההמן במילוי קרם שקדים ומרמלדת תות - שילוב לא אופייני שהפתיע במתיקות הנכונה ובכמות המילוי הנכונה.



קרם שקדים ומרמלדת תות - שילוב לא אופייני שהפתיעה במתיקות נכונה
קרם שקדים ומרמלדת תות - שילוב לא אופייני שהפתיעה במתיקות נכונה



מחיר: 12 שקלים ל־100 גרםציון 9



קונדיטוריית שני


בהתאם למסורת, גם החג הזה מציעה רשת קונדיטוריה שני מארז משלוח מנות, והפעם על טהרת השוקולד. לרשת סדרת שוקולד בשישה טעמים שיוצעו לצד הטעמים הקלאסיים, בהם דאבל שוקולד, שוקולד אספרסו, שוקולד דובדבני אמרנה ושוקולד תפוז.



טעמנו וחשבנו: אוזני המן בגודל מושלם, הנאכלות כמו חטיף מתוק. היינו מוסיפים להן קצת צבע, כי אמנם הבצק פריך, אך הוא בהיר מדי לדעתנו. טעמנו את מילוי השוקולד אמרנה, שהדעות עליו היו חלוקות. אוהבי הדובדבנים פשוט התאהבו, אך מי שלא רגיל למרירות שמגיעה עם האמרנה - פחות התחבר. על מילוי הדאבל שוקולד, לעומת זאת, כולם הסכימו: הוא היה מושלם. עוד מילוי מוצלח הוא השוקולד אספרסו, שהיה מאוזן ונתן בוסט של אנרגיה.



שוקולד האספרסו מאוזן ונותן בוסט של אנרגיה
שוקולד האספרסו מאוזן ונותן בוסט של אנרגיה



מחיר: 39 שקלים למארז משלוח מנות הכולל 16 יחידות, או 12 שקלים ל־100 גרם לקונים במשקלציון 9



ביסקוטי


בקונדיטוריית ביסקוטי יציגו השנה אוזני המן מבצק חמאה פריך במגוון מילויים קלאסיים ועשירים לצד שילובים מפתיעים, בהם תמרים ואגוזים, פרג והדרים, שוקולד בלגי, חלבה פקאן ושומשום שחור, קרם שקדים ונגיעות ליים וקרם שוקולד־בננה. לצד אוזני המן, יוצעו גם פאי פיסטוק עם פרג ודובדבני אמרנה ועוגת פלודן במילוי פרג, תפוחים ואגוזים.



טעמנו וחשבנו: לאוזני ההמן היה בצק פריך וטעים. מילוי הליים והשקדים נשמע מאתגר, אך התברר כחביב. החמיצות העדינה של הליים היוותה טוויסט לטעם השקדים המרירים, ויחד הם יצרו מילוי טעים ושונה במקצת. מילוי השוקולד־בננה הוא שילוב טעמים מנצח. עם זאת, המילוי כלל חתיכות בננה מסוכרות, שגנבו לשוקולד את הפוקוס והשתלטו על הטעם. הן היו מתוקות מדי, והפעם פחות התחברנו לשילוב הקלאסי הזה. מילוי הפרג הדרים טעים מאוד. ההדרים הורגשו ויחד הם יצרו טעם עדין עם ניחוח רענן.



ההדרים יצרו טעם עדין עם ניחוח רענן
ההדרים יצרו טעם עדין עם ניחוח רענן



מחיר: 38 שקלים למארזציון 8



קפה גרג


רשת בתי הקפה גרג מציעה מבחר אוזני המן מסורתיות מבצק חמאה במילויי שוקולד, תמרים ופרג.



טעמנו וחשבנו: מכל שלושת הטעמים בחרנו לנסות את אוזן ההמן במילוי השוקולד. מילוי מתוק במידה, אך הבצק היה קשה, והורגשה בו מליחות שלא אהבנו.




הבצק היה קשה ומלוח - לא אהבנו
הבצק היה קשה ומלוח - לא אהבנו


מחיר: שלושה שקלים ליחידה
ציון 8



בוטיק סנטרל


רשת הפטיסרי מציעה אוזני המן טבעוניות במילוי תמרים ואגוזים, לצד כדורי תמרים, עוגות בחושות ועוגיות טבעוניות.



טעמנו וחשבנו: עוגות ועוגיות טבעוניות טעימות הן לא דבר שמוצאים בכל קונדיטוריה, אך בבוטיק סנטרל הצליחו להתגבר על המכשולים ולעשות אוזני המן נפלאות. הבצק, אף שהוא נטול חמאה, טוב ופריך. אוזני ההמן נראות נפלא, והמילויים נדיבים. גם כדורי התמרים טובים ומתוקים במידה.




אופציה טבעונית מוצלחת
אופציה טבעונית מוצלחת



מחיר: 29 שקלים למארז 220 גרם, שישה שקלים לכדור תמריםציון 8 



טאטי


אגוזים ותבלינים, פרג והדרים, שוקולד, גבינת ריקוטה, באונטי, מרציפן ופטל הם רק חלק מהמילויים שתמצאו בפורים הקרוב בבייקרי טאטי.



טעמנו וחשבנו: בצק החמאה נפלא, עדין ופשוט נמס בפה. ניסינו את אוזני ההמן במילוי הפרג הקלאסי. המילוי היה מעודן, מעט מתוק ולא מריר. ניסינו גם מילוי תמרים עם אגוזים – כאן הורגשה מתיקות דומיננטית של התמרים בעוד האגוזים נתנו קראנצ’יות נעימה. גם מילוי האגוזים והדרים היה מעניין והזכיר בטעמו מרציפן.




בצק החמאה נמס בפה
בצק החמאה נמס בפה



מחיר: 12.50 שקלים ל־100 גרםציון 8



קפה ביגה
בקפה ביגה מציעים השנה אוזני המן במילויים קלאסיים כמו חלבה, פרג ופלורנטין (תערובת אגוזים).



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן היו בגודל טוב, אך הבצק היה קשה ולא הורגשה בו הפריכות שמתבקשת מאוזני המן. כמות המילויים קטנה, ובמקרה של החלבה והפלורנטין הם היו מתוקים מדי. הפרג זכה להצלחה גדולה יותר בקרב הטועמים.



החלבה והפלורנטין היו מתוקים מדי
החלבה והפלורנטין היו מתוקים מדי



מחיר: 33 שקלים למארז של 320 גרם,  ציון 7




ארקפה


אוזני המן בבצק צבעוני ובטעמים חדשים לצד אוזני ההמן הקלאסיות - זה מה שמציעים לנו השנה ברשת ארקפה. בין המילויים: פירות יער וקרם שקדים, תמרים, קרם פטיסייר, פרג ותפוחי עץ, אגוזי מלך וצימוקים.



טעמנו וחשבנו: בצק החמאה טוב, אם כי מעט אפוי יתר על המידה. הוא דקיק ופריך, והגודל שלו נהדר. המילוי עשיר, וגם כשמדובר במילוי פשוט של תמרים, הוא מעודן וטוב. אוזני ההמן במילוי פירות יער וקרם שקדים: הבצק האדום (תודות למיץ סלק) היה פריך, אבל שילוב הטעמים לא היה מוצלח במיוחד. השילוב של קרם השקדים ופירות היער פשוט לא התחבר והיה מתוק למדי, ואוזני ההמן לא זכו להתלהבות רבה.




הבצק היה אפוי יתר על המידה
הבצק היה אפוי יתר על המידה



מחיר: ארבעה שקלים ליחידה, 39 שקלים למארזציון 7


פיס אוף קייק


בפיס אוף קייק החליטו בחג הזה לדבוק במסורת ולהציע אוזני המן מבצק פריך על בסיס חמאה, במילויים של פרג, שוקולד וקרם נוגט, פאי תפוחים, תמרים מתובלים, אגוזים, שוקולד וחלבה. השנה מציעה הקונדיטוריה גם אוזני המן טבעוניות העשויות קמח מלא ושומשום ואוזני המן ללא תוספת סוכר.



טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן של פיס אוף קייק החזירו אותנו קצת לשנות ה־80 בכל הקשור לנראות. הן גדולות, בעיקר כשמשווים אותן לאוזני המן אחרות. המילויים היו מאוד סטנדרטיים, אך נדיבים. דווקא במילוי הפרג הפשוט הם קצת פישלו, כי הוא היה טחון גס. בגזרה הטבעונית, אוזני ההמן היו מעט עבות אך טעימות.




חזרה לשנות ה-80'
חזרה לשנות ה-80'



מחיר: 8.99 שקלים ל־100 גרםציון 7



צילומים: רוני נחמיאס, דניאל לילה, תמוז רחמן, דן פרץ, בני גם זו לטובה, רונן מנגן, דניאל שכטר, מיטל וינברג, אסף לוי, בועז לביא, אפיק גבאי, אלון מסיקה, טל סיון ציפורין