לגרגירי פרג יש טעם מיוחד: או שאוהבים אותם או שממש לא. מי שאוהב אותם, ודאי ימצא עניין רב בגלילות שמרים ממולאות פרג, שאותן אפשר לחתוך, לעטוף בנייר צלופן יפה ולהוסיף למשלוח המנות של פורים. אני מרבה להכין את הגלילות הללו משום שמתקבלת מהן כמות גדולה, טעמן נפלא והן אהובות מאוד על ילדיי.



גלילות שמרים


החומרים (ל־5־6 גלילות):



לבצק:
300 גרם חמאה חתוכה


3 חלמונים


1/2 כוס שמן


1/2 כוס סוכר


2 שקיות סוכר וניל


1 קליפת תפוז מגוררת


1 כוס מיץ תפוזים


1 קילו קמח מנופה


50 גרם שמרים


1/4־1/2 כוס מים פושרים



עוגת שמרים. צילום: אנטולי מיכאלו



למלית:
1 גביע ממרח תמרים ושוקולד


1 גביע ממרח פרג עם שוקולד


1/2 כוס אגוזי פקאן מרוסקים


2־3 כפות מיץ תפוזים או מים


3 כפות צימוקים בהירים


1/4 כפית קינמון


1/4 כפית ציפורן


קורט זנגביל



להברשה:
1 ביצה טרופה עם 2 טיפות שמן וכפית מים



אופן ההכנה:
1. להכנת הבצק: שמים בקערת המערבל את החמאה ומערבלים עם וו הלישה במהירות תוך הוספת החלמונים, השמן, הסוכר, סוכר הווניל, קליפת התפוז ומיץ התפוזים. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה את הקמח, השמרים והמים.



2. מקמחים את משטח העבודה, לשים ומעבדים את הבצק עד לקבלת בצק רך ונעים למגע. מעבירים לקערה משומנת, מכסים בניילון נצמד ומשהים במקום חמים כשעתיים עד שהבצק מכפיל את נפחו.



3. להכנת המלית: מערבבים בקערה קטנה את כל חומרי המלית עד לקבלת ממרח אחיד. במידת הצורך אפשר לדלל את המלית במעט מים או מיץ, נוסף על המצוין במתכון.



4. מחלקים את הבצק ל־5־6 חלקים. על משטח עבודה מקומח מרדדים כל חלק לעלה דק בעובי 1/2 סנטימטר. מורחים כל עלה במלית ומגלגלים את הגלילה מכם והלאה. מכינים בדרך זו את כל הגלילות.



5. מסדרים שלוש גלילות על שתי תבניות תנור מרופדות בנייר אפייה, ברווחים זו מזו. מברישים את הגלילות בביצה הטרופה ומשהים להתפחה כ־15 דקות.



6. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) כ־30 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז הגלילות יוצא נקי.



טיפסקל


אפשר להכין את הבצק יום ואפילו יומיים קודם לאפייה, ולאחסן במקרר. עברה יממה ולא הספקתם להכין את העוגה? לושו היטב את הבצק, הוציאו מתוכו את האוויר ותוכלו לאחסנו במקרר יום נוסף.



אפשר לחלק את הבצק לשניים: מחלק אחד להכין גלילות ומהחלק שנותר ליצור אוזני המן מבצק שמרים, שיוצאות נהדרות.