לא שהיה ממש חורף השנה, ובכל זאת נראה שכולם כאן מחכים לקיץ: להתחרדן בים, להסתובב עם כפכפים בכל שעה ולהשוויץ בשיזוף קבוע. עם פתיחת העונה החמה, בחרנו לקחת אתכם הכי רחוק מכאן, אבל גם הכי קרוב: לברבדוס שבקריביים, שם שותים קוקטיילים על בסיס רום בחופים כל השנה. שזה, בגדול, משהו שאפשר לעשות גם כאן. 



רום הוא משקה אלכוהולי המופק מתוצרי לוואי של קנה הסוכר, בתהליך של תסיסה וזיקוק. מרבית הרום מיוצר בארצות הים הקריבי, אבל גם באוסטרליה ובהודו למדו לייצר את המשקה. הרום הראשון זוקק במטעי הסוכר באיים הקריביים, כאשר עבדים גילו שאפשר להתסיס דבשה - אחד מתוצרי הלוואי של זיקוק הסוכר, ולקבל אלכוהול. מאוחר יותר גילו כי ניתן לזקק את התוצר המותסס של הדבשה ולקבל משקה אלכוהולי חזק וארומטי יותר. ישנם חילוקי דעות באשר למקום המדויק שבו התגלה הרום, אך המסורת היא שהמשקה נוצר לראשונה באי ברבדוס.
 
עד ברבדוס היה לנו קצת קשה להגיע, אז הסתפקנו ב"ברבדוס" שבנס ציונה, בר קוקטיילים עם מבחר עשיר של רום וקוקטיילים טרופיים. הקוקטייל מבוסס הרום המפורסם ביותר הוא ללא ספק המוחיטו, אבל רצינו לאתגר אתכם עם קוקטיילים קצת פחות מוכרים, ולחלקם הוספנו טוויסט ישראלי משלנו. עם המיקסולוג טל גנץ, הכנו שלושה קוקטיילים שיגרמו לכם להתחיל לרקוד צ'ה צ'ה צ'ה. 

ברבדוס אספרסו מרטיני
"זה קוקטייל שהוכן במקור עם וודקה, על ידי ברמן שנתן שירות לאורחת במלון סאבוי בלונדון", מחייך גנץ, "היא ביקשה ממנו Wake Me Up And Then Fuck Me Up" (הסיפור מופיע בוויקיפדיה תחת שם הקוקטייל). כדי לתת לקוקטייל קלאסי טוויסט קריבי ולהשביח את הטעמים, החלפנו את הוודקה ברום ואת מי הסוכר עידנו בסירופ שקדים".
 
מרכיבים: 
50 מ"ל רום כהה
50 מ"ל אספרסו
25 מ"ל סירופ שקדים רוזטה
 
משקשקים היטב כשהאספרסו חם כדי להמיס את הקרח וליצור משקה ארוך (לונג דרינק). מוזגים ומגישים. 

דאקירי
"הקוקטייל קיבל את התהילה שלו בזכות המשורר המינגוויי, שאהב ספרות, נשים ואלכוהול - משולש הבעירה הנצחי", מתפייט גנץ. "דאקירי זה הבסיס. כמו שבבתי ספר לשפים מבקשים מהסטודנטים להכין קודם כל חביתה, כדי לראות את היד שלהם, ככה בכל תחרות קוקטיילים מבקשים מהברמנים להכין דאקירי על ההתחלה. כמה שהוא פשוט, ככה הוא מדויק, ואפשר בקלות להרוס אותו".

 
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

 
מרכיבים: 
1 אננס
1 רימון
50 מ"ל רום מתובל סיילור ג'רי 
20 מ"ל מי סוכר
 
כותשים את האננס והרימון, מוסיפים את שאר הרכיבים, משקשקים היטב ועושים סינון כפול. מומלץ להוסיף מעט מלח כדי להעצים את הטעמים. 
 
"ברבדוס", גולדה מאיר 3, פארק המדע, נס ציונה (פתוח כל יום מ־17:00) 

ארבעה שוטים

 
סטולי משיקה לראשונה וודקה כשרה לפסח, ללא גלוטן, המיוצרת מתערובת של תירס (88%) וכוסמת (12%). הוודקה בעלת טעם נקי, מדויק וחלק ונעשית בייצור חדשני: התירס והכוסמת מגיעים מהאדמה של חוות הגידול שבמחוז טמבוב ברוסיה למזקקה של סטולי, שם מזוקקים בקו ייצור ייעודי ונטול גלוטן. הוודקה מזוקקת שלוש פעמים בלבד כדי לשמר את האופי העדין של הספירט. 750 מ"ל, 40% אלכוהול, 79 שקלים. 
 
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

 
וודקה שפותחה במזקקות המלכותיות קוימאנס בהולנד על ידי Master Distiller של המזקקה, Tim Vos, היוצר של וודקה Van Gogh. וודקה PASSOVER כשרה לפסח, ומזוקקת שלוש פעמים. הבקבוק מעוצב בהשראת המסורת של חג האביב. היא מגיעה גם בטעם ענבים סגולים. וודקה בטעם רגיל: 99 שקלים; בטעם ענבים: 109 שקלים. 
 
ואן גוך במהדורה מיוחדת לפסח. צילום: יח"צ
ואן גוך במהדורה מיוחדת לפסח. צילום: יח"צ

ממקסיקו באהבה

מותגי האלכוהול מוציאים מהדורות מיוחדות ובקבוקים לאספנים על בסיס קבוע, מה שהופך לפעמים את המאורע ללא מיוחד. אבל הנה משהו מיוחד באמת: מתברר שטקילה Patrón הפכה למשקה כל כך מוביל בישראל, עד שהמדינה הקטנטונת שלנו מחזיקה בשיא דמיוני כמעט: חוץ מארצות הברית, שמזמינה הכי הרבה בקבוקי Patrón בשנה, ישראל ממוקמת מיד אחריה. כן, מקום שני בעולם בצריכת Patrón. 

אז החבר'ה ממקסיקו החליטו לעשות לנו כבוד והוציאו ממש עכשיו מהדורה המיוחדת של Patrón, שנוצרה לכבוד חגיגות יום העצמאות 70 לישראל: Patrón Añejo Barrel Select Tequila היא לא אותה טקילה עם תווית שונה, אלא הדבר האמיתי: טקילה שנבחרה מתוך חמישה סוגי חביות, ובכל חבית רמת יישון שונה עם טעם מיוחד שמאפיין את ישראל בצורה הטובה ביותר. 

בשבוע שעבר נפגשתי בארץ עם היוצר בכבודו ובעצמו – אנטוניו רודריגז. הוא סיפר לי שהטקילה שבחר נוצרה בעבודת יד בתהליך ותיק ויושנה במשך כשנתיים בחביות עץ אלון צרפתי. מבחינת הטעם, המהדורה המיוחדת מאופיינת בארומה מתוקה ובטעמים מרוכזים של פירות יבשים עם מעט פרי הדר ווניל. בזכות הארומה העדינה של העץ, אפשר להרגיש את טעמו המופלא של האגבה. זו טקילה יוצאת דופן שאפשר להשיג רק בישראל. 

טקילה אלחנדרו. צילום: יח"צ
טקילה אלחנדרו. צילום: יח"צ
 
Patrón Añejo Barrel Select Tequila במהדורה מוגבלת, 239 שקלים