נדמה שמרוב ממתיקים טבעיים מדפי הסופר עומדים להתמוטט, ומקומו של הדבש נזנח אט־אט והופך למוצר של פנסיונרים ("כפית דבש ביום ואתה בריא", כמה פעמים שמענו את המשפט הזה) ושל ראש השנה. והנה, פיצה האט, הרשת בעלת הפיצות השמנמנות הטעימות בישראל, יוצאת מקופסת הפיצה ומשיקה את Hut and Honey - פיצה משפחתית מבצק דק ועליה גבינת ריקוטה איכותית ודבש, או דבש חריף עם תמצית צ'ילי חריף של יד מרדכי. השילוב המעניין בין הפיצה לדבש יוצר פיצה עם טעם מתקתק ומיוחד, כזה שאחרי ביס אחד אי אפשר שלא להמשיך לנגוס בה.

הפיצה תוצע כחלק ממארז טריפל מיקס במהדורת אביב מיוחדת וחגיגית, הכוללת: פיצה ריקוטה ודבש / דבש חריף מבצק משפחתי דק, פיצה משפחתית נוספת, טבעות בצל, נגיסי תירס, מקלות שוקולד ושני רטבים במחיר של 139.90 שקלים (עד 30 ביוני). רגע אחרי האירוויזיון ורגע לפני המונדיאל – מצאו את הריאליטי האהוב עליכם והזמינו פיצה לניסיון. אתם עוד עשויים להתאהב.

פיצה ריקוטה ודבש. צילום: מישה קמינסקי

על הכריך לבדו
"ברווזי", הסנדוויצ'ייה התל־אביבית החדשה של השף רז רהב, לוקחת את הכריך והופכת אותו לגורמה. היא ממוקמת בחלל הכניסה של מלון הבוטיק Saul, ובלבה מעשנה שבה נעשה שימוש נרחב ויצירתי לטובת תפריט עם מגוון כריכים יוצאי דופן ועזי־טעם, שנמכרים במתכונת של Grab & Go. הטבחים מרכיבים את הכריכים ביראה רבה וברצינות תהומית, והם נשמרים במקרר למכירה. לא ניתן לבנות כריך לפי הטעמים המועדפים עליכם, כך שנגזר עליכם לבחור מבין האפשרויות הקיימות.

למזלכם, האופציות רבות, ובהן פוקאצ'ה פיצוחים עם קולרבי אפוי מעושן, שומשום קלוי, סלט אצות ומלפפונים ואיולי סויה ולימון; לחם מחמצת לבן עם קורנביף מעושן, חסה כבושה, איולי שום חמוץ/מתוק וקטשופ של עגבניות מעושנות; לחם מחמצת אגוזי לוז עם כרוב סגול צלוי, גבינת "בר" של ברקנית, צ'אטני אגסים וגרגיר נחלים; לחם מחמצת לבן עם גזר לבן מעושן, קרם גזר לבן, פסטו של פקאן מלוח, סחוג ירוק וליים כבוש; והמועדף עלינו - תבשיל ברווז מפורק בפוקאצ'ה עם תפוח אדמה מעושן, איולי נענע, חרדל, מרווה ומלפפון כבוש.

המחירים גבוהים מעט ביחס לכריך, אבל כאמור, על איכות ותעוזה צריך לשלם ביוקר. כריך ממוצע עולה כאן כ־45 שקלים, ואם תוסיפו לזה קולסלאו ושתייה, אתם כמעט מגיעים ל־70 שקלים. לא העסקית הממוצעת, אבל בהחלט שווה פינוק פעם בשבוע (טשרניחובסקי 17, תל אביב). 

ברווזי. צילום: חיים יוסף


מחוץ למסגרת
 
כבר כתבנו על המשלוחים של MOON ועל אכזבתנו מהם, ומאז אנחנו מנסים אלטרנטיבות ראויות. והנה, התמזל מזלנו להכיר את המשלוחים של FRAME, ואפשר לומר שמעכשיו יש לנו מספר חדש להזמנת סושי. המנות מגיעות מוקפדות, זועקות בטריותן ונדיבות – שלושה קריטריונים שאנחנו בוחנים במשלוחים.

תפריט רשת המסעדות FRAME (הוותיקה שבהן ברמת החייל בתל אביב) מזוהה עם סושי, אבל למעשה הוא שילוב של חוויה קולינרית המאגדת טעמים ממזרח ומערב עם טוויסט אסייתי מובהק. בתפריט אפשר למצוא מגוון מנות סושי ייחודיות לצד מנות מערביות כבשרים עסיסיים וצלויים על הגריל, ריזוטו, דגים ופירות ים, וגם תפריט טבעוני, צמחוני ונטול גלוטן, הכולל רולי סושי. באחרונה השיקה הרשת כמה מנות חדשות. טעמנו חלק מהן, ובהחלט אפשר לומר שהתענגנו.

בין המנות: קצ'ויה רול – שמונה יחידות אינסייד־אאוט, עם סלמון ואבוקדו במעטפת, שקדים קלויים, טריאקי ומיונז יפני; פרייד רייס עוף – נתחי עוף, שעועית ירוקה, כרישה, אפונה, נבטים מוקפצים עם ביצה; והשוס: פו גרה ופל - ופל בלגי שעליו מונחים שני נתחי כבד אווז צלויים ברוטב פלאם ויין אדום. בהחלט שווה (ראול ולנברג 2, תל אביב, טלפון: 03-6498080). 

מסעדת פריים רול בס. צילום: טל פישר

קולות כשרים
והנה עוד רשת סושי נהדרת, שהצליחה להפתיע אותנו אף שלא הכרנו אותה. וזו בושה שלא הכרנו, כי קיימים 22 סניפים של "אושי אושי" ברחבי הארץ, מתוכם 18 כשרים (חלקם גם כשרים למהדרין). מתברר שאפשר לשמור על כשרות ולאכול סושי יצירתי ונועז, בלי לערב פירות ים.

כזה הוא למשל רול קוקו טונה - אבוקדו, אספרגוס ושיטאקי, במעטפת טונה עם צ'יפס קוקוס ורוטב כוסברה. לטענת הרשת, רול הדגל המבוקש ביותר שקנה לו מעריצים רבים במשך השנים היה ונשאר כמובן הסאנסט - ספייסי סלמון, אבוקדו ובטטה בציפוי סלמון צרוב עם שבבי בטטה, טמפורה, עירית, שומשום, ספייסי מיונז וטריאקי.

באחרונה השיקה הרשת תפריט חדש. בין המנות אפשר למצוא מרקים, לחמניות באן עם סלמון מטוגן בציפוי פנקו או טופו, גרין קארי - תבשיל של חלב קוקוס וקארי ירוק עם עוף, ברוקולי, אפונה, כוסברה ובצל סגול; ורד קארי - תבשיל של חלב קוקוס וקארי אדום עם עוף, עגבניות שרי, בצל סגול, שעועית ירוקה, שום וג'ינג'ר על בסיס רוטב פטריות (להזמנות: 6054*). 

סאנסט אושי אושי. צילום: יח"צ