החולשה שלי לגלידה גורמת לי כבר שנים לא להכניס גלידות משפחתיות הביתה. לכן כל כך שמחתי לגלות את דיאטת הגלידה, חלומו הרטוב של כל שומר משקל בקיץ הלוהט. דיאטת גלידה מאפשרת לשלב בתפריט גלידה כל יום. נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי? יצאתי לבדוק.

"הרעיון המרכזי הוא שכשאדם נמצא בתהליך של ירידה במשקל, הוא חייב להכניס לזה גם משהו מפנק", אומרת מריאנה אורבך, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בשירותי בריאות כללית, מחוז דן־פתח תקווה.  

***

יצאתי לדרך אופטימית. מתוך 1,200 הקלוריות שעליהן דיאטה ממוצעת של נשים מבוססת, קיבלתי רשות להקציב 200 קלוריות לגלידה, והתבקשתי להעדיף גלידות שמנת - כ־120־150 קלוריות לכדור - על קרטיב קרח המכיל רק מים וסוכר. אומנם הובהר לי שעדיף גלידות ללא תוספות, אבל החלטתי שאם כבר חוגגים, אז בגדול. ממילא הרי מדובר רק בכדור אחד.

את הטעימה הראשונה השארתי לערב, אחרי שסיימתי את כל מטלות הבית. התחלתי עם גלידת שמנת בתוספת ריבת חלב. הכדור חוסל בתוך שניות, ומיד נכנסתי למשא ומתן עם עצמי. בינינו, אמרתי לעצמי, מה יקרה אם אקח עוד כדור קטן? מחר אתחיל מהתחלה.

בימים הבאים ידעתי עליות ומורדות: בחלקם עמדתי ביעד של כדור אחד ביום, ואילו באחרים זה היה קשה. בחלק מהימים גיוונתי עם כוס קפה קר ובתוכו כדור גלידה, מה שהתברר כניסיון מוצלח, שבלם את הצורך במתוק.

במהלך הניסיונות ניסיתי גלידות שנמכרות בקופסאות בנות פחות מ־400 קלוריות. אלא שהכמות המעטה יחסית של הקלוריות לקופסה נתנה לי לגיטימציה לחסל כמעט את כולה. הרגל שלא רצוי לאמץ. לבסוף החלטתי לעבור למנות אישיות. שלגון שמנת בטעם וניל עם פירות יער (246 קלוריות) אומנם חרג מעט מקלוריות הגלידה שהוקצבו ליום, אך בהחלט עשה את העבודה. לסופי השבוע הצטיידתי בחבילה ובה שני סוגים של מיני שלגוני שמנת (כ־160 קלוריות ליחידה).

ומה למדתי? שדיאטת גלידה היא פתרון נהדר לחובבי גלידה, אבל רק לכאלה שיודעים לעמוד בפיתוי. מילת המפתח היא שליטה עצמית, אחרת הגלידה תהפוך לאויב וגם ייסורי המצפון כבר יארבו מעבר לפינה. 

המיתוס: קצח מסייע לסובלים מאסתמה

"זרעי הקצח השחורים מסייעים למערכת הנשימה ולכן מומלצים לסובלים מאסתמה ומקשיי נשימה כתוצאה מאלרגיה", אומר אבי ציטרשפילר, הרבליסט ובעל "חוות דרך התבלינים". "לפתיחת דרכי הנשימה, הכניסו מרתח עם קצח - יחס של כפית קצח על כוס מים - למכשיר אדים קרים והפעילו אותו בחדר בזמן השינה. במקרה שאין מכשיר אדים קרים בבית, ניתן לקרב את ראשכם לסיר עם המרתח ולכסות את ראשכם והסיר במגבת, למניעת בריחת האדים".