אני כבר תקופה ארוכה בדיאטה ומתגעגעת לטעם של הפיצה על הלשון. האם מותר לשלב פיצה בדיאטה?
“פיצה אינה ג’אנק פוד. היא מכילה שילוב של חלבונים (מהגבינה), פחמימות (מהבצק), ליקופן (מרסק העגבניות) והרבה סידן. היא לא מכילה מרכיבים מטוגנים כמו שיש בצ’יפס או בפלאפל, אין בה חומרים משמרים מסרטנים כמו שיש בבשר מעובד או בנקניקיות, ומבחינה זו היא עדיפה על מאכלים מהירים אחרים. החלק שכביכול נחשב לא בריא בפיצה הוא דווקא הבצק. על מנת להפוך את הפיצה לבריאה יותר, אפשר להכין בבית בצק מקמח מלא ושיהיה דק ככל האפשר. בנוסף, עלייך להתמקד בתוספות: כמה שיותר ירקות על הגבינה, קישואים קלויים, פלפל אדום, פטריות. בכך תוסיפי לפיצה סיבים תזונתיים וויטמינים שעוזרים לספיגת הסידן שבגבינה. כשמדובר בבצק דק אפשר לשלב גם בדיאטה שני משולשים (150 קלוריות לאחד) יחד עם סלט ירקות במקום ארוחת ערב”.

 

אני מאוד אוהבת גבינות ומנסה להקפיד על אורח חיים בריא. מהן הגבינות הבריאות ביותר?
“מבחר הגבינות עצום. ניתן לחלק אותן לשלוש קבוצות: צהובות, מלוחות ולבנות למריחה. קיימים הבדלים בערך התזונתי של כל גבינה. גבינות, בעיקר צהובות, הן מקור חשוב לחלבון ולסידן. בפרוסה אחת של גבינה צהובה יש כמעט שליש מכמות הסידן שצריך ליום שלם. בגבינה צהובה כמעט ואין כולסטרול: על מנת להגיע לכמות הכולסטרול שיש בביצה אחת צריך לאכול עשר פרוסות גבינה צהובה. אין בה לקטוז ולכן היא מתאימה לאנשים שרגישים אליו. נוסף על כך, היא לא מכילה צבעי מאכל סינתטיים. במוצרלה, לדוגמה, אין צבעי מאכל בכלל, ואילו בשאר הגבינות הצהובות יש צבע טבעי המופק מכרוב סגול.

"לגבינה הצהובה יש גם חיסרון: היא מכילה חומר שעלול לגרום לכאבי ראש, במיוחד אם אוכלים אותה לצד הקפה. בגבינות המלוחות יש חומרים משמרים וכמות עצומה של מלח. הגבינות המלוחות העדיפות הן אלו שמכילות פחות נתרן. 1,200 מ”ג נתרן שווים לחצי כפית מלח. לגבי בולגרית מעודנת, אם היא מכילה מעל 1,000 מ”ג נתרן ב־100 גרם, זה אומר שהיא מעודנת רק בטעם ואין לה שום יתרון בריאותי. מבין הגבינות הלבנות, המומלצת ביותר היא ריקוטה, שמכילה את החלבון הכי איכותי מכל הגבינות, וגם את כמות הסידן הגדולה ביותר. גבינת קוטג’ מכילה קצת יותר חלבון מאשר גבינה לבנה רגילה. כמות הסידן בגבינות אלו נעה בין 100 ל־200 מ”ג ב־100 גרם, תלוי בחברה המייצרת”.

 
 


אני פועל לפי השיטה שפיתחת ולפיה אני צורך פחמימות רק עד שעות הצהריים. מה עומד מאחורי השיטה הזו?
“את השיטה הזו פיתחתי עבור מטופלים שחוו בעיה של אכילת נשנושים רבים לקראת סוף היום ובלילה. כשאנחנו אוכלים פחמימות וסוכרים, רמת הסוכר בדם עולה ומיד לאחר מכן פוחתת, דבר הגורם לתת המודע שלנו לרצות עוד פחמימות, או למעשה סוכר נוסף. מעצם ההימנעות מפחמימות בשעות הקשות, קל יותר לעצור את המעגל המחזורי הזה. יתר על כן, כשאוכלים פחמימות בריאות בבוקר, כגון שיבולת שועל, הגוף מקבל את רמת הגלוקוז והאנרגיה הדרושה לו למהלך היום. משום שהגוף זקוק גם לחלבונים, נוכל להעניק לו אותם לאורך שעות אחר הצהריים והערב. בכך נוכל להבטיח לגופנו את כל המזון הדרוש לו לבניית הגוף”.
 
 
אני בן 18. בשנה האחרונה הורדתי 30 קילו בדיאטה קיצונית. אני לא רוצה להמשיך בדיאטה הזו, אני מאוד סובל ורעב כל הזמן. מצד שני, אני מפחד לעלות חזרה במשקל. מה את מציעה לי לעשות?
“אתה לא יכול להמשיך לצום. מה שקורה זה שאינך מכניס מספיק חלבונים לגוף. כתוצאה מכך אין לו מה לפרק, והוא מתחיל לשרוף ולפרק שרירים. עצתי אליך היא לשנות את התזונה לאורך השבוע לתזונה בריאה יותר. תתחיל את הבוקר בפרוסת לחם עם חצי קוטג’, בצהריים תאכל 210 גרם עוף עם פרוסת לחם, ובערב פרוסת לחם עם חצי קוטג’ או טונה או ביצה. תשתדל להוסיף ירקות לכל ארוחה”.