חיטת כוסמין משמשת כמזון בסיסי באזורים שונים בעולם ובעיקר בחלקים של המזרח התיכון ואירופה. בין היתר, בשנים האחרונות ניתן לראות את הכוסמין גם בתפריט הישראלי ולפעמים אפילו מפתיע לגלות בתוך איזה מאכלים הוא משולב. 

אז מה אפשר להכין עם כוסמין שמכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים? הנה כמה הצעות:

1. פיצה
פיצה מקמח כוסמין היא ללא ספק המאכל המפתיע ביותר ברשימה. עד לפני מספר שנים התרגלנו להתייחס לפיצה כמאכל סטנדרטי, אך מסתבר שבאמצעות כוסמין ניתן לשדרג אותה בלי לוותר על הטעם והאיכות. כמו במתכוני פיצה אחרים, גם עם כוסמין הסוד הוא להשקיע בבצק ולאחר מכן בחומרי הגלם.

המרכיבים במתכון המומלץ של הפיצה הם 500 גרם קמח כוסמין לבן, 1 כפית שמרים יבשים, 1 כוס מים, 2 כפות זמן זית וכפית מלח. בשביל התוספות תצטרכו 150 גרם גבינת עיזים, בצל, עגבניות שרי ועוד דברים שאתם אוהבים. 

קודם מכינים את הבצק על ידי ערבוב של הקמח והשמרים במיקסר עם וו לישה ואחר כך מחלקים אותו לכדורים. מפה זה כבר דומה למתכון הרגיל, כי פותחים את הבצק בעדינות, מפזרים גבינה, רוטב ותוספות ומכניסים לתנור עד שהגבינה נמסה.

2. פנקייק כוסמין
מעדיפים את הכוסמין שלכם בגרסה של קינוח? בשבילכם המציאו פנקייק כוסמין. המרכיבים במתכון הם 1 כוס קמח כוסמין מלא, 2 ביצים, כף סוכר חום, חצי כוס חלב, חצי כוס יוגורט, 4 כפות שמן, תמצית וניל, כפית אבקת אפייה וחצי כפית מלא.

בשלב הראשון מערבבים את כל המרכיבים במיקסר. בשלב השני משמנים מחבת בחמאה, מורחים בנייר סופג ויוצאים מעל שליש מהבלילה בכל סיבוב. ממתינים שהפנקייק יתמלא בועות, הופכים אותו לעוד 15-20 שניות ומוציאים. את ההגשה אתם יכולים לבצע עם בננות, סילאן ואבקת סוכר.

3. עוגיות שקדים
עוד דרך טובה לשלב כוסמין בתפריט התזונתי היא להגיש אותו בצורה של עוגיות. עבור מתכון של עוגיות שקדים וסילאן תצטרכו ביצה קטנה, כף סוכר, רבע כוס שמן, רבע כוס סילאן, כוס קמח כוסמין מלא, חצי כוס קמח שקדים, כפית אבקת אפייה, רבע כפית אבקת סודה לשתייה, כפית אבקת קינמון ואבקת סוכר לציפוי.
 
מערבבים ביצה, סוכר שמן וסילאן בקערה אחת ומערבבים בקערה נפרדת קמח כוסמין, קמח שקדים, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה ואבקת קינמון. לאחר מכן מוסיפים את תערובת הקמחים לתערובת נוזלים ומערבבים שוב.

מכניסים הכל למקפיא לחצי שעה ובזמן הזה מחממים תנור ל-180 מעלות. פורשים נייר אפייה על תבנית, יוצקים כדורים קטנים, משטחים ואופים ל-15 דקות.