אם חשקה נפשכם במזון אסייתי לנשמה כנראה שאתם צריכים להגיע לרחוב משה סנה 54 בשכונת צהלה בתל אביב. גם פרופ' רפי קרסו הגיע לשם, וזכה לטעום מהתפריט של 'פקין', מסעדה אסייתית שהפכה להיות מוסד קולינרי ידוע שגורם לכל הסועדים שלו לחזור פעם אחר פעם, כבר 40 שנה. אז מה גורם לאנשים לחזור אתם שואלים? כנראה שהתפריט העשיר והמגוון, המנות הגדולות והמפנקות, המחירים ההוגנים, והיכולת של המקום להתחדש ולהתאים את עצמו לרוח התקופה. מסעדת 'פקין' מצליחה להביא את המטבח האסייתי לישראל מבלי לגרוע מהטעמים והריחות האותנטים שכולנו אוהבים. אז מה פרופ' קרסו חושב על המקום? רק דברים טובים.



"התחלנו בסלט חמוצים סיני, הכולל בתוכו מגוון ירקות מוחמצים ברוטב חמוץ מתוק ושומשום שחור", סיפר פרופ' קרסו לאיריס קול בתוכניתה ב-103FM, "והמשכנו עם לביבות בטטה המוגשות עם רוטב חלב קוקוס ובוטנים בנגיעות עדינות של קארי. המנה הייתה מאוד אסתטית, והלביבות השאירו טעם מנחם בפה".



לאחר מנות פתיחה כה מוצלחות המשיך קרסו על דרך המלך, ובחר ממנות הספיישל את הספריבס ברוטב דבש. "הגיעו צלעות בשרניות וגדולות, שהיו מושרות במרינדה ומבושלות ברוטב דבש", סיפר הפרופסור. "המנה הזו מלאה בבשר רך וטעים, ולצד המנה הביאו אורז מטוגן מעולה עם קצת אפונה וקצת תירס. לצד מנת הספיישל הזמנו גם דג בנוסח טונג - רצועות דג לבן מוקפצות עם ג'ינג'ר, בזיליקום, פטריות קצוצות, צ'ילי, אטריות זכוכית ובצל ירוק. חשוב לי לציין שלמרות שהמנה סומנה בתפריט כמנה לא חריפה היא הייתה חריפה אש". אחרי מנה כזו אנחנו אוטומטית היינו מזמינים מים צוננים או סודה. כי אם קרסו אומר שהמנה חריפה אש הוא יודע.



בהמשך סיפר הפרופ', שידוע כאדם המבין דבר או שניים באוכל, שקיבל שירות נהדר מהצוות במקום, והקינוח האהוב עליו היה, איך לא, בננות פריכות במעטה פריך וברוטב מייפל, וגלידת וניל. אין כל ספק, זה בהחלט נשמע טעים.