למרות שהברים סגורים בחלקם, המסעדות עומדות להינעל והשקות היין מרובות המשתתפים הפכו לאירועים אינטימיים, את הכרמים קצת יותר קשה לעצור. וכמו בכל שנה כשהטמפרטורות עולות והבציר מתקרב, מגיעים לשוק היינות הצעירים מהבציר הקודם. גם כי הם מוכנים לשתייה, גם כדי לפנות מקום ביקב, וגם כי אין ימים מתאימים שמתאימים להם יותר. 

רמת הגולן, גמלא, השמורה, סוביניון בלאן  (צילום: חגית גורן)
רמת הגולן, גמלא, השמורה, סוביניון בלאן (צילום: חגית גורן)

יקב רמת הגולן, גמלא, סוביניון בלאן 2019, 
לא מזמן היללנו כאן את הסוביניון בלאן שהעלה את ניו זילנד על מפת היין העולמית, והנה התבשרנו השבוע על השקת סוביניון בלאן חדש בישראל, גמלא סוביניון בלאן של יקב רמת הגולן. היין מציג מאפיינים ארומטיים של פרי טרופי כמו פיג'ויה וגויאבה עם נגיעות של ליים. החומציות שלו טובה ובסך הכל עסקינן ביין ארומטי ומרענן, שמתאים לליווי מאכלים קלים – סלטים קרים, גבינות, ומאכלי עוף. 
המחיר: 50 ש"ח
הרי גליל, יראון לבן  (צילום: יח''צ)
הרי גליל, יראון לבן (צילום: יח''צ)

הרי גליל, יראון לבן 2019
יקב הרי גליל
נתן לעצמו מתנה ליום הולדתו העשרים: מהדורה חדשה של יראון לבן, מסדרת הדגל של היקב. הוא נעשה מענבי כרם במשגב עם, שעל גבול הצפון מענבי גפנים שדושנו בקומפוסט על בסיס קפה ממוחזר, במסגרת שיתוף הפעולה הירוק של יקב הרי גליל עם חברת נספרסו. היין, שהתיישן חמישה חודשים בחביות עץ, לא מנסה להמציא את השרדונה הישראלי האיכותי מחדש. יש לו ריחות חגיגיים של פרי הדר בשל, פירות לבנים, תבלינים מתוקים ועץ קלוי, מבנה עשיר, מרקם מלטף, חמיצות נעימה וסיומת ארוכה ומורכבת.
המחיר: 102 ש"ח 

דרך ארץ, שרדונה  (צילום: יח''צ)
דרך ארץ, שרדונה (צילום: יח''צ)

דרך ארץ שרדונה 2019
הנה מציאה במחיר שווה לכל כיס: עסקינן במותג הפרטי של חברת "שקד", שידועה בעיקר בפורטפוליו הייבוא המרשים שלה. זהו שרדונה צעיר עם מאפייני פרי הדר טרי ורענן. יין לבן כייפי, מאוזן ולא מחייב שצריך לשתות קר מאוד ולהתברך בתמורה שהוא מעניק למחירו השפוי.
המחיר: 29 ש"ח
רקנאטי, סוביניון בלאן  (צילום: יח''צ)
רקנאטי, סוביניון בלאן (צילום: יח''צ)

רקנאטי, גליל עליון, סוביניון בלאן 2019
סוביניון בלאן ישיר ומרענן עם צבע בהיר מאוד וריחות אופייניים של הדרים, מלון, פירות טרופיים, עשב קצור ונגיעה של מינראלים. המרקם שלו חלקלק, החמיצות טובה מאוד והמרירות הקלה, שבמינון אחר עלולה הייתה להפריע, נמצאת בדיוק במקומה ותומכת במבנה. האם מהפרי הטוב הזה, שמקורו בחלקה וותיקה בגליל העליון, אפשר לעשות יין 'רציני' יותר? אין ספק. האם אנחנו זקוקים לעוד סוביניון בלאן 'רציני'? כנראה שלא.
המחיר: 60 ש"ח
ברקן, רוזה כרם עלמה  (צילום: יח''צ)
ברקן, רוזה כרם עלמה (צילום: יח''צ)

ברקן Reserve Gold Edition, רוזה, כרם עלמה 2019
לרוזה עם השם הארוך ביותר ביקום, או לפחות אחד המתחרים הרציניים על התואר הזה, יש צבע ורוד עמוק ובוהק וריחות של פירות אדומים טריים: תות, פטל, שזיף ועוד. גם הטעמים שלו העשירים והבשלים שלו הולכים על הצד הכבד והתוצאה מזכירה יינות אדומים קלים יותר מאשר יינות רוזה בני זמננו. מצד שני, גם אנשים שבכלל לא אוהבים יין, יוכלו ליהנות ממנו.
המחיר: 40 ש"ח
רקנאטי, פרנץ' בלנד  (צילום: עומרי מירון)
רקנאטי, פרנץ' בלנד (צילום: עומרי מירון)
רקנאטי פרנץ' בלנד 2019 
מענבי פרנץ' קולומבר, סובינין בלאן ומוסקט מהגליל התחתון, נוצר יין חצי יבש עם ארומות עשירות של פרי טרופי טרי ורענן. הטעמים שלו עשירים אך מאוזנים, המתיקות לא מוגזמת ותחושת התסיסה הקלה על שלו הלשון מוסיפה לא מעט שמחת חיים. יין קליל וידידותי שנעשה עם המון מחשבה וביטחון, כך שקשה מאוד לא לחבב אותו. המחיר: 90 ש"ח