הסגר הזה רק מקצין את הגעגועים לניחוחות ולטעמים שמזכירים את הבית, לאוכל החם והעשיר עם שפע התיבול שתמיד משאיר את הבטן ואת הנשמה מלאים ומסופקים.

עם כל הגל השני, המרחק מההורים נהיה יותר ויותר קשה והפעמים בהם אני באה עם קופסאות פלסטיק למילוי הופכות להיות יותר נדירות.
אז אחרי הכיפור ובעקבות הסגר, לקחנו לנו משלוח מ"הו מאמא" שמתיימרים להציע את כל סוגי  אוכל הבייתי, רק שלא תרגישו בודדים.

אתר ההזמנות של "הו מאמא" מאד מסודר ומאד עשיר. בכל יום יש מנות בשריות ודגיגיות אחרות לצד תוספות, ממולאים וסלטים המשתנים גם הם מידי יום. ממרק קובה וקציצות פרסיות, דרך סלמון בדבש ודג מרוקאי ועד עופות בגריל, קינואה, אנטי פסטי ועלי גפן. בקטגוריית הסלטים תמצאו את כל הסוגים, מחציל רומני וחציל בטחינה, דרך כבד קצוץ וקישוא בטעם כבד ועד טונה תוניסאית וסלט תפו"א. באמת שיש הכל מהכל כך שאני משערת שכל אחד ימצא את מה שהוא אוהב. אנחנו דווקא הלכנו על יום שישי, שם השפע יותר מעניין והמנות יותר עשירות וחגיגיות.

סופש של מזון מנחם

ידענו שאנחנו רוצים ארוחה עשירה וחמה לסופ"ש סגר, כזו שתרגיע קצת את הגעגועים הביתה אבל כזו שגם תשאיר לנו אחלה שאריות לשבת עם בירה קרה. הזמנו  מרק קובה דלעת, פרגית ממולאת, קציצות פרסיות, נקניקייה תאילנדית, קבב טלה, תבשיל עדשים וקינואה, כבד קצוץ וטונה תוניסאית מכל אחד בחרנו כמה יחידות ואכן הכל הגיע מתוקתק לפני כניסת השבת, בקופסאות עם מדבקות עליהן ואנחנו המתנו לארוחת ערב בכליון עיניים.
ארוחה ראשונה: לדינר של שישי התפנקנו במרק קובה דלעת (9 שקלים ליחידה) שהיה מצויין, סמיך ומתובל בחמצמצות עדינה עם חתיכות דלעת ריחניות ועיגולי קובה נדיבים, הקובה עצמו היה עבה מידי והבשר לא הורגש כל כך אבל המנה עצמה כמכלול הייתה ממש טובה, משם המשכנו אל הפרגית הממולאת באורז ושקדים ברוטב קוקוס עדין (35 שקלים לפרגית), וואו- מנה שהיא לחלוטין הפתעה, המתיקות של מילוי והרוטב הייתה במינון הנכון ולא השתלטה על המנה, חלב הקוקוס ריכך את הבשר והכל ביחד נתן ביס מסקרן  וכל כך טעים שקצת התחרטנו שהזמנו רק מנה אחת. אבל לא נשארנו רעבים, אל תדאגו, כי הקציצות הפרסיות ( 9 שקלים ליחידה) נתנו יופי של פינאלה לארוחה העשירה הזו, רוטב גדוש בעשבי תיבול ולימוניות, קציצות רכות וערימה של אורז לבן שלחו אותי, הטריפוליטאית, אל האוכל של אבא ואל ארוחת שישי השמחה שאני כל כך מתגעגעת אליה.

מג'דרה עדשים הו מאמא (צילום: דודי אייזנטל)
מג'דרה עדשים הו מאמא (צילום: דודי אייזנטל)

ארוחה מס' 2 - שבת צהריים ארוחת שבת צהריים היא תמיד מיקס כיפי וקליל של מנות, ולכן צלינו חציל שמצאנו במקרר, שמנו עליו את קבב הטלה (9 שקלים ליחידה) ושפכנו מעל טחינה גולמית וזללנו בהנאה , הקציצות היו עסיסיות ועדינות בטעמן, אני אוהבת קציצות שלא מתובלות מידי ונותנות כבוד לחומר הגלם, משם העמסנו מתבשיל העדשים שחורות והקינואה (21 שקלים לחצי ק"ג) שהגיע עם ברוקולי ושעועית ירוקה, התבשיל היה נגיסתי ולא רך מידי אבל מעט חסר תיבול, תוספת של שמן זית, לימון, עשבי תיבול היו מוסיפים טוויסט למנה, בשלב מסויים פשוט הוספנו טיפה טחינה גולמית ומלח גס והמנה חוסלה במהירות, הערמנו מהכבד קצוץ ( 22 שקלים ל-250 גרם) על קרקרים וזללנו בתאווה, הכבד היה טחון אבל לא יותר מידי, עוד נשארה בו צ'אנקיות הכרחית וטעם הבצל והפלפל השחור הורגשו בכל ביס. כיף גדול, דווקא הטונה התוניסאית (22 שקלים ל250 גר') הייתה מעט מאכזבת, היא אמורה הייתה להגיע עם לימון כבוש וזיתים אבל לא הרגשנו את הלימון כ"כ, כיאה לזללנים, גם פה הוספנו לטונה בצל סגול, לימון כבוש וגילינו מחדש את המנה, התפננו לנקניקיות התאילנדיות שסיקרנו אותי לאורך כל ההזמנה, הנקניקיות עצמן  (מצלעות בקר טחונות 9 שקלים ליחידה) היו מאד טעימות אבל לא הורגש שום תיבול אסייאתי כגון למון גראס וג'ינג'ר כפי שרשום, ואם הוא היה אז הוא היה מאד עדין, אבל הנקניקיות עצמן היו נגיסתיות וטעימות, אפילו טיפה מתקתקות בסוף הביס והן סומנו כהצלחה טעימה במיוחד.

אז מה בתכל'ס?
בסך הכולל "הו מאמא" מעניקה פתרון מושלם לארוחה שכולל מגוון מטבחים עם מגוון מנות, אמנם המהות היא אוכל מנחם בייתי מעדות שונות אבל גם שפע הסלטים, הבשרים הקרים כגון רוסטביף ופסטרמות והממולאים יכולים לסגור ארוחת אירוח כיפית ליד אלכוהול. המחירים מעט גבוהים בעיני, -8-9 שקלים ליחידה ברוב הקציצות והתבשילים, מתחיל ארוחה של 4 קציצות לא גדולות ב-36 שקלים וזה עוד לפני התוספות והסלטים, הפרגית לעומת זאת הייתה מושקעת מאד ושווה כל שקל- לכן בעיני התימחור של היחידות צריך להיות נמוך יותר או לפחות מגוון, כנ"ל הסלטים, טונה עם קצת זיתים לא אמורה לעלות 22 שקל . המחירים מעט גבוהים אבל לפחות במה שטעמנו הביצוע היה משובח.
להזמנות