אני מודה שהמשלוח מהמסעדה האתיופית הרמלאית "בונה" מאד סיקרן אותי, אכלתי כבר בעברי אוכל אתיופי והוא הזכיר לי לא פעם מטבחים מזרחיים שמהם אני באה  לצד מטבחים הודיים מסויימים.  בבונה יש סיפור מקסים וערך מוסף שרציתי לחוות כבר זמן מה, אבל הקורונה הגיעה והאופציה לשוטט בשוק רמלה נגוזה ואני נותרתי עם החשקים ועם האופציה להזמין בלבד.

הבעלים של "בונה" הם גנט ואורי רדא, אם ובנה. גנט היא הלב והידיים של המקום והיא מכינה את כל המטעמים מאפס אבל ממש הכל- התבשילים, המאפים, טחינת ההתבלינים ואפילו הבירות! אורי, הבן, מתעסק בכל השאר- בניהול, בשירות הלקוחות, במשלוחים וכדומה. בונה היא מסעדה אתיופית מסורתית וטבעונית בשוק רמלה שבמקור הייתה חנות תבלינים קטנה של אמא גנט ולכן כל המעטפת הזו עושה חשק של ממש.
​כדי להזמין צריך להתקשר ואורי כבר יסביר לכם בחיוך ענקי, שמרגישים בו דרך הטלפון, מה יש היום בתבשילים שמשתנים  מידי יום.
כחובבת פחמימות ועם בנזוג שלא אוכל גלוטן, התמקדתי בעיקר בלחמים בידיעה שבא לי לשמור במקפיא כמה - אז כדאי שחשבו על זה גם כי הלחמים האלו, בעיקר הלחם טף, היו מעולים לכל כך הרבה דברים.

אמיזה מלחם טף של מסעדת בונה (צילום: פייסבוק)
אמיזה מלחם טף של מסעדת בונה (צילום: פייסבוק)

מה אוכלים
השקית הגיעה גדושה באמיזה - לחם-פיתה אתיופי מסורתי העשוי משני חלקים מחוברים באמצעות ממרח קצח ותיבול עדין בלחם עצמו (30 שקלים לשני משולשים גדולים), מאפים קטנים משיבולת שועל- 10 שקלים  ועיגול יפייפה של לחם קיטה טף- 30 שקלים, לצד זה הגיעו קופסאות פלסטיק עם תבשילים: תבשיל עדשים (קיק), תבשיל אפונה (מיסיר), תבשיל חומוס אתיופי (שרו) ותבשיל תפוחי אדמה (דיניץ אליצ׳ה).
חשוב להבים כשאומרים תבשילים זה פחות קופסאות ענקיות עם נתחי ירקות ותפוא (מזכירה לכם שהמסעדה טבעונית ונטולת גלוטן), זה יותר תבשיל בגירסה של מחית גסה כמו מרק אפונה טחון אבל מתובל, כזה שמנגבים עם הפיתה המעולה שיש בה ממרח קצח, כל התבשילים תובלו בעדינות ולא באגרסיביות שיש לפעמים במטבחים אתיופיים - רואים שיש פה יד מקצועית בהכנת התבלינים- 40 שקלים לאדם ל-5 תבשילים.
מה שעשינו היה פשוט לפתוח שולחן, העברנו את התבשילים לצלחות, הוספנו לעצמנו עוד כמה ממרחים והתחלנו להעמיס על הלחמים כל מה שהיה אפשר. תכלס הרגשנו כמו ארוחת חומוס אתיופית אחת גדולה,את כל התבשילים חייבים לנגב עם הלחמים המעולים והאינגי'רה, זו לא ארוחה של סכין ומזלג, והניגוב הזה לצד בירה קרה פשוט עשה לנו ערב שמח וקליל במיוחד.
הטעמים מתובלים אבל לא אגרסביים,הלחמים מעולים, רכים אבל מלאי טעם ואם אתם צריכים בשר, תוסיפו לזה איזה נתח והשלמץם ארוחה. תכלס לפעמים גם לנגב תבשיל טוב ומלא חלבון זו ארוחה מעולה ומנחמת.

לאחרונה הם הוסיפו כריכים מלחם טף ומאינגיקות מגולגלות ממולאות בתבשילים וירקות- שווה לבדוק וחוץ מהלחמים יש גם קפה אתיופי ובירות שגנט עושה - ששווה לכם להזמין.

לפייסבוק