נוי הדס נראית כמו האנטיתזה לחקלאית, היא בלונדינית חטובה עם חיוך מתוק, אבל המבט הממזרי בעיניים מוכיח שיש פה הרבה יותר מעוד פרצוף יפה והיא בהחלט תותחית לא קטנה. " רציתי לייצר שינוי, כל החיים שמעתי בבית על איך להיות חקלאי זה לא משתלם ועל העוול שנעשה לחקלאים", מסבירה  נוי בת ה 29, נשואה ואמא ל-2, הבעלים הגאה של "נוי השדה", רשת חנויות כולל אונליין שכולו מכירה ישירה של תוצרת חקלאית, מהחקלאי לצרכן. 
את העסק היא הקימה בגיל 21, לפני שהתחיל הרעש שיצרו הקהילות החברתיות  והחקלאים עצמם, כשמכרה בהצלחה את התותים שגידל אביה ,בשלב הבא הכניסה גם תוצרת של חקלאים אחרים בידיעה שהיא רוצה לגדול ולהתפתח אבל עם ערך מוסף."בתחילת העסק הייתי יוצאת בלילות  לשוק הסיטונאי לטעום ולהתמקח על הסחורה, הייתי מקבלת לא מעט פרצופים תמוהים מהסחורים הוותיקים אבל ידעתי שזו הדרך היחידה להגיע לאן שאני רוצה". החנות הראשונה, שהייתה "חנות קטנה ומטריפה" הוקמה ביהוד. בהמשך הוקמה החנות השנייה בפרוייקט "שוק צפון" ברמת החייל בתל אביב עם הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. אחריהן נפתחו באותו קו עיצובי ורמת שירות וטריות, זו אחר זו- גבעת שמואל, שוהם, נס ציונה, ראש העין ומודיעין. היום, אחרי לא מעט תלאות, הלוואות, עבודה מול חקלאים שכבר התייאשו ממיזמים והמון עבודה קשה והתמדה, ל"נוי השדה" יש שבעה סניפים מרשימים (ועוד שלושה בהקמה).

הדס נוי (צילום: אתר החברה)
הדס נוי (צילום: אתר החברה)

מחיר גבוה אבל איכות והוגנות
אמנם לא תמצאו אצל נוי מחירי רצפה בירקות או פירות ותשכחו מסייל של אבטיח בשקל, אבל יש לזה סיבה וכאן טמון כל מאבק החקלאים. נוי קונה מלכתכילה מהחקלאי בהרבה יותר כדי שהוא ירוויח ויוכל להתכלכל בצורה הוגנת , "תוסיפי לזה את זה שאני לא מעסיקה בשכר מינימום ומשלמת לחקלאי בתוך שבוע ולא בתוך שלושה חודשים כמו שנוהגות הרשתות ולא מקזזת באופן חד־ צדדי תשלומים, ומכאן הפער. ובכלל, לא ניתן להשוות את התוצרת שלנו למה שמוכרים ברשתות השיווק" מסבירה נוי בהתלהבות, " התוצרת שלנו תחזיק הרבה יותר זמן במקרר, אנחנו מגיעים לבית הלקוח שעות עד יום לאחר הקטיף בעוד שהתוצרת מהרשתות מגיעות אליכם אחרי קירור ושינוע ואיחסון כי הם קונים בכמויות ענק". כל בוקר מגיעה סחורה טריה ואין ירק או פרי שלא עובר בדיקה או טעימה על ידי הצוות.

נוי השדה- תמונת עובדים (צילום: אתר החברה)
נוי השדה- תמונת עובדים (צילום: אתר החברה)

משלוח שעושה שמח בלב ובמקרר
לקבל מנוי השדה משלוח יעשה לכם את היום- בהבטחה. נתחיל מזה שהאתר של נוי לצד החנויות מהווים מבחינתי שילוב של סופר ומעדניה צבעוניים ומגרים שקצת שולחים אותי לשווקים באירופה, תוכלו למצוא ליד העגבניות והמלפפונים גם פאפאיה ירוקה, אוכמניות יפייפיות, באק צ'וי תאלינדי, ביצי חופש ממגדלים מקומיים כמובן, פירות אקזוטיים, ליים וחצילונים, פינגר ליים, מיקרו וואסבי, מלון גולדן מתוק, בייבי זוקיני, עלעלים מיוחדים, עלי גפן טריים, פרחים אכילים, תירס גילי לבן, אפונה מונבטת, כרובית פיורטו, בטטה סגולה ועוד ועוד והכל מהכל ובניראות הטובה ביותר ובהתאם לכך נראה גם המשלוח.
יום אחרי שהזמנתי כבר הגיע ארגז מסודר גדוש בשפע של פירות וירקות, שזיפים עסיסיים מלאי מיץ, תירס גילי מתוק בטירוף, ליים ירוקים מלאי ריח, ביצי חופש, עגבניות שרי תמר קשיחות, פלפלי שושקה נגיסתיים, אננס ירקרק שמתבשל לו בתוך העסיס שלו, תפוחי אדמה מושלמים לאפייה לצד בצלצלי שאלוט ושומי פנינה מדהימים שמעולם לא ראיתי כאלו יפים. כל אלו ועוד החזיקו לי במקרר מעל לשבועיים. אי אפשר שלא לראות ולהתפעל מההבדל באיכות המוצרים.
זה לא רק משלוח מעורר תאווה אלא גם עסק ובחורה מעוררי גאווה. וכשצריך לפרגן מפרגנים ובענק!
נספר לכם שנוי חושבת להמשיך את החתירה קדימה למען החקלאי גם בפוליטיקה בהמשך הזמן, מי יודע אולי זו שרת החקלאות הבאה שלנו. אנחנו בעד.

להזמנות ולאתר