לשף יגאל מולנר היתה התחלה לא הכי קלה כשהוא החליט שהוא פותח מסעדת אוכל שוק-שף קטנה בשוק הכרמל, לכאורה עוד לפני שזה התחיל, הייתה צפוייה פה הצלחה, שף מוכר, דוכן אוכל בשוק, הנוסחא הכי מוצלחת שיש. אבל אז הגיעה הקורונה מס' 1 ואז הגל השני והפתיחה התעכבה ונתקעה והגיעו שפים חברים כגון טום אביב ואוראל קימחי לעזור ולהכין מנות ספיישל ולאט לא נכנסנו כולנו לשיגרת קורונה ולמשלוחים והנה אנחנו כאן מול משלוח שכולו חבשוק ויגאל מולנר.

תפריט המשלוחים של חבשוק לא ענקי ויש בו את כל מה שיגאל אוהב להכין, המנות לא בנאליות ומרגישים שיש פה מעבר לעוד משלוח. תוכלו למצוא חלה של שבת עם רטבים, כרוב צלוי על מנגל, קלצונה חלקי פנים, פאתוש מוח עצם, שישברק לחי עגל, שניצל עגל אוסטרי, המבורגר, שיפוד ואסיו, שווארמה עגל בלחוח ועוד . 
יש לא מעט סיכונים בלעשות מנות שף במשלוח כשתיכננת להקים מסעדת שוק בשוק- כלומר הכל מיידי, טרי ונגיש וכלום לא נהרס בדרך, לכן היה לנו ברור שהמנות של מולנר יהיו מעולות כשהוא יפתח ושכדי לדעת באמת מה טעמן , אנחנו חייבים להגיע ולפרגן במקום עצמו. אבל גם המשלוח הצליח לעבור ברובו ממש טוב - שזו הפתעה לא קטנה.

שניצל אוסטרי חבשוק (צילום: יעקב בלומנטל)
שניצל אוסטרי חבשוק (צילום: יעקב בלומנטל)

להרגיש בשוק לאכול בבית
העמסנו את השולחן בכל האוכל, שפכנו את התפודים על הנייר החום והתחלנו לנגוס. התפודים הקריספיים הגיעו עם שניצל עגל (68 שקלים) דק עם ציפוי קריספי שהיה הראשון להינגס, אני אדם של שניצלים עבים, מודה, אף פעם לא הבנתי את הקטע של שניצל דקיק שרובו ציפוי, אבל פה, בגירסה האוסטרית, מצליח מולנר לתת נוכחות לביס ולא רק ציפוי, נתח הבשר מורגש ויש בו בשרניות כיפית מלווה בקריספיות טובה ולא שמנונית. הדבר היחיד שהיינו רוצים יותר זה תיבול לציפוי, היה חסר לנו מלח וחרדל, לצד המנה הזו מגיש מולנר גם פרלין חרדל שעשוי משומן בקר ודיז'ון שנתן עוד טעם אבל עדיין היינו צריכים את המליחות הזו בשניצל עצמו. השווארמה בלחוח (62 שקלים) לעומת זאת קיבלה את כל התיבול שלא היה בשניצל והיא הייתה מושלמת, עסיסית, מלאת טעמים מאוזנים, טחינה, מהמעולות שאכלתי והכל בלחוח שידע לספוג את כל התקרובת הזו ועדיין לא להשתלט ולהכביד. אחלה מנה אחלה שילוב. מנה מצויינת נוספת וכזו שמראה את היכולות של מולנר להגיש מנות שוק במשלוח הייתה הכרוב הצלוי (42 שקלים) על הגריל שהגיע עשוי מושלם, מלא בטעמים, על לבאנה מצויינת, סלסה פיקנטית ודואה מעולה שבא לי לאכול כל יום. כל ביס נתן תחושה של צהרי שוק עם כל ההמולה והרעש. המנה הרביעית הייתה מורכבת במיוחד, סלט פאתוש מח עצם (42 שקלים) שכלל עשבים קצוצים, מח עצם, קראמבל אזוב, קונפי ענבים, על סקורדליה- ממרח שקדים. זו מנה שאו שאוהבים או לא או באמצע (: וזה מה שקרה לנו. הביס עצמו השתנה כל פעם, פעם לקחנו ביס מלוח ושמנוני מלא טעמי מח ואז פתאום ביס אחר היה מתוק מידי על גבול המרציפן וכבד. לכן זו מנה שאני אישית הייתי אוכלת כמות קטנה ממנה בגלל המורכבות הכבדה של הטעמים שבה. שלא תבינו לא נכון, היא חוסלה ועם חתיכת חלה היא תעבוד מעולה.

המשלוח מחבשוק שונה, רואים שהמנות עצמן יהיו מושלמות כשבאים לאכול אותן במקום, רואים שיש חשיבה מורכבת מאחורי כל מנה ולכן זה גם כיף לקבל מנות כאלו מיוחדות במשלוח. על פי התגובות המטורפות ברשת, ההזמנה הבאה חייבת להיות ההמבורגר המיושן עם גבינת המאירי
 להזמנות

https://www.facebook.com/havshuk/