האמת היא שמזמן לא נהנינו ממשלוח של אוכל אסייתי כפי שנהנינו מ”טאטאמי”. גם בגלל הצבעים, גם בגלל הריח שמדיף טריות, גם בגלל ההקפדה, אבל בעיקר בגלל הטעמים – חלקם נועזים, חלקם מעודנים, כמעט תמיד מדויקים.

רשת המסעדות מגישה תפריט פאן־אסייתי מכמה מטבחים מהמזרח הרחוק - בהם יפני, הודי, וייטנאמי וסיני – ולמעשה נותנת מענה למכנה משותף רחב למדי של סועדים. חובבי הסושי שכבר טעמו הכל ימצאו פה מנות מסקרנות. כזו היא, למשל, מנת סושי סלק (52 שקלים): לא רק בגלל צבעה הסגול המושך והמסקרן, אלא גם בגלל התרכובת של סלמון, קנפיו (רצועות דלעת), בצל ירוק, טמגו ומיונז יוזו עטופים באורז סגול ומוגשים עם מיונז יוזו, טוגראשי - תערובת תבלינים יפנית פיקנטית - ועירית קצוצה. הדג כתום ומבריק, הירקות נקצצו בזמן ההכנה, והיחידות נחתכו בעדינות אך בנחישות, מה שהופך את כל הכבודה למנה כיפית לאכילה, פוטוגנית ובוודאי קצת שונה מהשטנץ שכולנו הורגלנו אליו.
באחרונה הושקו ברשת שלושה סוגי באנים. אנחנו בחרנו בנאשי צ’ו באן (58 שקלים): לחמניות מאודות רכות ומתמסרות, ובתוכן קונפי שוק אווז – רך כמעט כמו המעטפת שלו – עם רוטב סאטה בוטנים שתמיד אהוב עלינו, אייסברג, כרוב לבן, בצל ירוק, ג’ינג’ר כבוש וטוגראשי. המנה, שמגיעה כשתי יחידות, לא כבדה מדי ולא תדרוש מכם להתייסר באכילתה. קלילה, רכה, נעימה, מידתית – לפעמים זה מה שאנחנו זקוקים לו כדי להרגיש שבעים ולא כבדים.

סושי סלק, טאטאמי (צילום: דניאל לילה)
סושי סלק, טאטאמי (צילום: דניאל לילה)


קצת פחות התחברנו למנת הנודלס יושיפירה ניקו – גם בגלל הטעם, אבל בעיקר בגלל מחירה (89 שקלים). אטריות האודון מוקפצות עם קוביות פילה בקר, חצילים ובצל סגול בתוך רוטב פטריות, סויה, ג’ינג’ר וסוכר דקלים. איכשהו, על הנייר זה נשמע מגרה יותר, ובכל אופן מדובר במנה שמחירה מופרז, והיא גורמת לציפיות גבוהות מדי.

בימים אלה משיקה “טאטאמי” גם ארוחה בקערות הקרויות בודהה בול (55־82 שקלים). לא טעמנו, אבל חובבי הז’אנר ימצאו עניין בתפריט החדש: יאסומי בול - ארוחת קערה של פילה דג טונה טרי, פילה סלמון טרי, אטריות שעועית ירוקה, פלפלים, אצות וואקמה, עגבניות שרי, בצל ירוק; היקורה בול - ארוחת קערה של רצועות חזה עוף מושחם בקרמל סויה, קינואה, באק צ’וי, פטריות שמפיניון, בטטה, אבוקדו בוויניגרט, מנגו, קשיו וטבעות צ’ילי אדום; ואוטושימה בול - ארוחת קערה של חזה עוף מושחם בקרמל סויה, קינואה, פרחי כרובית וברוקולי, עגבניות שרי, מלפפון, גזר ,שעועית ירוקה ושקדים קלויים.
בשורה התחתונה: טעים ב”טאטאמי”. 
סניפים בתל אביב ובחיפה. הזמנות בטלפון 5428*, באתר הרשת או בוולט

חדשות האוכל

החיים בטורקיז
אפשר להפוך את החיים לצבעוניים, קלים ומהנים יותר. תראו את הפסטה הצבעונית הזו – כמה קל לשכנע ילדים לאכול אותה, כמה קריאות התפעלות היא תקבל כשיגיעו אורחים. מתברר שלא צריך להיות אלוף אירופה בעיצוב אוכל כדי ליצור אותה: הצבע מתקבל מאבקת צבע מאכל טהורה בעלת פיגמנטציה מאוד חזקה שפותחה על ידי “מלכת הג’לי” – כך מכונה ליאת חתוכה, אלופת אירופה בעיצוב עוגות ראווה ומתמחה בהכנת עוגות ג’לי תלת־ממדיות. את האבקה מוסיפים למים הרותחים לפני שמוסיפים את הפסטה. לאחר הבישול, כשמסננים, עודפי הצבע נשטפים, והפסטה נצבעת בצבע הנבחר (25 שקלים).

חתוכה מפתיעה בסדרות נוספות לחיים קלים יותר, כמו תערובות להכנת מגוון עוגיות אמסטרדם, קוקילידה, סמורס, רד ולווט, דאבל טראבל, שוקו־צ’יפס, גרנולה, כדורי סושי שוקולד ועוד (35 שקלים לשקית של כ־20־30 עוגיות); תערובות להכנת מקרונים (65 שקלים ל־70 מקרונים בשלל צבעים); בצק סוכר, ציפוי גלסאז’, תמציות טעם ועוד. הוראות ההכנה פשוטות מאוד, אין צורך בידע קולינרי קודם, והתוצאות משגעות (להשיג באתר “מלכת הג’לי” ובחנויות המובחרות). 

פסטה צבעונית (צילום: ליאת חתוכה)
פסטה צבעונית (צילום: ליאת חתוכה)

משהו מנחם
הגשם הראשון תפס אותנו בלי מטריות, כמדי שנה, אבל עם חשק עז למשהו מתוק. והנה, שליח שהידפק על הדלת הביא לנו את ההזמנה שביצענו באפליקציה: משקה חדש של רשת B־FRESH המבוסס על דלעת וקפה. איך זה מסתדר יחד? ובכן, יש שילובים שלפעמים מפתיעים.
המשקה הושק לרגל ההלואין שחל לאחרונה, אבל יוצע למכירה עד לסוף נובמבר: המשקה חם, בעל ניחוחות של סחלב, עתיר סוכר ומנחם. אם פעם אהבנו לשתות בחורף שוקו חם, הטרנד בסתיו הוא דלעת־קפה (23־29 שקלים, תלוי בגודל, לרכישה באתר ובאפליקציה). 

משקה דלעת B-FRESH (צילום: אסף קרלה)
משקה דלעת B-FRESH (צילום: אסף קרלה)