כבר תקופה שאני שומעת סביבי זמזומי התלהבות מאיזה חטיף מתוק שנקרא באגסו קייק שמתבר שהוא הממתק הלאומי של דרמסלה בהודו.  עכשיו, תבינו, אני טיילתי כחצי שנה בהודו ועוד לא החלטתי אם נהננתי או סבלתי כי טיילתי לבד, לפני כ-20 שנה משהו כזה והיה לא קל. מצד שני  אי אפשר להתכחש לתרבות המיוחדת, למה שהיבשת הזו משאירה על הנפש שלך-גם אם לא אוהבים אותה וכמובן האוכל. אולי התכסחתי על בסיס יומי עם המקומיים שבהוו בי ללא הרף, אבל גם לא הפסקתי לזלול ולנשנש כל דבר שמצאתי ברחובות ובחנויות המעופשות. מעוגיות מיוחדות, דרך לחם טעים בטירוף ומיני מטוגנים בשמן חשוד בפינות רחוב ועד האוכל המקומי שמצאתי בכל מיני מסעדות על הדרך.
אז כשמישהו מספר לי שלהודו יש חטיף מתוק שאני פספסתי- ברור שאני חייבת לטעום. 

אז מה זה באגסו קייק בכלל?
תפסנו את איש הפרסום אלעד סטפנסקי והקונדיטורית אופק אסרף שהביאו את בשורת הבאגסו קייק לארץ לאחר טיול של אופק להודו. אופק (בת 23 בלבד), מגיעה מתחום הקונדיטוריה והמפגש עם אותה עוגיית שכבות מושחתת לא עזב אותה כל הטיול. כשהגיעה לארץ הבינה שהיא חייבת לעשות עם זה משהו ויחד עם אלעד, חבר המשפחה הם התחילו להביא  לארץ את אותן עוגיות מיוחדות (פרלה ג'י) שמהם בנויה העוגה ומפה הכל מתחיל להתגלגל.

הקונדיטורית אופק אסרףוהבאגסו קייק (צילום: בגסו קייק)
הקונדיטורית אופק אסרףוהבאגסו קייק (צילום: בגסו קייק)

אז מה זה באגסו קייק? באגסו קייק זה קינוח הודי מסורתי שמיוצר בעיירה בגסו שבדרמסאלה. ממש כמו מוצרים מפורסמים שמיוצרים אך ורק בחבל שלהם (פרמז'ן , שמפניה וכד') ככה אותו באגסו קייק צריך להיות מיוצר מהעיירה בגסו ולכן אם לא תטיילו בדרמסלה - לא בטוח שתתקלו בבאגסו קייק.
הבאגסו קייק זו בעצם שכבות של עוגה המורכבת מהעוגיות ההודיות "פרלה ג’י", שוקולד וריבת חלב ובדרך כלל נמכרת בקופסאות זהב מעוטרות במסעדות ומכולות שכונתיות. - גאווה מקומית.  בארץ אופק מייצרת אותן עם ריבת חלב, שוקולד מריר איכותי, עוגיות וניל וחמאה. כי ביננו שחיתות זה שם המשחק וככה אתם מקבלים מין חטיף צ'ואי קרמי מתוק שמשחק בפה עם מרקמים וטיפונת מליחות והמון מתיקות. אני יכולה להבין את החיבה של ההודים והישראלים לפצצת השחיתות הזו.

באגסו קייק  (צילום: בגסו קייק)
באגסו קייק (צילום: בגסו קייק)

כיאה לראש הישראלי, אופק ואלעד לא הסתפקו בטעם המקורי, וברגע שהבאגסו קייק שלהם תפס תאוצה הם ייצרו עוד כמה טעמים שקיימים בהודו כגון שוקולד לבן איכותי, באגסו קייק עם מחית פיסטוק, באגסו קייק לוטוס ושוקלד לבן ולאחרונה גם התחילו לייצר באגסו קייק טבעוני המורכב משכבת עוגיות לוטוס גרוסות מעליהן ממרח לוטוס ומעל שכבת שוקולד מריר עם נגיעות לוטוס. 
אנחנו גילינו שהטבעוני שלהם לא פחות ממושלם! אולי זה העדר ריבת החלב שמעדנת קצת את המתיקות אבל הבאגסו הקלאסי והבאגסו הטבעוני נחלו הצלחה אצל כל הטועמים והעלו דמעות אצל יוצאי הודו.
הקלילות בהזמנה, השירות האישי והמחיר הארקטיבי לצד המוצר שרואים שמושקעים בו המון אנרגיה ואהבה וחומרי גלם מעולים יוצרים את המתוק המושלם להעביר את כל הקורונה הזו


מה בתכלס? הבאגסו קייק נעים מ-18 שקלים ל-2 יחידות ועד 25 שקלים ל-2 יחידות.
ניתן לעשות משלוח ואיסוף עצמי  דרך האתר 
המשלוחים בעלות של 40 – 15 ₪ (תלוי ביעד) אין מינימום הזמנה
בהזמנה מעל ₪200 משלוח חינם