החורף ממאן להגיע אלינו ואני מאלו שזה לא הכי מפריע להם שאין קור וגשם, מה שכן חסר לי זה התירוץ למרקים ותבשילים מנחמים ומחממים, סמיכים ועשירים בתבלינים ופחמימות. למזלי יש מי שעושה בשבילי את העבודה.

 ב"ריחות וטעמים"- מוסד רמת שרוני -קולינרי בבעלותם של בני הזוג לימור אורן ועודד שהרבני- החליטו להעניק בחודשים הקרובים למטבח העיראקי את הכבוד הראוי לו. כך, לצד מנות מוכרות כמו קובה, עארוק וטבית יוגשו במקום ערב רב של תבשילים ומנות לא מוכרות מהארסנל העיראקי כמו משמשייה, שורבה וסאלונה עליהם מופקדת הבשלנית פרחיה שהרבני, ילידת העיר מוסול שבעיראק ואימו בת ה-75 של עודד.
במהלך העבודה עם אמו של עודד, למדו לימור ועודד על הסיפורים והאנשים שליוו את פרחיה והתחקו אחר חוויות ילדותה ממוסול השוכנת עד גדות החידקל, דרך שנות התבגרותה במעברה ועד היום, למדו על זיקתם של יהודי עיראק לתבלינים והחליטו להאיר זרקור על תבשילים פחות מוכרים, המעידים על רב גוניותו  ועושרו שח המטבח העיראקי. את אלה ניתן יהיה למצוא במקום בימים חמישי ושישי.

עלי מנגולד עיראקיים ממולאים. ריחות וטעמים (צילום: אפיק גבאי)
עלי מנגולד עיראקיים ממולאים. ריחות וטעמים (צילום: אפיק גבאי)

מה בתפריט?
משמשיה בשר // תבשיל עם 800 שנים של היסטוריה, אשר הוגש אל שולחנותיהם של מלכים ורוזנים ובבסיסו בשר בקר, צימוקים, משמשים, דלעת וגזר- תבשיל חמוץ מתוק עשיר ברוטב. מוגש על אורז לבן.
סאלונה דגים //תבשיל המורכב בשכבות- על בסיס פילטים של דג אפוי על פרוסות עגבניות, תפוחי אדמה  ובצלים עטוף ברוטב חמצמץ
ערוק' // קציצות ירק על בסיס שפע ירוקים ובצלים
שורבה // מרק עוף ואורז סמיך ממש כמו דייסה המשלב תועפות של עוף, בצל מקורמל, אורז ותבלינים המתבשלים ארוכות
יפראח // ממולאים בסגנון עיראקי כורדי שבסיסם עלי מנגולד ממולאים בשר, אורז, סלרי ושפע שום ירוק
רוזומאש //אורז עם מש ירוק
אינגריי // הגרסה העיראקית למוסקה: אינגרי, שכבות של בצל מטוגן, חציל ובשר, ומעל הכל רוטב עגבניות סמיך
טבית עוף //החמין של העיראקים שבבסיסו עוף עסיסי ואורז מתובל
כל אלו יוגשו לצד הקלאסיקות העל זמניות של המטבח המוכר והאהוב : קובה סלק - המלכה הבלתי מעורערת של המטבח העיראקי- כופתאות  בעבודת יד מלאות בבשר עטופות במרק חמצמץ על בסיס סלק , קובה דלעת , קובה במיה, במיה חמוץ מתוק, קובה בורגול בשר' סמבוסק חומוס ועוד אוצרות.

ומה עם מתוק?
בגזרת המתוקים לצד כוס תה מהבילה מלאת עשבי תבלין תוכלו למצוא:
זנגולה-  שבלולים ענבריים, תפוחים ספוגים בסירופ מתוק,בעבע קדרסי – ממתק עם הל, שקדים ופיסטוקים, שומשומיות, עוגיות מתובלנות ועוד

מתוקים עיראקיים בריחות וטעמים (צילום: אפיק גבאי)
מתוקים עיראקיים בריחות וטעמים (צילום: אפיק גבאי)

את העושר העיראקי הזה תוכלו למצוא בחודשי החורף הקרובים- דצמבר וינואר  במהלך הימים חמישי בין השעות 10:00-16:00 ושישי בין השעות 8:00-15:00  בלבד

ריחות וטעמים- רחוב החרש 8 א.ת.נווה מגן רמת השרון 03-5164465