יש דברים שהקורונה שיבשה. יש דברים שלא משנה מה נאלתר, לא נצליח לחוש אותו הדבר. המולת אנשים אוכלים וצוחקים בחלל חמים אפוף ניחוחות בישול עדינים, התחככות מרומזת של דייט בפינה של בר אפלולי ועוד. ההודעה של מנטה רי הזכירה לי עוד דבר, ארוחה טובה מול הים. ישיבה אל מול חלון ענקי המביט את הסערה המתחוללת בחוץ והים הסוער לצד קערה מהבילה מלאה באושר קולינרי, או שתיית בקבוק יין לבן צונן כל מול שקיעה מטריפה לצד שולחן מלא בצלחות קטנות גדושות. 
כשקראתי לראשונה על כך שמנטה ריי מוציאה למשלוחים את הבוייאבז שלה, ידעתי שמשהו קטן נשבר סופית בעופרה גנור, הבעלים של מנטה רי. יש דברים שאתה לא מסוגל להוציא בקופסא. זה לא רק שרון כהן משילה שקשה לו עם המחשבה להוציא את עבודת חייו בקופסאות פלסטיק, זה כל שף שעובד קשות על הדיוק של המנה, על הוצאת חומר הגלם המשובח בו הוא משקיע את כל הונו, בצורה המושלמת ללקוח. 

"איפה השיחה הקטנה עם הלקוח כדי להדק את המנה שתצא אליו מושלמת? איפה התחושה שהמלצר מקבל כשהוא רואה אותו לוקח את הביס הראשון ומתענג, איפה הניואנסים הקטנים אבל הכל כך הכרחיים בין הלקוחות לצוות? כל אלו לא יכולים להכנס לקופסת פלסטיק ויהי מה, אבל הקורונה לא תעלם מפה בחצי שנה הקרובה ועלי להסתגל ופשוט למצוא את האיזון הכי נכון למנות שלי" מסבירה עפרה גנור כששתינו יושבות לקפה במסעדה כשמסביבנו ערימות של ארגזים מלאים בקופסאות פלסטיק למשלוח והים סוער ומשתולל בחוץ. תחושה סוריאליסטית לחלוטין.

"לקח לי הרבה זמן להחליט שאני מוציאה משלוחים ובטח ובטח את הבוייאבז שלנו שמכיל בתוכו כל כך הרבה עדינות ומורכבות, אבל  החורף פה והלקוחות שלנו מתגעגעים לבויאבז שמסמל את החורף ומגיבים בהתלהבות של ממש לכל המשלוחים ויש רצון וגעגועים משני הצדדים לספק את הטעמים שכולנו כל כך מתגעגעים אליהם. ההחלטה לתת ללקוח לעשות את הפיניש הסופי בבויאבז, לא להביא מוצר חם מוגמר אלא כמעט מושלם ולתת ללקוח לחמם אותו ולהרכיב אותו הפכה את זה לקשה טיפה פחות בידיעה שהחוויה אולי לא תהיה מושלמת אבל היא תהיה מלאה" אומרת עופרה

שוט של פאסטיס והכל מוכן (צילום: באדיבות הלקוח)
שוט של פאסטיס והכל מוכן (צילום: באדיבות הלקוח)

וזה בדיוק הקסם שקורה.
הבויאבז של מאנטה ריי, מגיע במארז זוגי מפנק במיוחד וכולל בתוכו מרק עשיר מלא בניחוחות של ציר דגים ורמיזות של תפוז, לציד קערה גדושה במולים, שרימפס, קאלמרי, סרטן כחול, פילה לברק וירקות חתוכים. לכל הפינוק הזה מתלווים צ'ייסר פאסטיס ושמן זית, ממרח רו (ROUX) ולחם בלקני חם. כל רכיב במנה מטופל במסעדה בטרם יציאתו ללקוחות, על מנת להגיע ללקוח בצורה מושלמת וכל מה שצריך זה פיניש קטן- חימום של כל המרכיבים בסיר, הוספת הפאסטיס והשמנ"ז וכל מה שנותר לכם זה למרוח את ממרח הרו על הלחם המצויין, לקחת לגימה מכוס יין צונן, ללגום מתוך המרק העשיר ולכמה דקות מענגות לשכוח לגמרי ממה שקורה שם בחוץ ואם תעצמו את העיניים תוכלו אפילו לדמיין את הים הסוער והטיפות המלוחות שיש באוויר.

אני יכולה כל כך הבין את הכיווץ הזה בלב של כל איש אוכל כשהוא אורז את האוכל שלו בקופסאות פלסטיק נטולות אופי. אבל לנו, הלקוחות, זה מספק עוד געגוע קטן, עוד צורך של שפיות בעולם של טירוף וכאוס.
את הבוייאבז המעולה של מנטה רי  (125 שקלים בלבד לזוג כולל לחם בלקני) ועוד שפע של מנות מעולות תוכלו להשיג דרך וולט או באיסוף עצמי