אני מתגעגעת למסעדות. הנה אמרתי את זה וזה כמובן לא מפתיע אף אחד . אבל מה אני באמת מתגעגעת אליו זה לא רק האוכל אל אהתחושה, החוויה. אני מתגעגעת לפנק את עצמי בארוחה שווה כם בקבוק יין טוב ומנות שף שמעיפות לי את הפה ואני מתגעגעת לחוויה הקלילה והקולינרית של שולחן עמוס מנות קטנות, צבעוניות ומסקרנות לצד כמה דרינקים וחברים צוחקים, ארוחה כיפית שנמשכת אל תוך הלילה בפאתי יפו או באיזו סימטה תל אביבית . לחוויה. לאנשים.

לאחר שקט ארוך יחסית,  חוזרת מסעדת אונזה המצויינת מיפו, עם תפריט משלוחים חדש וחורפי ומנסה לספק ולו לקטנה את חווית הארוח החברים הזו. זהו תפריט שבנוי ממנות ראשונות מגוונות במיטוח דומנות עיקריות שגם הן מלכתכילה נועדו לחלוקה, בכולם אלמנט ותיבול ים תיכוני- לבנטי עם שפע ירקות ותיבול.
אז הלכנו על זה, הזמנו עוד 2 חברים שהביאו בקבוק פסטיס מצויין ולא התאכזבנו . לא מהטעמים ולא מהפסטיס.

פתית שולחן - משלוח מאונזה (צילום: אסנת גואטה)
פתית שולחן - משלוח מאונזה (צילום: אסנת גואטה)

כבר בכניסה לאתר מציעים באונזה כמה דילים ששווה לכם להתעכב עליהם- 7 מאזטים ב-139 שקלים, בירה בכל הזמנת עיקרית ואפילו דיל המבורגרים לחבר'ה שכוללים תוספות ודרינקים.
אנחנו פינטזנו על פתיחת שולחן חברים כהילכתו והתחלנו בעבודה, קופסאות נפתחו בהתרגשות והונחו כלאחר כבוד על השולחן , סלט עגבניות תורכי, סלט חצילים ביוגורט עם חמאה אגוזית ופיסטוקים שנתנו עומק אחר לחלוטין לסלט, לבאנה מדהימה- אולי מהטובות שאכלתי, לבאנה מעושנת עם בצל, אורגנו ושמן זית, כזו שממש רבנו על כל ביס ממנה, סלט כרובית מטוגנת על טחינה עם המון בצל סגול, עשבי תיבול ושקדים ובאבאגנוש- סלט של חצילים שרופים עם המון טחינה ושום, את כל הטוב הזה הערמנו על פידה - מאפה טורקי פתוח עם עגבניות, מוצרלה, זיתי קלמטה, פרמז'ן וארוגולה וכמובן סימיט- בייגל טורקי כי בלי פחמימות החיים עצובים.
בין ביס לשלוק מהפסטיס עברנו כבר לקופסאות הגדולות יותר, טרטר דג ים על סלא משוויאה יוגורט ועמבה, לחובבת הדגים- שזו אני, הגיעה קופסא עם מוסר ים  בשרני ולבנבן על קרם ארטישוק ירושלמי  ומין תערובת של קוסקוס ועשבי תיבול או בורגול שלא ממש הצלחתי לעלות על מרכיבה אבל הייתה מעולה  וכמובן דונר טורקי - טאבוק : שיפוד פרגית במרינדת יוגורט עם תפו"א, קרם חציל, עשבי תיבול וגלייז עמבה שמבחינתי זה שילוב המילים הכי גאוני לשנת 2021! סגרנו בסיבוב נוסף של פסטיס וכמה ביסים ממנה מסקרנת שהיינו חייבים להזמין -  אירנגי ותירס, הייתה סוג של פולנטה ועליה שפע של פטריות אירינגי, פורטובלו, יער, בוקצ'וי, פרמז'ן  צלויים ובניחוח כמהין, מנה חורפית של ממש ואל תספרו לאונזה אבל אכלנו את רובה רק ביום שאחרי והיא הייתה אפילו יותר טעימה!

המשלוח מאונזה סיפק את הגעגוע לפתיחת שולחן וארוחת חברים  גם בטעמים, גם בכמויות, גם במחיר.

על כל עיקרית שתזמינו בעסקיות צהריים יפנקו אתכם במלבי המטריף של אונזה, ובערב ידאגו לכם לחצי ליטר בירה שירים את האווירה.
לפרטים והזמנות: 03-6486060, www.onza.co.il זמינים גם בוולט, תן ביס וסיבוס