עכשיו רשמית סגרו לי את שוק הכרמל, את אותה דחיסות סואנת שהרבה סולדים ממנה ואני מתה עליה, את צעקות הבסטיונרים המתערבבים עם מלמולי האנגלית והספרדית, הפיליפינית והסודנית, העברית והאנגלית. בקיצור- את החוויה של השוק ובעיקר סגרו לי את היכולת לשבת ולאכול באמצע השוק מיני מטעמים, איזה כריך דגים צלוי מהכרמל 40 או אוייסטר מהבסטה ואולי בירה קרה מהביר בזאר.

אחד המקומות הוותיקים והטובים בשוק הוא השומר 1, כבר כמה שנים טובות שנאור כהן מוכיח שהוא לא רק פרצוף יפה אלא גם טבח מוכשר. אני זוכרת את עצמי, כשהוא רק פתח, יושבת בבוטקה הקטן (שכבר גדל והתרחב), 5-6 כסאות צמודים אליו ושפע אנשים נוהרים סביבו ואני? אני ממוקדת בלהתמודד עם חצי כיכר לחם לבנה גדושה לעייפה במעורב ירושלמי מושלם, כזה שמשאיר אותך קצת מלוכלכת-טעים כזה מטחינה ועמבה ועם כפתור פתוח. אוף כמה שזה היה טעים. למה היה- עדיין טעים!
נאור מצליח לשמור על המנות הקלאסיות שלו וגם מצליח לחדש ולרענן מידי פעם אבל הקו הכללי שלו הן מנות בית מנחמות שעשויות היטב, אם בחלה רכה או בצלחת ותמיד- שזה משהו שאני גם מעריכה אצלו, אני יכולה למצור כמה מנות ירק מושלמות שנותנות קונטרה רעננה לכבדות המנחמת של הפחמימות והבשר. כרובית צלויה, שעועית עם שמנז , סלט טוב.

אז עכשיו שסגרו לי את השוק ואת סיבוב הטעימות השבועי,הבאתי את השוק אלי עם משלוח מ"השומר 1".
כמו שאמרתי, הרבה מהנות הן מנות דגל שמלוות את נאור כבר מהפתיחה, כגון המעורב הירושלמי, הקבב וקציצות הערוק, לכן אם עוד לא ניסיתם אותן- אל תפספסו.

משלוח מלא נחמה - השומר 1  (צילום: אסנת גואטה)
משלוח מלא נחמה - השומר 1 (צילום: אסנת גואטה)

טוב יאללה שנפתח שולחן? כי אנחנו מורעבים!

כרובית מטוגנת פריכה בלימון חריף שפותח את כל הפה (32 שקלים) עם טחינה, עגבניות מרוסקות, בצל אדום וכוסברה וחציל בלאדי שרוף על האש (32 שקלים) שגם כן הגיע עם אותה תערובת טחינה-עגבניות-בצל פתחו את הארוחה והרגיעו את הרעב קמעה, כמובן שהוספנו לזה את החלה עם הטחינה המעולה של נאור (19 שקלים) שנבצעה ועליה העמסנו מאותו חציל מצויין.
משם שלחנו מזלגות אל הקופסא עם הערוק (29 שקלים) , אותן קציצות ירק שנאור מכין כבר מהיום הראשון, הן מתובלות בעדינות ושמנמנות ומגיעות על בשר חציל וביצה חצי רכה עם טחינה, עמבה, עלים , בצל אדום ועגבנייה -זו לא מנה גדולה אבל יש בה הרבה מרכיבים שיוצרים ביס עשיר ומשביע ונכון, כל כך נכון מבחינת הטעמים.
מוכנים כבר לבשר ולמנה קצת יותר רצינית המשכנו לקבב עיראקי (62 שקלים) - 4 קבבים שמנמנים, מתובלים בעדינות לצד ירקות צלויים וכמובן אותו שילוש קדוש טחינה-עמבה-כוסברה. גם במעורב פועלים הירושלמי המפורסם של נאור (62 שקלים) יש את השילוש הקדוש אבל מה שעושה שם את המנה זה עושר הבשר: לבבות, טחול, כבדים ופרגית כל זה לצד מג'דרה מצויינת ועגבניות מרוסקות - הייתה לנו דילמה קשה אם לקחת את זה בתוך לחם כי למעורב המעולה של נאור יש טעם אחר בצלחת מול לחם, תקראו לזה קטע פסיכולוגי אבל יש דברים שפשוט טעימים יותר בתוך לחם ואולי במקרה הזה הייתי ממליצה יותר לקחת את המעורב דווקא בלחם.
סיימנו את הארוחה המצויינת, פשוט מצויינת הזו במלבי שנאור מכין (32 שקלים) ובחיוך שבע ומאושר.

ימים קשים עוברים על הסצנה הקולינרית ועל שוק הכרמל בפרט, ממעוז קולינרי הוא הופשט לכדי מקום לקניות בלבד וגם זה בקושי, ועל כן כל פעם שההנחיות מעט מתרככות אני מוצאת את עצמי מתייצבת בשוק לסיבוב של אוכל שניה לפני שהכל ייסגר שוב.
מקומות כמו השומר 1 והבסטה שיודעים תמיד לייצר לי חוויה אותנטית ומדוייקת הם המקומות שאני יודעת שישרדו , נאור מצליח כבר שנים רבות לשמור על רמת אוכל גבוהה, מחירים שפויים ושירות מעולה. - תענוג של משלוח
להזמנות