אם יש משהו שמסמל תל אביביות הן הפינות הקטנות, המיוחדות שכל אחד מרגיש שאף אחד חוץ ממנו לא מכיר, כל הסמטאות האלו בין בניינים ישנים שפתאום פתחו בהם בית קפה קטן שרק השכונה מכירה, או חצרות אחוריות של בארים ובתי קפה שהופכות להיות שוקקות חיים מלאי סטייל ובוהמיינס. אחח.. לזה אני מתגעגעת יותר מהכל, לשקט, לסטייל, לקפה המשובח בפינה מלאת אור עם ספר ושלווה ועם אנשים. בעיקר לאנשים.

כבר לפני חודשיים נפתח לו קפה אסמבלאז׳ בשקט בשקט עם הפוטינציאל להיות הקפה הכי טרנדי בעיר  אחרי הקורונה, מחובר למלון בוטיק בבניין ישן ומטריף, שנבנה ב-1929, כיאה לתל אביב שיודעת להוציא מכל דבר סטייל- המקום הכי טרנדי, תל אביבי, היפסטרי שיש.
הקפה ממוקם על הכביש הכי ראשי ועמוס מצד אחד אבל שואב אותך אל תוך שקט פסטורלי מהצד השני, באמת מהצד השני, היישר לגינה רחבת ידיים מלאה בכסאות שונים וצבעוניים, שמתאימים לכל מיני סוגי רביצות, מכמה חברים דרך ספר ודרינק על הבר ועד  ישיבה מתוקתקת. הניגודיות הזו שאסמבלאז׳ מציע היא הקסם של המקום. 
בגלל שהימים ימי קורונה התפריט שמוצע פה כרגע לא רחב מאד ונגיש ממש במחירים, שזה שאפו ענקי מבחינתי.  התפריט בנוי על אוכל שפשוט לוקחים על הדרך, בלי יותר מידי התחכמויות אבל עם המון טעמים. שפע לא קטן של כריכים שמבוססים על הלחמים המעולים של "לחם וחברים" שיודעים לספק את הפחמימות בצורה הטובה ביותר. על התפריט- רן פולק שעבד בבראסרי ו"בישולים" ומביא גישת עולם של פשטות עם טוויסט. גם בכריך הפשוט ביותר תקבלו איזה ניואנס שיעשה את הביס לטעים יותר.

שרימפס בסנדוויץ? למה לא (צילום: רן בירן)
שרימפס בסנדוויץ? למה לא (צילום: רן בירן)

אז מה יש לנו לאכול:  סלט עגבניות ושפע בצלים כגון בצל לבן חרוך, בצל סגול ובצל ירוק, מיקס שרי צבעוניות, עגבניות מגי, פלפל חריף, בזיליקום, אורגנו, נענע, חומץ שרי ושמן זית,  כריך כוסמין עם גבינת עזים וארטישוק רומאי,  כריך שרימפס בלחמניית בריוש  רכה, מיונז, טרגון ואייסברג שהביא לנו ביס קצת אחר ממה שאנחנו רגילים, כריך סלט ביצים עם מליחות של בוטרגה, סלט עוף הודי, ספרינג רולז במילוי ירקות וסלמון אפוי, כריך כוסמין עם פקורינו,סלסה ורדה,עגבניות פרוסות,עליי בייבי,שמן זית, כריך ארטישוק ותרד טבעוני ,עגבניות במרינדה,שקדים שקלויים ושמן זית ועוד. ממוצע המחירים ממש אטרקטיבי, 21-29 לכריך וכ-30 שקלים לסלט.
בהמשך מתוכננים פה דרינקים ומנות קטנות לידם. אנחנו בעיקר מפנטזים על השמש שנתפוס פה בקיץ הקרוב, בלי מסיכה.
קפה אסמבלאז׳ אלנבי 48, א'-שבת  מ-08:00 עד 20:00,