הימים הם ימי קורונה ואנחנו מבלים את רובם בבית ובהתאם לכך, מייצרים נישת בילוי שסובבת סביב הקפסולה הקרובה אלינו, החברים שמוכנים לצאת וכל מי שקשה לו בלי קצת אלכוהול ואוכל טוב.
לכן כשהחלטתי להכין ארוחת חבר'ה מקסיקנית, הראשון שפניתי אליו היה השף איתמר דווידוב הבעלים של החנות המקסיקנית "טרז פזוס" הידוע כשף המקסיקני. איתמר הוא אחד השפים והאנשים שחקרו את מקסיקו לרוחבה ואורכה, טיילו בכפרים ובערים, למדו את התרבות שלה ואת תרבות האוכל והפכו להיות המומחים לכל מה שקשור בקולינריה מקסיקנית.
את הספר של איתמר "מקסיקו אהובתי" יש לי כבר מס' שנים והוא כבר מעט מרופט מכמות השימוש בו, אבל דבר אחד לא הצלחתי לעשות כמו שצריך מעולם, וזו טורטיית תירס כמו שצריך. כן כן, אני יודעת שלהרבה ממכם זה החלק הקל אבל איכשהו אני תמיד מסתבכת עם המרקם ולכן פשוט פניתי לאיתמר שיציל אותי מהארוחה המתקרבת וילמד אותי להכין טורטיות תירס כמו שצריך. זה הוביל לארוחה שלמה מלאת נשנושים מקסיקנית שכל אחד יכול להכין.
מתוך הארוחה המעולה הזו הגעתי למסקנה שהטורטיות תירס של טרז פזוס מושלמות וחוסכות לי מלא עבודה, לעומת זאת כל המסביב הם כיפיים להכנה ויוצרים ארוחה שלמה, אספתי לכם כמה מתכונים מאיתמר כדי שתוכלו לצאת לדרך.

גרניטת אננס 

חומרים ל-6 מנות:2 כוסות קוביות אננס טרי (או כמות שווה של אננס משומר ללא סוכר) /1 כוס מים / 1/2 כוס סוכר / כמה טיפות מיץ ליים טרי /1/2 כוס טקילה 
ההכנה: טוחנים אננס, מים וסוכר בבלנדר לנוזל סמיך ואחיד במרקמו. מוסיפים מיץ ליים וטקילה, מערבבים ומעבירים לכלי מתכת רחב ושטוח.
מכניסים למקפיא לכ-30 דקות (שהגרניטה תתחיל לקפוא). ברגע שנוצר מעט קרח על הדפנות ועל פני הגרניטה מערבבים בחוזקה, כדי לשבור ולרסק את הקרח, ומחזירים למקפיא. חוזרים על התהליך שלוש-ארבע פעמים עד שמתקבלת תערובת יציבה וקפואה של רסיסי קרח.
מעבירים לכלי אטום ושומרים במקפיא עד ההגשה – רצוי לא יותר מכמה שעות.  יוצקים לכוסות גבוהות שהוקפאו מראש.

מגדל נאצ'וס

תמיד ניתן להכין נאצ'וס מטורטיות שטיגנתם בבית. אבל אני חייבת להודות שהנאצ'וס של טרז פזוס מושלמות ופריכות וחוסכות המון עבודה. זו אחת המנות הכי כיפיות לאירוח ויש בהן שילוב של צבע, טעם והמון צחוק.
חומרים: 2 חבילות נאצ'וס תירס טרז פזוס 180 גרם / 150 גרם גבינת צ'דר חריפה מגוררת / 2-3 כפות פלפל חלפניו כבוש של טרז פזוס, קצוץ לקוביות או פלפל ירוק חריף אחר /1/2 – 1 כוס סלסה מקסיקנה טרז פזוס / 3-4 כפות כוסברה קצוצה/ בצל ירוק וסגול קצוצים/ פריחולס (אופציה)
הכנה: על תבנית או כל כלי שניתן לכניס לתנור (משהו רחב יחסית ועם שוליים), מניחים שכבת נאצ'וס, ואז מתחילים בבניה: 3-4 כפות סלסה, 3- 4 כפות מהפריחול'ס, בצל קצוץ, צ'ילי, כוסברה וגבינה. מכסים ברבע נוסף של הנאצ'וס תירס  וככה עד שהנאצוס נגמר. מכסים בגבינה, בצל וצ'ילי. מכניסים לתנור אפיה שחומם מראש ל-120 מעלות ואופים עד שהגבינה תימס. אוכלים מיד!

מגדל נאצ'וס (צילום: איתמר דוידוב)
מגדל נאצ'וס (צילום: איתמר דוידוב)

חלפיניו ממולא

מנת רחוב מקסיקנית, אפשר גם לצלות אותו על מחבת יבשה. אפשר להחליף את הגבינה בטופו.
חומרים ל-10 מנות: 10 פלפלי חלפניו ירוקים, טריים או כבושים, או פלפלים חריפים אחרים / 100 גרם גבינת חלומי או מוצרלה, פרוסה ל-10 אצבעות בעובי 2 ס"מ
הכנה: בעזרת סכין קטנה וחדה חורצים חריץ לאורך כל פלפל, מרוקנים את הגרעינים ומסירים את הגיד הלבן העובר לאורכו. מכניסים מקל גבינה או טופו לתוך החריץ כך שייעלם בתוך הפלפל. מחממים מחבת פסים או גריל וצולים את החלפניו כ-4 דקות עד שהוא מתרכך מעט. הופכים לצד השני וצולים דקה –שתיים נוספות.
מגישים בתור מנת פתיחה או על טאקו – בתוספת סלסה עגבניות חרוכות, פריחול'ס וגואקמולה.

חלפיניו ממולא של איתמר דווידוב (צילום: אסנת גואטה)
חלפיניו ממולא של איתמר דווידוב (צילום: אסנת גואטה)

סלסה צבעונית

סלסה שממלאת את השולחן בצבעוניות עליזה.  אם אתם לא חובבי כוסברה אפשר להחליף מחצית מהכמות בבזיליקום.
חומרים: 1 כוס גרגירי תירס טריים, חלוטים במים רותחים ל-5 שניות ומסוננים / 2 פלפלים ירוקים קצוצים גס / 1 בצל בינוני קצוץ גס /2 עגבניות קלופות ומגולענות /1 שן שום כתושה /2 כוסות כוסברה קצוצה גס (או כוס כוסברה וכוס בזיליקום קצוץ) /4 כפות פלפל חלפניו כבוש של טרז פזוס, קצוץ לקוביות זעירות / ½ כוס מים רתוחים /1/3 כוס נוזל כבישת החלפניו /מלח /1/3 כוס שמן זית משובח
הכנה: מכניסים את הפלפלים, הבצל, העגבניות, השום והכוסברה לממחה או למעבד המזון. טוחנים רק עד שהירקות הופכים לגושים קטנים, אך לא הופכים למחית. מעבירים לקערת הגשה צבעונית ומוסיפים את שאר החומרים בבחישה. מזליפים את שמן הזית בעדינות על פני הסלסה.

סלסת בצל מהירה

בצל הוא מרכיב עיקרי במתכונים מקסיקניים הוא מוסיף פריכות, רעננות, מתיקות וחריפות קלה לכל ביס. לבצל כבוש מומלץ להשתמש בבצלים לבנים כמה שיותר - הם מעודנים יותר בטעם.
חומרים: 3 בצלים לבנים שטופים וקלופים / 1/2 פלפל צ'ילי חריף ירוק / 1 מיץ ליים (אם אין אז קפוא או לימון ירוק / 1/3 כפית מלח / 3 כפות כוסברה קצוצה.
להכנה: חותכים את הבצלים לחצי ופרוסים לפרוסות דקות, מעבירים לקערת זכוכית, מפרידים בין הפרוסות, מוסיפים צ'ילי, ליים ומלח ומערבבים היטב, מהדקים את הבצלים אל תוך הרוטב שיספגו ועוטפים בניילון נצמד. שמים במקרר לחצי שעה לפחות. מוסיפים את הכוסברה לפני ההגשה.

ומה עכשיו?

פשוט לוקחים את הטורטיות תירס המעולות של טרז פזוס, קולים אותן קצת, מוסיפים לעניין את הפריחולס המצויין שלהם, מקפיצים רצועות חזה עוף עם בצל ושום או רצועות בקר, ומגישים הכל לשולחן ונותנים לכל אחד למלא איך שהוא אוהב.
יש עוד שפע מתכונים לארוחה מקסיקנית, ממש נגעתי פה בכמה מתכונים בסיסיים שיפתחו לכם את התאבון ויהוו התחלה צבעונית, מפה השמיים הם הגבול.

את כל המוצרים ועוד מלא מתכונים תוכלו למצא באתר של טרז פזוס