את מיכל אפשטיין אני תופסת קצת לפני סוף הסגר השלישי, EATS" שנקין, המקום רוחש כמו כוורת דבורים בכל מקום רואים עובדים מתרוצצים מהמטבח ועד הדלפקים מנסים להתמודד עם התור הארוך שממתין בחוץ בסבלנות בשמש שהחליטה לצוץ לה.
אם בטעות אתם לא תל אביביים, אז אעדכן אתכם שETAS זו קפיטריה מעדניה מגניבה במיוחד שהסניף הראשון שלה נפתח לפני שלוש שנים בערך בפינה של בן גוריון ואדם הכהן בהצלחה מרובה והסניף בשנקין שנפתח לפני כשנה החזיר לשכונה תהילת עבר. התפריט כולל תמיד היצע מושחת של מאפים ידי מיכל, כאלו שמזכירים את הבייקרי של ניו יורק, גדושי פחמימות ושוקולד, לצד כריכים מושחתים ושפע של סלטים ייחודים וירקות צלויים שהפכו להיות סימן ההכר של המקום.

מיכל היא אחת הבעלים והשפית של EATS,  ובשונה מלא מעט מסעדנים שישבו חסרי אונים, היא בהחלט לא נחה בקורונה הזו. המצב תפס אותה עם שני ילדים בבית, אחת מהן ממש פעוטה, עם עסק שהיה פתוח כמעט לאורך כל הקורונה במגבלות הנתונות ועם החלטה מסקרנת ואולי לא שפויה להרים אתר משלוחים וקונדיטוריה חדשים. מתברר שההחלטה הזו הייתה דווקא כן נכונה ושפויה לחלוטין כי "EATS" הפך מקפיטריה עירונית מגניבה לתעשייה משגשגת ומצליחה של 3 אנשים, מיכל, בת זוגתה אדווה ויהונתן, שגדלה בטירוף ולא מתכוונת להפסיק.
ישבתי איתה לקפה בין כל הטירוף כדי להבין, איך עושים את זה?

EATS (צילום: מתן כץ)
EATS (צילום: מתן כץ)

"אולי זו קלישאה, אבל אני חושבת שעסק שהצליח להמציא את עצמו מחדש בתקופה הפסיכית הזו, הוא עסק שיצליח עוד יותר בעתיד" אומרת מיכל, "עוד לפני הקורונה היו לנו תוכניות להתפתח ולהגדיל את איטס, לפתוח אתר משלוחים שיש בו אוכל יותר רציני ממה שיש בסניפים, אבל הסניף של שנקין נפתח והעבודה ממש גדלה והתוכניות  הונחו בצד.
ואז הגיעה הקורונה ואיתה השבתה מוחלטת ואנחנו ישבנו הלומים מנסים להבין מה עושים. איך ממשיכים? כי אתה לא יודע אם זה ייקח שנתיים או שזה משהו חולף של חודשיים. אזאחרי ההלם הראשוני הבנו שזה דווקא הזמן לעשות את מה שרצינו לעשות מלא זמן ולחשוב קצת אחרת למרות החששות.
די מהר גילינו שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ולהרים הפקה כזו לצד טירוף הקורונה, זה כמעט בלתי אפשרי.  היום אני יכולה לומר חד משמעית ועם המון אהבה שבלי השותפים שלי, בלי יהונתן ואדווה שנתנו לי את התמיכה פה ובבית - זה לא היה קורה.
תביני שעם 2 הילדים בבית, בלי מסגרות, כשגם אני וגם אדווה מנהלות את העסק במשמרות ומנסות לא לוותר על אף לקוח, היינו על הגבול של התפרקות.  באיזשהו שלב אדווה פשוט אמרה לי ללכת ולעשות את כל מה שרציתי ונתנה לי את היכולת לשחרר טיפה את הבית, המנהלים והעובדים פה נתנו לי מלא עזרה ויד לגשת לעסק ולנסות ולאט לאט להתחיל, וככה זה זז. לאט. בסגר הראשון התחלנו עם תפריט טייק אווי קטן של קונדיטוריה ואוכל ולאט לאט זה התפתח והתחלנו להשקיע בזה יותר ויותר, ולהכניס יותר ויותר אוכל רציני וקונדיטוריה מדהימה והאתר שכל כך רצינו קם לתחייה" מחייכת מיכל.
"רגע ! חשוב לי ליין אולי יותר מהכל את הלקוחות, הם תמיד היו שם וליוו אותנו לאורך כל הסגרים, במשלוחים ובהודעות מעודדות ובזה שהם פשוט נשארו".

ארוחת שישי של EATS (צילום: מתן כץ)
ארוחת שישי של EATS (צילום: מתן כץ)

אז איפה אתם היום? מה הצלחתם להגשים?
הרמנו את האתר משלוחים שזה בעצם החנות השלישית של EATS פשוט אונליין. באתר אונליין יהיו דברים שאין בסניפים הפרונטליים והיה לנו חשוב לתת את זה, את המגוון. לפני הקורונה כמעט ולא הייתה תחרות לאוכל הביתה, לא המבורגר או פיצה אלא ממש אוכל ביתי למקרר שניתן לחמם, ועכשיו זו הנישה שהכי מתפתחת ואני חושבת שאנחנו חלק לא קטן ממנה והכנסו אליה מימד קצת שונה, מהודק ומבחינתי זה גם משהו שמתפתח כל הזמן בהתאם לתגובות של הלקוחות.
חיפשנו לתת לאנשים חווית אוכל ואירוח בבית בלי לבשל, אבל את כל החוויה, מהאריזה דרך המחשבה על הרכב הארוחה וכמובן עד הטעמים. ברור לי שאוכל במשלוח הוא פחות טעים ותאמיני לי שוויתרתי על לא מעט מנות שרציתי להכניס בגלל שבמשלוח וחימום בבית הלקוח הן פשוט לא יצאו כמו שאני רוצה, אבל אני לא מוכנה להתפשר. פשוט לא, לכן בנינו מההחלה מנות ומארזים שיעברו מושלם ויספקו חוויה מלאה שיזכרו אותה, מארוחת שישי, דרך סתם ארוחה משפחתית ועד דייט רומנטי עם יין.

אז מה יש לנו שם? יש לנו את הקונדיטוריה שהיא תמיד הייתה חלק גדול בEATS ויש את האוכל שפיתחנו ממש. הסלטים מזוהים ממש עם המקום ואם בבית הקפה יש 5-6 סוגים אז באונליין יש את כל המבחר, כמו כן, יש שפע של מנות לילדים. אבל לא בקטע של אוכל שונה לחלוטין לילדים אלא אוכל שגם מבוגרים היו אוכלים פשוט במחשבה על ילדים כגון קציצות אפויות, שניצל אפוי ממש טעים,  סלטים ותבשילים שיתאימו לכל המשפחה אבל יתנו ערך מוסף לילדים. חוץ מזה יש תבשילים לחורף, ממרחים וכל מיני מנות קטנות שהכי כיף בעולם להזמין כמה כאלו לצד לחם טוב.
הבנו שאנשים רוצים שיספקו להם את כל החבילה לכן עשינו מארז בראנץ עשיר ממש, אני ממש גאה בו, יש המון דברים טעימים ומיוחדים  וזה ממש שווה את המחיר - מאפים, ממרחים, לחמים והכל נעשה ממש באותו הרגע. עשינו גם מארז שישי שהיה לי קשה להרכיב בהתחלה כי  רציתי להכניס מלא מלא דברים ולבסוף יצאו לנו 2 מארזי שישי על בסיס עוף צלוי או ממולא ושניהם אפופי עשבי תיבול ותבלינים מיוחדים, עם כל מיני ממרחים קלאסיים וגם חדשים, חלה טריה לצד בקבוק יין ולצידם תוספות בכמות עשירה כדי שאנשים לא יצטרכו להתקמצן, שירגישו בשפע, שהשולחן יראה עמוס ועשיר ושיישאר להם למחרת. שוב, בלי להתפשר ועדיין לספק את אותה חווית השפע והפינוק שאני הייתי רוצה לחוות בארוחת שישי.  ויש מארז קונדיטוריה- זה מארז מדליק ממש, מס' פרוסות מעוגות ממש שוות ארוזות בנפרד שמספקות חווית מתוק עשירה וטעימה ממש. 

מה הלאה?
יש לנו חלומות גדולים ואני יודעת שאני אגיע אליהם, וזה בלי לדבר כרגע על בעיית כח אדם אבל בסוף המטרה שלנו היא להפוך את EATS למשהו שלם , עגול שמספק את הכל במקום אחד לכדי חווית אוכל ואירוח ייחודי.
יש פה סימן שאלה מאד גדול עלמה יהיה בעוד שנתיים שלוש, עד לאיפה ההשפעה של הקורנה תגיע. האם כל עניין הטייק אווי ועד הבשלנים הביתיים ימשיך או שאנשים ירצו שוב את חווית המסעדות באותה עוצמה.
אני ממש מקווה שאנשים יעדיפו את חווית המסעדות. אסור לנו לאבד את זה.

EATS