כבר בסוף הסגר השני בואכה הסגר השלישי, הגיעו לאוזני שמועות על הפיתה של עזיזה מרעננה. אמרו שהביס מושלם, שהפיתה לא מהעולם הזה ושדווקא הסביח משחק אותה יותר מהכל. אבל סגר נגמר וסגר התחיל, רעננה מעט רחוקה לנו התל אביביים העצלנים והנה עכשיו , כשהשפיות חזרה לה, חזר גם הרעב והתייצבנו בעזיזה לתת איזה ביס-פיתה מושחת.

השמועות על הפיתה התגלו כנכונות, מתברר שהן נאפות בתנור אידוי שנותן להם רכות ואווריריות עננית מדהימה, מה שכן, בגלל שהן רכות הן פחות דומיננטיות בביס והבשר מקבל את רוב תשומת הלב.
החבר'ה מעזיזה, החליטו פה ללכת על הקלאסיקה של בשר בפיתה עם מיקס בנוי מראש של עמבה טחינה, סלט ירקות וירקות גריל.
את הביס הראשון התחלנו דווקא מהסביח (25 שקלים), ערימה קצוצה גס של חציל,תפוא מדורה וביצה קשה, עם תועפות טחינה סמיכה, עמבה, עגבניית גריל, בצל גריל, סלט קצוץ, חריף בגריל ,מלפפון חמוץ ובצל ירוקעגבניה, בצל וחריף על הגריל ובצל ירוק שהאחרון הוסיף המון בעיני. נתחיל מהסוף - יש מצב שהסביח באמת הוא אחת המנות הטובות של עזיזה ולא בגלל שהאחרות לא טובות כמו בגלל שפשוט הוא ממש טעים, החציל לא רך מידי, הביצה לא יבשושית, תפוח האדמה קצת מעושן, הטחינה מצויינת ואין לי הסבר מדוייק כמו שהביס שיוצא מהסביח הזה פשוט מעולה! (ניתן לטבען אותו כמובן)
מנה שהעיפה אותנו גם כן הייתה הסטייק אנד אגז (44 שקלים), רצועות בשר צלויות מתובלות במידה הנכונה, עטופות בצהוב של ביצת עין חמימה והכל נספג באותה פיתה נהדרת, גם פה הטחינה נתנה קיק כיפי עם החריפות של הפלפל. ויתרנו על הסלט אבל השארנו קצת מהעמבה וחגגנו , משם המשכנו לאסאדו  (39 שקלים), שזה שיחוק מעניין ומאד לא מזרחי קלאסי, את לא מצפה לאסאדו בפיתה אבל הנה זה פה וזה טעים לאללה, עסיסי ושומני כיאה לאסאדו ולכן הפיתה מקבלת אקסטרא טעם, מה שכן, פה הקומבינה של סלט- טחינה עמבה לא מתאימה, הסלט מטשטש את הטעם בעיני ושווה להשאר עם הטחינה והירקות השרופים שיתנו את הקונטרה לשומניות של האסאדו.

הסביח הכי שמח בשכונה (צילום: יחצ)
הסביח הכי שמח בשכונה (צילום: יחצ)

הפרגית והקבב  (34-33 שקלים) לעומת זאת ישבו מעולה בתוך מיקס הסלט-טחינה-עמבה, קודם כל הפרגית, שהייתה צלויה מושלם ונשארה מלאת מיצים, הגיעה בנדיבות וממש גדשה את הפיתה בבשר בעוד שהקבב נבלע בתערובת סלט-טחינה וחבל כי הקבב עצמו ממש טעים, שווה להוריד סלט ולשים עוד חתיכת קבב לחוויה המלאה.
הביס האחרון היה דווקא טבעוני, וואו כן כן , והרשו לי להפתיע אתכם, היינו חבורה של אוכלי בשר וכולם אהבו את הביס, ערימה של פטריות קצוצות גס, מתובלות בעדינות אבל עדיין עם נוכחות, צלויות לא עד מוות שנדחסו בכמות נדיבה ממש אל אותה פיתה נהדרת ועם אותה טחינה נפלאה וכל האשר ויצרו ביס ממש טוב, מלא טעמים ומאד משביע (33 שקלים). כשיודעים לעבוד עם חומרי גלם- לא צריך כלום מעבר לזה.

הפיתות של עזיזה  (צילום: אפיק גבאי)
הפיתות של עזיזה (צילום: אפיק גבאי)

המוצר של עזיזה הוא טוב. הוא טוב בגלל החשיבה על מה שמחזיק את כל העניין- הפיתה וכמה היא חשובה לכל התהליך והחוויה של הביס, שהיא לא תשתלט ותהיה עבה מידי, שלא תיקרע באמצע האכילה ועדיין שתהיה טעימה , מעבר לזה הבשרים שלהם מצויינים והאופציות הלא בשריות הן שיחוק של ממש., המחיר שפוי והשירות מתוקתק אז.. על מה יש לי להתלונן חוץ מהקלוריות???

 עזיזה" - החרושת 18, רעננה.
ראשון עד רביעי 10:30-21:00, חמישי 10:30-22:00 
טלפון: 073-7750933 כשר למהדרין