לקח לנו כמה שניות לעכל שאנחנו יושבים על הבר במסעדה, לבושים במיטב הבגדים, נעלי עקב, אודם, שיש סביבנו מלא אנשים ורעש של צלחות וכוסות ומישהו מוזג לנו סאקה קר. וואו, ממש חזרנו לעניינים? זה אמיתי? 
אין לתאר כמה התגעגענו לצאת מהטרנינג והזום וללכת לשבת ליד אנשים, לשתות כמה דרינקים, לתת למישהו להגיש לנו אוכל משובח ולחזור הבייתה בלי לחשוב על הכלים בכיור.

TYO מספקים חוויה אחרת

מאז שTYO נפתחה היא נשמרה אצלי כמסעדה שחייבים לבוא אליה פעם בחודש ואני איישת אוהבת אותה יותר מאז שהיא עברה לשבזי. יאמה סאן השף, הוא אחד האנשים המוכשרים והצנועים שאי פעם תפגשו והאוכל שלו בהתאם. יש לו יד מטורפת כשזה מגיע לדגים ולמרות שמנות הבשר שלו מעולות גם הן, בואו לאכול פה אם אתם מחפשים חווית דגים שתעיף לכם את החך. כל מנה פה נראית כמו ציור, הדגים מטופלים ברמת האומנות והדקיקות וכמעט ואין עומס במנות כך שהטעם של הדג פשוט עומד בזכות עצמו.
פתחנו במנה יפייפה של טונה טריה קצוצה גס במיסו צ’ילי ושמן שומשום על מין סלט של צנוברים, תפוחי עץ ותרד חלוט לצד ביצת שליו חצי פתוחה למען תוכלו לשפוך את החלמון הצהבהב שלה אל תוך המנה ולערבב כדי לקבל רכות וקראנצ'יות בכל ביס.
טעמנו 2 יקיטורי, אותם שיפודים יפנים קטנים האחד עם בלק קוד (שהוא דג שמן במיוחד ולא מתאים לכל אחד) והשני פילה בקר רך כמו חמאה.
אם אתם מחפשים ביס של שואו שישחק עם ים ויבשה, נסו מנה של טונה טריה שעוטפת פיסת אורז דקיקה ומעליה פיסת כבד אווז צרוב או את הנאגי מאקי - אספרגוס ובצל ירוק עטופים באנטריקוט וטריאקי חם. שתי המנות האלו הן ביסים קטנים של עינוג שמייצרים משחקי טעמים של חם וקר בפה. הטרטר טונה-סלמון של יאמה סאן הוא עוד הוכחה לאהבה שלו לאיזון והרמוניה, קערה מאורכת דקיקה ובה חצי טרטר סלמון וחצי טרטר טונה שמשתלבים לכדי מנה יפייפה ומלאת טעמים של ים. בכל ביס מהטרטר יש אצות  אבוקדו, איוקרה, טוביקו, וואסבי ועוד כל מיני תיבולים מסקרנים.
אל תוותרו על כמה דרינקים. אני אישית חובבת סאקה קשה ויש פה תפריט סאקה מכובד, אבל גם הקוקטיילים לא רעים, מעט מתוקים מידי אבל אם תבקשו מהברמן לשחק עם המתיקות תגלו כמה דרינקים שווים.

ענן של טעמים בביס אחד. טונה פואה גרא (צילום: אנטולי מיכאלו)
ענן של טעמים בביס אחד. טונה פואה גרא (צילום: אנטולי מיכאלו)

המשכנו עם ארוחת הטעימות, כי זה הרבה יותר כיף מלקחת מנה עיקרית ולשבוע מהר,  רול של הקזושי -ריבועי אורז, ספייסי טורו סלמון (בטן הסלמון והחלק הכי טעים), ספייסי טונה, בטטה, שבבי טמפורה וממרח אצות ביתי ורול מדהים של סלמון  צרוב ויוזו. היוזו ובכלל שילוב של לימון בסושי, מספק רעננות מושלמת לאורז ולדג. הסושי של TYO מדוייק, האורז מתובל נכון, העובי של האורז הוא כמה מילימטרים כך שהביס לא מכביד והדג הוא השחקן הראשי. שווה לנסות פה את הרולים בלי סויה, תגלו שהם לא פחות טעימים.
 סיימנו את הערב המושלם הזה עם ברולה פיסטוק NEW - קראמבל פיסטוק, שנטילי פטל, מי ורדים וטוויל פיסטוק. קלאסי, טעים ואם אתם שבעים לחלוטין, הייתי מוותרת על קינוח ונשארת עם הטעם המושלם של האוכל.
TYO - הייתם סיפתח מושלם!
שבזי 58