הגיע הזמן שיפתחו פה איזו טורקיה הגונה, הרי אין משהו שישראלים אוהבים יותר מקבב בפיתה או שולחן מלא מזטים לצד איזה אניס טוב. מאריס, המסעדה הטורקית שנפתחה פה לפני כשבועיים מצליחה לייצר אווירה של מסעדה מקומית מלאת שמחה ומגישה מנות לא רעות בכלל. היזם יקי כביר שהביא את סרפינה לתל אביב מביא את מאריס לאותו לוקיישן בהבנה שהצפון הרחוק של תל אביב הופך לאט לאט למרכז שוקק עם הרבה פוטנציאל כלכלי, האוכלוסיה שם אמידה וצמאה למקומות שאפשר לבלות בהם כמו שצריך.
על המטבח והתפריט אחראי השף למי ניפוסי (32) בן למשפחה יהודית טורקית המתגוררת באיסטנבול למעלה מ-600 שנה, למי עלה לארץ מטורקיה בשנת 2003 עם הוריו ובילה במטבח ללא הרף וספג משם את התבלינים והמתכונים של יהודי טורקיה, לא מעט בעיר יכירו אותו כשף הטורקי שעשה משלוחים טעימים במיוחד בימי הקורונה העליזים.

מה אוכלים?
קודם כל קחו לכם בקבוק קטן של ראקי ואיזו כוס קרח כדי לפתוח את הרעב ולתת לבטן להבין שאתם הולכים פה לאכול והרבה. התפריט לא קטן והמטרה של מאריס היא שתפתחו שולחן ואני תמיד בעד כמה ראשונות על ארוחה סטנדרטית של ראשונה ועיקרית. במאריס מציעים 4 מאזטים ולחם הבית ב- 99 שקלים- כך שזו התחלה טובה.
למאריס יש טאבון גדול באמצע המסעדה וממנו יוצאות לא מעט מנות כך שהמסעדה תמיד אפופת ניחוחות של אוכל ולחם. אנחנו התחלנו עם לחמג'ון - בצק דקיק וקריספי ועליו שכבה דקה של בשר מתובל וסלטון עלים חמצמץ (42 שקלים), הבצק מושלם ולא היינו מתנגדים ששכבת הבשר תהיה מעט יותר עבה אבל כל מה שעליכם לעשות זה לבצוע חתיכה ולהעמיס עליה קצת טרטר טורקי (64 שקלים) קצוץ דק ובשרני עם בורגול ועשבי תיבול או "אזמה"- סלט עגבניות ופלפלים טורקי פיקנטי (26 שקלים) או "קוז ביבר" - חתיכות של  פלפל שושקה מוחמץ, אורגנו טרי וגבינת טולום שנותנת שמנוניות לחמיצות של הפלפל (24 שקלים), גם הפאבה - ממרח אפונה צהובה היה לא רע אבל דרש יותר שום ותיבול (26 שקלים), לערימת הצלחות הוספנו גם סביצ'ה דג ים  עם מלא עשבי תיבול על יוגורט וסומק (64 שקלים) ומנה מעולה ולא מוערכת מספיק של כבדי בקר מטוגנים לצד בצל סומק ופטרוזיליה  (58 שקלים)- אל תוותרו על המנה הזו.

בצק דקיק ועליו דברים טובים, לחמעג'ון של מאריס (צילום: אסנת גואטה)
בצק דקיק ועליו דברים טובים, לחמעג'ון של מאריס (צילום: אסנת גואטה)

כשהבטן כבר כמעט מלאה היינו מוכנים למנה החשובה מכל- הקבב הטורקי, למאריס יש 2 סוגים, יש קבב אדנה שהוא פיקנטי יותר וקבב אורפה שהוא עדין יותר בתיבול, לקחנו כמובן את המתובל, שיפוד ארוך עם תערובת צלויה של בקר וטלה קצוצים עם פלפל שאטה ופלפל שושקה (78 שקלים) לצד ירקות צלויים על הגריל ותערובת טעימה של אורז ואטריות קטנות. כמו כן טעמנו שיפוד של פרגית צלויה (74 שקלים) שהגיעה עסיסית ומתובלת ובהחלט תתאים למי שפחות בא לו בשר בקר וכמובן לילדים, למרות התיבול הפיקנטי המנה עצמה לא חריפה בכלל. אם אתם באים כמה אנשים אז שווה לנסות את הקוקורץ' - המעורב טורקי שמכיל שקדי עגל ופרגית על הפלאנצ'ה עם מלא תיבול (88 שקלים), זו מנה שבהחלט עושה חשק לחזור לאיסטנבול. 
מי שעוקב אחרי יודע שאני לא חסידה של קינוחים וגם פה די תיכננו לחזור הביתה עם טעם של קבב בפה אבל החבר'ה ממש התעקשו שננסה את הקאטמר ויודעים צמה- הם צודקים, בצק דקיק דקיק וקריספי ממולא בגבינת קייאמק שמנה וחתיכות של פיסטוק ומעל דבש מתובל (46 שקלים), ביס לא כבד ולא מתוק מידי אבל כזה שסוגר ארוחה בצורה מושלמת ועדינה. כשאני טועה אני מודה.
מאריס מפתיעה לטובה במנות ובעקביות הטורקית שהיא מציגה. אני מקווה שהיא תמשיך לתת מנות אותנטיות ולא תגלוש לבאנליות מקומית ובהחלט שווה להגיע עד אליה כדי לפתוח שולחן ולהתענג על כמה מהמטעמים, אל תשכחו שיש פה יותר חניה.
איינשטיין 7 תל אביב, 03-5007040, ראשון-שבת 19:00-חצות