נתחיל מהסוף - הטוסטבורגר שנפתח לפני כחצי שנה מתגלה כהרבה יותר מאוכל רחוב זניח לשעות הלילה הקטנות.
כבר שנים שבאלנבי מתמקמים להם כוכי מזון שמספקים אוכל מהיר, שמנמן, כזה שעובד מעולה אחרי בילוי לילי וכסיפוק חשקים לרעב פתאומי. הרי בואו נודה, כשמדובר בפחמימה טובה, בשרניות, גבינתיות, שמנוניות וכד' - משהו בשילוב של כמה מהם ביחד לצד שעות מאוחרות ואיבוד כל שליטה על המצפון , יוצר חווית אוכל מענגת שלרגע מרגישה יותר טוב מסקס.
כל המערכות בגוף עובדות בסינכרון, הלב פועם מההתרגשות לביס, הידיים מלאות במליחות וטעמים מאחיזת הלחם ומהטחינה הנוזלת, האף עמוס בריחות, הפה מתמלא בריר וטעמים, הבטן זועקת לביס מרוב רעב והביס הראשון הוא פשוט אורגזמה של מרקמים, מיצים, מליחות, חריפות, בשרניות.

אחרי הפור פלי הזה, תודו שאתם רעבים.
זה בדיוק מה שקרה לנו בשעות הלילה המאוחרות, אחרי בילוי חברים טוב ורעב פתאומי שהיינו צריכים לממש. באלנבי בואכה רוטשילד, נפתח לפני כחצי שנה הטוסטבורגר שקצת נעלם לו בין כל הבאז שנוצר בעקבות הטוסט של עומר מילר וגם כי אלנבי לפעמים מעלימה עסקים קטנים ומעניינים. 
הטוסט בורגר מוכר בעצם את מה שהוא מציג, המבורגר בתוך לחמניית טוסט דקיקה שנכנסת למעיכה עד שהלחם קריספי קריספי . מה שאתם לא יודעים זה שחוץ מהמבורגר קלאסי בטוסט, המקום מציע גם מלא תוספות בתוך אותה קציצה כמו סלט ביצים, בייקון טלה, גבינה כחולה, ריבת צ'ילי, ריבת בצל, אבוקדו ואפילו גירסה טבעונית וכמובן ירקות בצד כמו תפוחי אדמה ותירס כי צריך קצת בריאות, רק שבמקרה הזה הבריאות מגיעה עם רוטב מושחת ומלא עשבי תיבול .

טוסטבורגר (צילום: אנטולי מיכאלו)
טוסטבורגר (צילום: אנטולי מיכאלו)

מה אוכלים? נכון שעל הנייר זה נראה כמו עוד גירסה לעראייס, אבל זה לא - לפחות לא בעיני. קודם כל כי הלחמניה פה מתוקה טיפה והמרקם שלה נותן ביס פריך ומתקתק שעובד מעולה עם הבשר, שנית זה המבורגר של ממש והמבורגר טוב, לא עוד ערימת בשר טחון מתובלת לעייפה בשומן כבש ותבלינים אלא קציצה עסיסית מתובלת בעדינות שנשארת "המבורגרית" בתחושה שלה גם אחרי המעיכה הלא אגרסיבית. בקיצור זה יותר המבורגר מטוסט. טעמנו המבורגר עם ריבת בצל מצויינת שהכניסה עוד מתיקות לביס עם בייקון טלה ועלי אורגולה רעננים, הטוסטבורגר סלט ביצים היה לי ממש מפתיע, הסלט לא היה מיונזי מידי אלא בעיקר ביצים כתושות גס ומתובלות ולכן הביס היה נהדר כי ביצה פשוט עובדת עם בשר. לקחנו  גם קציצת מרגז בתוספת סלט קלסלואו- פיקנטיות עדינה וקרנצ'יות בביס אחד פה נכנס התיבול המקומי,  לצד כל זה כרסמנו בתאווה תפוצ'יפס עשבי תיבול – תפוצ'יפס קראנצ'י עטוף בשמן עשבי תבלין וצלעות תירס הוואנה – צלעות תירס מרוחות ברוטב הוואנה סודי. ( 12-20 שקלים בהתאם לגודל).

היתרון הענק של טוסטבורגר זה שקונים אותם ביחידים, בכל יחידה (חצי טוסט) יש 100 גרם של בשר שזו כמות משביעה ואתם יכולים לקנות כמה חצאים ולהנות מכל מיני טעמים בלי להתחייב על אחד. המחירים הם 100 גרם (21 שקלים) / 200 גרם (37 שקלים) / 300 גרם (49 שקלים). 
גם בלי אלכוהול או השעות הקטנות של הלילה, זה אחלה מקום לעצירה מורעבת על איזה ספסל ברוטשילד או להזמין במשלוח בוולט.
יש גם קציצות טבעוניות עם תוספות מגוונות ובכלל שווה לעקוב אחרי אוהב גרינברג הבעלים של המקום כי גילינו שהוא אוהב לחדש ולנסות טעמים מיוחדים כל הזמן.

טוסטבורגר, אלנבי 93, ימים א' עד ש', 11:30-02:00, 077-9800533 /טוסטבורגר -סניף כשר, רוטשילד 63, ראשון לציון, /טוסטבורגר סניף תל אביב-אלנבי 93  /טוסטבורגר סניף חולון-  הבנאי 29 להזמנות