Greco beach
המסעדן צביקי עשת משיק את גרקו ביץ' – גרסת החוף התל אביבית של החלום היווני-ישראלי המצליח שלו. גרקו ביץ' בחוף פרישמן, בחזית תכולה ולבנה בת תשעים מטרים הפונה לחוף ולטיילת, ובה מסעדת החוף הגדולה בישראל, בר חוץ יווני, מעדניית גרקו דלי, גלידריה, קונדיטוריה ובית קפה וכן דוכן אוכל רחוב מהיר יווני מסעדת גרקו ביץ' –מזמינה לבילוי משעות הבוקר ועד אחרי השקיעה. עם התפריט המוכר והאהוב. המסעדה כוללת גם דוכן אוכל רחוב הפונה ישירות לטיילת ומציע גירוס, סובלקי ועוד מנות מהירות ישירות מהגריל, וגם את גרקו ביץ' בר, בר חיצוני מושקע ומוצל הממוקם ישירות מול הגלים והטיילת ומתאים לדרינק נינוח במהלך או בסוף היום.גרקו דלי – המעדניה של גרקו, תציע אוכל מוכן מהמטבח היווני, בדגש על כריכים, סלטים, מנות מזה, שתיה קלה וחריפה וקוקטיילים מבוקבקים וכל מה שצריך כדי ליהנות מפיקניק מושקע על החוף או מעצירה קלילה לצהריים או לאחרי הים. בגרקו קפה יגישו משקאות קפה חמים וקרים בתערובת פולים מיוחדת בסגנון יווני, ולצידו מגוון רחב של מאפים מסורתיים, מלוחים ומתוקים, הנאפים טריים במקום בגלידריית גרקו יגישו טעמי גלידה  בסגנון יווני החל מגלידת הקאיימקי על בסיס יוגורט עזים עם פירות יער ושקדים ועד גלידת 12 האלים בהשראת המאפה הפופולארי במסעדת גרקו.
גרקו Beach Greco.co.il / @grecogreekfood

קבוצת סן רמו פותחת ביפו את ׳אשתי׳ - דוכן אוכל חדש עם טוסטים מקוריים ויוצאי דופן
קבוצת סן רמו שעומדת מאחורי  קזינו סן רמו, איטלקיה בפשפשים, ודייגו סאן , פותחת מקום חדש ביפו - ׳אשתי׳ - דוכן אוכל פינתי ומדליק במדרחוב עולי ציון  עם טוסטים משגעים ויוצאי דופן, גזוזים מסירופים שמכינים במקום מרכיבים טריים כמו עשבי בר ותבלינים, ועם הווייב של שוק הפשפשים ביפו. בין המנות : טוסט עם חריימה - נתחי דג מפורק, לימון כבוש, סחוג וכוסברה; טוסט ירקות  עם גבינת קשיו עם רוטב שום שמיר, ירקות קלויים, ארטישוק, בצל מקורמל ופטרוזיליה; טוסט מרגז מפורק עם חציל קלוי, בצל מקורמל, מטבוחה, מרווה וכוסברה; ועוד. המקום מציע גם משקאות גזוז מיוחדים ואיכותיים שכל אחד מהם יכול גם להפוך לקוקטייל שפריץ בתוספת קאווה. את משקאות הגזוז מכינים במקום על ידי יצירת חליטות וסירופים מעשבי תיבול, פירות שונים ותבלינים. בין האפשרויות : גזוז תערובת עשבי בר, גזוז היביסקוס ולימון פרסי, גזוז דובדבני אמרנה ובזיליקום, ועוד.    
כתובת: עולי ציון 3, תל אביב-יפו

הטוסטים של אשתי ביפו (צילום: יפית שמחה)
הטוסטים של אשתי ביפו (צילום: יפית שמחה)

Bolapark - מתחם בילוי וקולינריה חדש, נפתח לראשונה בעיר חולון
מתחם Bolapark הוא מתחם הבילוי והקולינריה החדש והראשון שנפתח בימים אלה בפארק פרס בחולון. המתחם כולל שלושה מטבחים שונים: Schechter express - מטבח ברבקיו אמריקאי שמבוסס על עישון נתחי בשר מובחרים במעשנה, 'הגברת הזקנה' - מטבח איטלקי קלאסי, ו'פיקניק' - 'ביר גארדן' שמאפשר ליהנות מחווית פיקניק קלילה ומיוחדת בפארק המגיש המבורגרים שונים עם טופינגז מעושנים ובירה קרה מהחבית במחיר 10 שקלים בלבד. במקום אפשר למצוא פאסט פוד אמריקאי ומקסיקני מחומרי גלם טריים שנעשים במקום. הדמות הקולינרית המנצחת על המטבחים במתחם היא השפית, אלינור דדון (38). דדון רזומה של למעלה מ-15 שנים בתחום המסעדנות והיא ידועה כבעלים לשעבר של 'Homeburger', 'Kanibal' ו-'Yogis' - שלושה מוקדי אוכל ובילוי מצליחים בעיר העתיקה בבאר שבע שהפכו אותה מוקד עליה לרגל לקהל הצעיר.

שכטר בפארק פרס (צילום: אפיק גבאי)
שכטר בפארק פרס (צילום: אפיק גבאי)


נפתחה מסעדת אל אסאדור בגליל
השף שאדי בשארה, המתמחה באוכל הגלילי המקומי, מציג באל אסאדור את כל הטוב של המטבח הגלילי. כשאת מרבית חומרי הגלם הוא מביא ממגדלים מקומיים. גבינת החלומי מיוצרת בירכא, הירקות, העשבים, הבשר הבלאדי שמגיע מעדרים מקומיים, הבצקים של השישברק, והמנאקיש שנעשים במטבח ואפילו עלי הגפן עליהם אחראית אם המשפחה, אותם היא מגלגלת ביד מידי יום ושולחת למסעדה. 
בתפריט: מנאקיש  - פיתה עם זעתר / פיתה עם גבינה ; עראייס במילוי בשר טלה  ; אצבעות גבינה ערבית בציפוי פריך  ;  עלי גפן במילוי אורז עם יוגורט ; קבב מבשר בקר וטלה במעטפת בצק אפוי בטאבון ; מחמר עוף  ; שישברק וקובה במילוי בשר טלה ורוטב יוגרט חם  ; מנסף גלילי - אורז כפרי בתיבול עדין בליווי נתחים משובחים של כבש על עצם ומבחר סטייקים מבשר מקומי שמיושן.
אל אסאדור מתחם תחנת דלק דור אלון, ירכא | 04-7799355

אל אסאדור הגלילית (צילום: דני יוסיפוב)
אל אסאדור הגלילית (צילום: דני יוסיפוב)

רחלי ור ניר, זוכת ׳הקינוח המושלם׳, פותחת חנות פופאפ בשרונה מרקט בחסות Baileys Irish Cream
הקינוחים בפופאפ יהיו מיוצרים במקום וימכרו במחיר אחיד של 42 שקלים ליחידה. בחנות החדשה יהיו מהקינוחים המקוריים שיצרה במהלך התכנית. בהם: Half Wrecking Ball - הקינוח שהביא לזכייתה בגמר וכולל מוס יוגורט וניל, קרמו טחינת גרעיני חמנייה, ג׳נואז תבלינים, קרסט גרעיני חמנייה ומלח, וקלתית חמאה קלאסית; ׳השח-מט׳ - פנקוטה מנקאי, קונפי ענבים שחורים, קראנץ׳ גרעיני דלעת, פרח המלח ופריך חמאה קלאסי; ׳בלי היד׳ - הקינוח המפורסם מהתכנית של היד האכילה עם האצטרובלים, הפעם בלי היד אבל עם אותם הטעמים והמרקמים; ו׳כמעט מרחף׳ - קינוח הטארט המרחף המפורסם מהתכנית בווריאציה המתאימה למכירה בקונדיטוריה.  ניר יצרה במיוחד  גם שני קינוחים מקוריים בשילוב Baileys, ליקר האייריש קרים: אייריש פיסטוק שכולל אנגלז אייריש קרים ומסקרפונה, קרם פיסטוק מקורמל, קראנץ׳ פיסטוק, מלח, 'סוכריות' פטל ופריך קלאסי; ושוקולאגו בייליס שמורכב מטופי שוקולד חלב, קפה ובייליס, קרמו וניל בארומת קוקוס, רושה אגוזים מלוחים, ג'נואז בייליס וקלתית פריך קלאסית.בנוסף ימכרו בחנות בשרונה מרקט קינוחים אהובים מ׳מאפיתי׳, הקונדיטוריה שפתחה ור ניר לפני כשנה וחצי בשוק מחנה יהודה בירושלים   
עד ה-17.8.21


רחלי ור ניר קינוח (צילום: שירן כהן)
רחלי ור ניר קינוח (צילום: שירן כהן)

הקינוח המושלם ממשיך לנגוס "BITE ME של השף קונדיטור שיר אזבי נפתחת למשלוחים
שיר אזבי , בן 24 בלבד, שף קונדיטור של מסעדת קיטו קאטו היפנית בת״א והשתתף בתוכנית הקינוח המושלם, פותח את המותג שלו "BITE ME" על טהרת עוגיות ענק מושחתות במיוחד מלאות בטופינג מטורפים ומבצקים שונים כולל טבעוני ובעתיד ללא גלוטן, קינוחים ובקרוב גם סוגים של קרם ברולה וקינוחי כוסות.
כמה עולה? עוגיות לפי מארזים 6 עוגיות ב89 ₪ , 12 עוגיות ב 159 ₪ עוגיות בודדות ב-18 ₪  קרם ברולה 1  כ 29 ₪ 
 12:00 עד 1:00 לפנות בוקר ובהמשך עד 4:00 
ניתן להזמין רק במשלוחים דרך וולט

העוגיות של BITE ME (צילום: דמיטרי קנטר)
העוגיות של BITE ME (צילום: דמיטרי קנטר)

 

סדנאות אוכל באוגוסט בגליל המערבי
עמותת זמן גליל מערבי מקדישה את חודש אוגוסט לסדנאות ייחודיות בגליל המערבי. בין הסדנאות: סדנאות בישול בהדרכת נשים מקומיות, שילמדו כיצד מכינים אוכל עכואי אמיתי, סדנה מיוחדת להכנת גבינות דרוזיות, עם ספאא חיר, סדנה וארוחה בכפר דיר חנא, שם מתארחים אצל משפחה נוצרית, ויחד לומדים להכין מנזלה, סיניה, מקלובה, פריקה, ממולאים ועוד. סדנת שוקולד מיוחדת בליווי מוזיקה מקומית במפעל השוקולד המשפחתי לה שוקוליטה בפקיעין ואפילו סדנת קפה באישו קפה
פרטים על כל הסדנאות, באתר עמותת זמן גליל מערבי https://www.westgalil.org.il/

סדנת הגבינות של ספאא (צילום: סלים אבו הדיר)
סדנת הגבינות של ספאא (צילום: סלים אבו הדיר)

מארזי השוק  החדשים של " רק ככה של שף רותם בן מויאל"
מסעדת "רק ככה" של שף רותם בן מויאל משיקה מארזי שוק לאירוח שמגיעים עד הבית או המשרד. המארזים, שמגיעים בגדלים שונים, מתבססים על כריכי החלה המפורסמים של המסעדה ומציעים גם מנות נלוות, ירקות וקינוחים שמתאימים לכל אירוע, גם פרטי וגם חברה. בין המארזים: מארז שוק חלות לבחירה (שניצל רק ככה / פרגית מסאחן / קבב מנהטן / אסאדו של הביוקר / שיקשוקית / סביח בתסביך / חלאפל / שווארמה כרובית) מארז שוק סלטים (חציל ז'עלוק, הקישואים של ניסים, סלט סלקים, קולסלאו כרובים ועוד) מארז שוק מיקס מטוגנים (טבעות בצל, פסטלים תפו"א, סיגרים עם בשר) מארז שוק צ'יפס (תפו"א / בטטה), מארז שוק קינוחים
מארזי שוק "רק ככה" של רותם בן מויאל, החל מ-170 ₪, להזמנות

מארזי שוק של רק ככה (צילום: גל קולוג)
מארזי שוק של רק ככה (צילום: גל קולוג)

מסעדת הבשרים המעושנים HARVEY'S עוברת מקום בירושלים
מסעדת HARVEY'S, מעשנת העץ הראשונה והיחידה באזור ירושלים ובין הבודדות בארץ, למיקום גדול ומרכזי יותר בעיר ירושלים, על רחוב יפו השוקק והתוסס כולל רכישת 2 מעשנות עץ חדשות ענקיות שהובאו במיוחד מארה"ב ותפריט מחודש ומרענן.
הרוויס רחוב יפו 33 פינת ריבלין, ירושלים. כשר

הרוויס ציזבורגר (צילום: דניאל לילה)
הרוויס ציזבורגר (צילום: דניאל לילה)

קראפט פיצה פותחת עוד לוקיישן בירושלים
קראפט פיצה משוק מחנה יהודה, שהוכתרה ע״י מבקרי בלוג פיצות עולמי ויוקרתי כאחת הפיצות הטובות שטעמו פותחתֿ לוקיישן שני, חדש ומרהיב ברחוב שלומציון במרכז העיר ירושלים. בתפריט תמצאו פיצות מגוונות ומקוריות שנאפות בטאבון פחם מדורה מבצק מחמצת שזוכה להכנה מיוחדת בפרק זמן של 72 שעות  שלומציון 1 ירושלים  02-6480923 כשרות: רבנות ירושלים 

קראפט פיצה (צילום: אסף קרלה)
קראפט פיצה (צילום: אסף קרלה)

שוק האוכל "ריחות וטעמים" מתרחב ופותח סניף חדש במתחם פולג בנתניה
הסניף החדש משתרע על פני 350 מ"ר וממוקם במתחם פולג על הרחוב הראשי של  איקאה. "את כל העבודה בבניית ועיצוב הסניף עשינו וביצענו במו ידנו" מספרים לימור ועודד בגאווה."כל העצים ממוחזרים, טיפסנו על סולמות, תלינו סירים ומחבתות, עיצבנו את כל עמדות ההגשה, ובעיקר השקענו את הנשמה שלנו במקום, מתוך אמונה אמיתית בדרך, בחומרי הגלם, ובידיים המבשלות שלנו" אומרת לימור. כמו כן קיימת אפשרות לאכילה במקום, לאירועים ולקייטרינג.
מותג "ריחות וטעמים" שוק של אוכל ביתי שלוקחים הביתה הושק לפני 6 שנים עם סניף ראשון ברמת השרון. לימור ופרחיה (אמא של עודד) אמונות על הסירים ומבשלות מדי יום מגוון רחב של תבשילים, ממולאים, קובות, מרקים, תוספות ועוד... אוכל ביתי אמיתי ממתכוני אמא וסבתא ללא קיצורי דרך פשוט וטעים כמו פעם . במחיר שווה לכל כיס ועשוי עם הרבה מאוד אהבה.

לימור ועודד (צילום: גיל אבירם)
לימור ועודד (צילום: גיל אבירם)