פיצה כבר הפכה מזמן לתעשייה שמגלגלת מליונים ולמוצר שהפך מפחמימה של גבנ"צ ורוטב עגבניות ליצירת מופת עמוסה בשפע של תוספות שלא מביישת מנה של מאיר אדוני. כבר מזמן היא הפכה למנה ששפים אימצו ושיחקו איתה אם בבצק כגון מחמצות, מתובל, גדוש בגבינה ועוד ועד תוספות מטורפות, בשרים צלויים, גבינות מושחתות  ואפילו כבד אווז וזהב. 

לכן כשהפיצרייה המדוברת, מוצ'ה, החליטה להשיק "פיצות למבוגרים בלבד" לא הייתי המומה מהתעוזה אבל הפה התמלא ריר מסקרנות.
מוצ'ה נפתחה לפני כשלוש שנים בתל אביב על ידי ארבעה חברי ילדות מכפר סבא שבא להם היה לייצר פיצה קצת אחרת, קצת יותר משוגעת , בעיקר בתוספות. הפיצה עצמה היא נאפוליטנית סטייל , כלומר בסיס דק יחסית ושולים תפוחים  אבל עליה הם שמו תפוצ'יפס, מטבוחה ואפילו אבוקדו - טעים? אין לי מושג אבל הפיצה עצמה טובה ולכן כשהם יצאו בליין של "פיצות למבוגרים" הייתי מהראשונות לנגוס.

פיצה טוקיו של מוצ'ה (צילום: אפיק גבאי)
פיצה טוקיו של מוצ'ה (צילום: אפיק גבאי)

על מה כל המהומה?
מוצ'ה השיקה תפריט מיוחד שקופץ לביקור בארבע ערים - טוקיו מבצק שחור משומשום שחור ואבץ, רוטב סויה וטופי, קממבר צלויה, חלת דבש ג'ינג'ר, עלי מורינגה, (79 שקלים), פריס מבצק לחם בצל, רוטב קרם בצל חום, קרם פרש מתובל, סלט צ'ילי טרי ופרמזן, (72 שקלים), מרקש מבצק זעתר, רוטב מטבוחה, מוצרלה, פלפלים חריפים שרופים, עגבניות צלויות, בולגרית, עשבי תיבול טריים ופרמזן, (72 שקלים) ואמסטרדם מבצק צ'דר, רוטב שמן המפ ירוק, גאודה הולנדית, שימאג'י, מלך היער, פורטבלו ושמפיניון,( 72 שקלים). אין מה לומר שכל פיצה נשמעה כמו ביס שיעיף לי את הפה.
הטוקיו הייתה בדיוק כמו שחשבתי , הקממבר הצלויה קיבלה חתיכות של חלת דבש ונתפסה בבצק של הפיצה כמו אקסית נואשת ועסיסית, הבצק הייתה מצויין, הייתה בו מליחות כיפית של סויה מתובלת בג'ינג'ר ומתיקות עדינה של רוטב טופי, הגבינה הייתה עשירה והוסיפה ביס של שומניות עשירה והכל היה פשוט מעולה, באמת פיצה שמתאימה למבוגרים ולילדים שגדלו עם ההורים הנכונים, אני אני לא שופטת...

האמסטרדם פחות סיפקה את המוצר אבל לזכותה יאמר שהייתה מאד טעימה כי כמו שאמרנו קודם, כל עוד יש בסיס איכותי, הגימיק לא מפריע. במקרה של האמסטרדם, לא משנה כמה מנסים לשדרג, ערימה של פטריות תמיד תתן תחושה של.. פיצה פטריות, היא תשתלט על כל טעם אחרת וזה מה שקרה פה, הבצק צ'דר היה מעולה אבל מאד עדין ושמן ההמפ לא ממש נתן משהו אז בתכלס קיבלנו פיצת פטריות מאד טעימה, גדושה בגבינות ופטריות , אבל גם פיצה שילדים יאכלו בכיף. 
בכל מקרה , הביצוע של הפיצה עצמה הוא מושלם, הבצק נהדר, תפוח כמו שצריך עם מליחות נהדרת וכל התוספות הן באיכות מעולה ולכן הביס הוא נהדר ומאד מספק. שאפו על הרעיון של הפיצות המיוחדות, רק אם כבר להעז, אז עד הסוף, כי פיצה קלאסית יש לנו מעולות ואם כבר לנסות משהו אחר אז לעשות אותו פרוע עד הסוף.
להזמנות באתר