אל תשפטו אותי מאבל למסעדת פופה (POUPEE - בובה בצרפתית), לא היה לי חשק להגיע עוד מהיום שהיא נפתחה בינואר השנה. תקראו לי סנובית, תקראו לי מגזימנית אבל מסעדות שמנסות ליצור באזז של רעש וצלצולים על ההתחלה, שמחפשות, לא את הקהל הקולינרי אלא את השופוני, הסלבס והקהל שיודע לשפוך כסף ולא ממש אכפת לו מה אוכלים כל עוד זה מצטלם טוב , לא עושות לי את זה. כמובן ביננו, שאם הייתי משקיעה במסעדה הייתי גם אני רוצה את הקהל של הכסף אבל אני לא משקיעה ולא שפית אלא זללנית וחובבת מקומות של קולינריה טובה ופופה בגירסה הראשונה, לא גרמה לי לרצות להגיע. כבודו של אסידו שהיה השף באותה תקופה, מונח במקומו כמובן, הוא שף מוערך שעשה לא מעט. במקרה הזה זה יותר האנרגיה סביב כל המקום וגם הרצון להיות קצת כמו מסה של לפני עשורמבחינת השופוני.

אל תשכחו להתלבש בהתאם- פופה (צילום: אורי אקרמן)
אל תשכחו להתלבש בהתאם- פופה (צילום: אורי אקרמן)

שופוני אבל הפעם שופוני עם אוכל טוב
עכשיו אחרי שרק התלוננתי יש לי גם כמה מילים טובות על פופה, אבל על פופה החדשה.
פופה הייתה ונשארה מקום לשופוני, המקום מעוצב בצורה גרנדיוזית בכל פינה ופינה (חכו חכו לשירותים), הברמנים עומדים בהיכון לכל בקשה, כמות המלצרים שמסתובבת כדי לשרת כל בקשה היא מושא לקנאה וכולם לבושים במיטב הבגדים כדי לגרום לך להרגיש שלהבא כדאי שתבואי עם שמלה יותר מושקעת ובטח נעלים עם עקב. נו שויין.
אחרי שאורן עזב, חיפשו הבעלים שף שיחליף את מקומו במטבח הגרנדיוזי שנבנה שם ועד שזה יקרה לקח את העניינים לידיים הסושף ליאור כהן האילתי, שאת רוב הנסיון שלו עשה בארוחות שף פרטיות. ליאור הבין כנראה שזו הזדמנות חייו לקבל מטבח רציני בלי הרבה נסיון מאחוריו ומה שקרה זה שהילדון בן ה-23 מצליח לא רע בכלל לתחזק את מסעדת השואו ואפילו מצליח להגיע לקהל הפודיז.

אז מה אוכלים: 
מבט מהיר בתפריט הדי רחב ישר גרם לנו רצון לפתוח שולחן של ראשונות והתחלות ובעיני זו נקודת זכות לכל תפריט, התפריט בנוי מהרבה מנות שהשף אורן אסידו בנה כשהמקום הוקם וממנות שליאור יצר או שידרג. התחלנו עם קובנה (קלאסיקה של אסידו) עם תועפות חמאה שהוגשה עם חמאת אורגנו נהדרת, קרם שרי חביב וטרשי תוניסאי, שני ביסים קטנים ומתפצפצים של פאני פורי, איולי יוגורט, טרטר דג לבן, שזיף מיובש, צילי מותסס ועלה קארי,  קולורבי נהדר שנצלה על הגריל ושחה בשמן זית משובח עם גבינה מלוחה ובועטת ועליה קריספי זעתר ומנה שיש לה פוטינציאל להיות ביס נהדר אבל זקוקה לשינוי חד וזו הסייגון: לבבות חסה גדושות בתערובת אסייאתית - ישראלית של כרוב ופאפאיה מתובלים וקצוצים ועליהם טוויסט נהדר של יוגורט ושקדים בויניגרט צ'ילי עוקץ. הבעיה הייתה לבבות החסה שלא היו לבבות אלא עלי חסה עייפים שלא היה להם כח להחזיק את התערובת המצוינת. שינוי העלים למשהו יותר קריספי כמו חסת אייסברג או כרוב יעיף את המנה הזו.

קולורבי מפוחם מסעדת פופה (צילום: אסף קרלה)
קולורבי מפוחם מסעדת פופה (צילום: אסף קרלה)

מנה נוספת שפספסה הייתה הסשימי דג נא בגספצ'ו , בעיקרון ליאור מספק לא מעט מנות דגים נאים וזה נהדר בעיני, ולכן הסתקרנתי מהמנה הזו, מצד שני, מה חשבתי לעצמי שיקרה? הרי גספצ'ו זו מנה דומיננטית מאד וגם אם ישימו לי חתיכות של עוף אני לא אדע וזה בדיוק מה שקרה, הגספצ'ו עגבניות וזעתר היה מעולה, עוקץ ומלא בטעמים עם קראנץ של אגוזי לוז ומליחות מעניינת של אבן יוגורט ואבקת קמומיל. אבל איפה הדג? אין לי מושג כי כל דג נא יעלם בתוך טעמים כאלו חזקים וזה ממש חבל.
אבל אז הגיעו מנות נהדרות , אחת אחרי השניה, טרטר שייטל קצוץ גס עם חציל קלוי, פלפל חריף על ציר עוף חום נפלא ומח עצם וכמובן חלה רכה לספיגת כל הטעמים המצוינים ומלאי האומאמי שליאור יצר במנה הזו. ביס נהדר נוסף הייתה הברוסקטה ועליה משוויה (סלט פלפלים שרופים), פילה עוף קצוץ עטוף בתערובת פיקנטית של  פלפל פדרון טחון, וינגרט צ'ילי, איולי דאשי וירוקים, מנה שהייתי אוכלת ממנה כריך שלם ולא רק ברוסקטה. מנת אומאמי נהדרת נוספת הייתה הסקאלופ על קרם ארטישוק וצ'יפס ארטישוק ורק בגלל שהיא נראתה על הנייר ממש מושחתת ולמרות שכבר די היינו מלאים, לקחנו גם את הספריבס טלה בגלייז ברביקיו וציפוי מופלא של בוטנים גרוסים ומלא ירוקים קצוצים על פטריות בקרמל בהרט  וארטישוק ירושלמי, הבשר פשוט חיכה לנו כולו עסיסי ומלא בטעמים, הפטריות היו מופלאות והשאירו מתקתקות מתובלת בפה.

אין מה לומר שליאור עושה נסיון גדול להגיע לקהל שמחפש אוכל טוב בפופה ולא רק דרינקים ושואו, יש לו יופי של יד ואמנם יש לו עוד צורך בנסיון ולמידה, הוא בהחלט מביא איתו ידע ראשוני מאד מפתיע, משחקי התססה, השראות מטורקיה, הרבה משחקים עם גבינות ויוגורט ועשבי תיבול והוא יודע לשמור על מנות איכותיות שאורן יצר כדי למנף את זה הלאה לקהל אחר. אני מחכה לראות את תפריט החורף שלו.
לצד כל האוכל אני חייבת לציין לטובה את הבר והצוות שלו שסיפקו לנו ליווי אלכוהולי מעולה לאורך כל הערב כי בואו נודה שבלי דרינק טוב החוויה לא מושלמת. (:

פופה Poupee. יהודה הלוי 46, תל אביב. טלפון: 077-2302777 . שני-שבת 19:00-לקוח אחרון. לא כשר