אז נתחיל מההתחלה או יותר נכון מהחזון שלנו- מסעדת a החדשה של יובל בן נריה הולכת כנראה להיות הדבר המדובר הבא, גם אם אהבו או לא היא תהיה זו שמככבת בכל אינסטוש וזו שלא תצליחו להשיג אליה מקומות וזו שבטח יקטלו או יתלוננו או יהללו. כל או כך היא זו שעליה ידברו. בכל זאת השקעה של 12 מליון בימים שכאלו זה לא מה בכך.
קפצתי להרצה הסגורה של מסעדת A המדוברת לפני כמה ימים וחזרתי עם חוויה, לא סגורה איזו אבל חוויה. המאפיין העיקרי של המסעדה הוא מינמליזם, לא רק בשם המקום אלא גם בניראות, חלל ענקי רחב ידיים, אפור , שחור, נקי מאד, אלגנטי מאד אורבני יפני, הכלי אוכל וההגשה עוצבו בהתאם למקום ומשתלבים מקסים ודי בא להגניב כמה מהם לתיק- אל תדאגו התאפקתי . כן גם פה המאפיינים היפניים הם חלק בלתי נפרד מיובל אבל לא בטוח שזה נכון להכניס את המסעדה למשבצת של מסעדה יפנית כי התפריט מכיל בתוכו שפע של מקומיות וזה מקסים בעיני.

לקחת סיכונים וליהנות מזה.

התפריט ארוך, ארוך מאד ואולי מעט ארוך מידי. התפריט מחולק לארבעה חלקים - ביסים, ראשונות, עיקריות ותפריט סושי, בכל מנה יש פירוט מרכיבים, הסבר על שיטת הטיפול (נא, צלייה באש, טיגון ובישול באמצעות ברזל) ומקור חומרי הגלם. בגלל שחלק מהמרכיבים לא מוכרים הפירוט הופך לא פעם את המנה למעט מסובכת ותכלס הרבה ממה שהזמנתי נעשה מתוך ניחוש וידיעה ברורה שיהיה טעים אבל לא עם הרבה יכולת להבין את המנה לעומקה. הצוות במקום מנסה מאד לתת מענה לכל שאלה אבל אם נהיה כנים, יש פה הרבה משחק של סיכונים ואני מתה על זה כי זה תמיד מרגש לנסות דברים שלא הכרתי ומבחינתי זה כמו לבקש מהשף שיוציא מה שבא לו. כמובן שזה גם עניין של תקציב. התמחור, כצפוי, לא זול, הראשונות מתומחרות די גבוה אבל מצד שני מפתיעות בגודלן, יש ציפיה למשהו קטן ומינמליסטי והן די גדולות ומשביעות כך שאחרי 3 ראשונות הגענו לעיקרית די מלאים. תודו שזה מפתיע
 יובל מצהיר בידיעה לתקשורת שהמטבח, נשען על טכניקות עתיקות, תהליכים עתיקים וטבעיים כמו התססה, בישול על אש גלויה, עם דגש מאוד גדול על חומרי גלם איכותיים ויצירת אומאמי שמלווה כמעט לכל המנות. א ניסיתי מספיק כדי להסכים אבל בשביל חוויה ראשונית ההצהרה הזו נמצאת בכל מקום.

ביסים קטנים. מסעדת A (צילום: אסנת גואטה)
ביסים קטנים. מסעדת A (צילום: אסנת גואטה)

בין המנות שטעמנו היו ביסים של כוסמת מותפחת במילוי דג, טרטר דג נפלא מצופה בשבבי בצל עם חלמון מטוגן,  בשר סרטנים ופלפל שחור , דג שלם מטוגן עד פריכות מענגת והכל באמת מלווה בטעמים חזקים אבל איפשהו גם מעודנים, כאלו שעושים לך חשק לעוד. הויזואליות מרהיבה ואמנם לא הגעתי לחלק הבשרני אבל תפריט נתחי הבשר המיושן ארוכות שכולל נתחים כגון צאק סטייק, פלאמק סטייק, פורטר האוס, טי בון, שפיץ צאך ועוד מרשים במיוחד. יש פה מגוון מרשים של מנות מהים ואטריות שעושים במקום ואישית זה עשה לי יותר חשק ממנות הבשר אבל כל אחד וחשקיו הוא.
דגש נוסף ומבורך מבחינתי הוא תפריט הסאקה המרשים שמגיע ממזקקות בוטיק פרטיות וקיר הסאקה המרשים לא פחות שיש במקום. הדגש על סאקה שמלווה את יובל גם במסעדות האחרות שלו. אני לא מבינה איך סאקה לא תופס בארץ ולכן אני תמיד שמחה לראות מסעדה שמקדישה תפריט לאותו משקה נפלא. כמו כן יש פה תפריט קוקוטיילם מושקע ובכלל לשבת על הבר עם דרינק זה יופי של דבר.
גם בקינוחים יש משחקים מגניבים כגון קופסת ממתקים שכוללת ביסים מתוקים נהדרים כגון פחזניה, ממתק קרמל, כדור שוקולד והכל כמובן בטוויסט הייחודי של המקום. אפילו את האספרסו תקבלו עם ממתק שוקולד מיוחד.

קלאסיקה מינמליסטית- מסעדת A (צילום: עמית גירון)
קלאסיקה מינמליסטית- מסעדת A (צילום: עמית גירון)

סך הכל- a מספקת חווית אוכל שקצת נעלמה מהעיר והגיע הזמן שהיא תחזור,  חוויה של סטייל, אלגנטיות, קולינריה גבוהה, רחש שקט ועמוק של אנשים אוכלים ונהנים, בלי שמח ברקע ושכונה, בלי הגזמות וכן- יקר.

a מנחם בגין 121, מגדל עזריאלי שרונה, קומה 2, 074-7588818, שעות פתיחה: שני - שבת, 18:30-22:30