לא רחוק ממסעדת "המוציא" המפורסמת ברחוב יפו שבירושלים, השף אבי לוי (זוכה העונה השנייה של מאסטר שף), השיק מקום חדש. לוי, שגדל כל חייו בעיר הבירה, החליט לבסס את המסעדה החדשה "מצלה" על אוכל הרחוב הירושלמי, אך לא שכח לתת את טביעת האצבע הייחודית שלו למנות המוכרות והאהובות. 

שווארמה עגל וכבש בראס אל מצלה (צילום: אנטולי מיכאלו)
שווארמה עגל וכבש בראס אל מצלה (צילום: אנטולי מיכאלו)

ציוד הבישול מחובר לטבע ועשוי בעיקרו גריל עץ ופחם, הפרודוקטים משובחים וטריים שמגיעים משוק מחנה יהודה הסמוך ואת התבלינים לוי רקח בעצמו – ממש השילוש הקדוש. הפסיפס העירוני של ירושלים בא לידי ביטוי ב"מצלה" כמעט בכל היבט. מעיצוב המנות, שעליו הופקד הסטודיו של שרון סיטון ויעקב, שלקחו השראה ממראות העיר והאבן הירושלמית, ועד עיצוב המקום עצמו שכולל כלי הגשה עתיקים וארונות ישנים המציעים מגוון של מוצרים למכירה. 

ירושלים על הצלחת

בין המנות בתפריט המיוחד של שף לוי נוכל למצוא מנות כמו קבב העיר העתיקה: קבב טלה שמוגש בתוך בייגלה ירושלמי שנאפה במקום, ולצידו סלט משווי פטרוזיליה. מלבדו יש גם קבב בשר שנאפה באשתנור (המילה הירושלמית ללאפה) ושווארמה עגל וכבש בראס אל מצלה – תערובת התבלינים של לוי שניתן לרכוש במקום. הטבעונים יוכלו ליהנות במסעדת "מצלה" ממנת הקומזיץ, שכוללת ירקות צלויים בגריל פחם כמו שומר, קולורבי, תפוחי אדמה, בטללה, בצל ופלפל. 

קבב טלה של העיר העתיקה בבייגלה ירושלמי (צילום: אנטולי מיכאלו)
קבב טלה של העיר העתיקה בבייגלה ירושלמי (צילום: אנטולי מיכאלו)

מתוק לו, מתוק לו

לפינת המתוקים בחר לוי לשלב כנאפה מלבי פיסטוק וסילאן ובסבוסה בריבת שושנים ורוזטה שקדים – שתי מנות המאפיינות מאוד את אופייה הקולינרי של ירושלים הבירה. 

אז אמנם מגיפת הקורונה גרמה למסעדות רבות לפשוט רגל, אך יש גם מי שראה בה הזדמנות לפתוח אחת חדשה. לוי ניצל את הזמן החופשי לשוטט בעיר, לחקור את אוכל הרחוב ולבנות תפריט חדש ומקורי שמשתלב באופן ראוי עם היסטוריית המאכלים של העיר. 

מצלה, יפו 105, ירושלים
שעות פתיחה 12:00-00:00 טלפון להזמנות 02-6729990 | לאתר המסעדה>>