הפינה העמוסה של יהודה הלוי ואלנבי בתל אביב על כל רחובותיה הקטנים נמצאת בשיפוצים כבר תקופה ארוכה, ולרגע זה נראה כאילו זה לא ייגמר. אבל לאחרונה, יש יותר ויותר ניצני פתיחה מחודשים של עסקים באיזור שמזכירים לנו כמה הפינה הזו היא צומת קריטי, וכמה עסקים שווים וטעימים במיוחד קיימים שם שאסור לוותר עליהם. אחד מהם הוא ה-DEPI, בר אוכל מגניב במיוחד שיושב במקום בו נכח בעברו סניף דואר מאוד גדול, שעבר כבר כמה גלגולים.

DEPI מציע חוויית בילוי שמשלבת את האווירה התל אביבית הקלילה עם ווליום טיפה יותר לילי. לא מעט אנשים, ואני ביניהם, מחפשים מקום לשבת בו לאכול ואז להמשיך לשתות אל תוך הלילה, לא בר קרחנות מעושן ורועש, אלא משהו שמתפתח לכדי אווירה יותר לילית מבחינת המוזיקה והאנרגיות, וכמובן לצד אלכוהול משובח ועוד נשנושים. וזה ה-DEPI.

התפריט משלב מנות ביס, טאפאסים ומנות קצת יותר רציניות כגון המבורגר כדי שלכל אחד יהיה את הביס שלו. הבר עצמו נראה הכי קז'ואל שיש. בכלל כל המקום מעוצב מאד נקי, לא מוגזם, או מפואר ולכן יש משהו מאד קליל גם בישיבה. 

על המטבח - השף משה דביר. מדובר בבחור צנוע ממש ומאוד מוכשר עם רזומה מכובד כגון החלוצים 3, מחניודה ומונא הירושלמיות ומסעדות מישלן בלונדון. משה בעיני מייצר את הקסם הראשוני ב-DEPI, תפריט שמשלב קלאסיקה ממטבחי מישלן לצד עזות טעמים של מטבח מקומי, כשהירושלמי מורגש בו.

אני מודה שנכנסתי ללא הרבה ציפיות ובאתי בעיקר לנשנש ולשתות משהו, ולכן כל הטעמים המעולים שהוא מספק יצרו הפתעה כיפית בפה שמתעצמת ככל שהערב עובר.

הקטן הזה הוא גדול בטעמים DEPI בר (צילום: נועם פריסמן)
הקטן הזה הוא גדול בטעמים DEPI בר (צילום: נועם פריסמן)

בתפריט תקבלו ביסים קטנים שמשה בנה כנשנוש לצד הדרינק, כגון סיגר שרימפס קראנצ'י ומושלם, טארטלט מפתיע בפריכות שלו, עשוי מפילו וממולא בטרטר דג פיקנטי ומנת בריוש חמאתית מושחתת, שמהווה סכנה פחמימתית.

במנות היותר גדולות, משה כבר משחק עם התססות ומרקמים עם מנות כגון: סשימי אינטיאס על מלון מוחמץ, מוס לאבנה, שמן זעתר, כרוב צלוי עם מרווה, סילאן, אבן יוגורט, מנה נהדרת של טורטליני שמנמנים עבודת יד ממולאים בריקוטה ופלפל שחור על חמאת מרווה ואפונה. גם הכרישה הצלויה בתועפות חמאה עם שומר ותפוח גרמה לנו לעצור שניה ולהבין מה קורה לנו בצלחת מרוב הרכות המענגת שלה. לשמנמן שהיה צריך משהו קצת יותר בשרני, משה הביא המבורגר קטן מלא מיצים ופיסת סטייק אדמדמה לצד צ'יפס חמאתי.
 
גם בקינוחים משה מהמם את החך עם שלושה קינוחים עוצמתיים ולא שגרתיים - פאי ליים עם פיסטוק, עוגת שוקולד עם שמן זית וקראמבל קפה וקינוח מלא ניחוחות של ברד פודינג עם קרם אמרטו ודובדבני אמרנה. אני מודה שבתור אחת שלא חובבת קינוחים - חיסלתי את כולם באותה מידה של התלהבות מוגזמת.

בגזרת האלכוהול יש שפע של קוקטיילים מצוינים. יש פה שילוב מסקרן של עשבים וצמחי תבלין טריים כגון קוקו פאשן עם טקילה, פסיפלורה, קוואנטרו, ליים וצ'ילי (51 ש''ח), או פלורל שפריץ עם פרחים, ליים וטוניק מתובל (46 ש''ח). אבל אחרי הדרינקים הקלילים, פשוט זרמו איתנו עם הבקשות המוזרות של כל אחד מאיתנו, ומצאנו את עצמנו מגיעים לשעות הקטנות של הלילה כאילו היינו בני 20, עם מוזיקה נהדרת ברקע בווליום מעולה, דרינקים קלאסיים ועוד כמה נישנושים מעשה ידי משה כדי לסגור את הפינה ובלי לחשוב לרגע על יום העבודה שלמחרת.

DEPI, כמו שציינתי בהתחלה, הוא פשוט השילוב הנכון שלפעמים צריך. יופי של מקום, לכו דפי, על פינת הרחובות דה פיג׳וטו-יהודה הלוי.

כל ערב, מלבד שישי, מהשעה 19:00. להזמנות או חייגו 050-2623332