מסעדות גורמה רבות נכשלות בסעיף אחד: ילדים. הן מתהדרות במנות מתוחכמות, שובבות, נועזות - אבל שוכחות את המשפחות שמגיעות לאכול על טפן. מתברר שאפשר גם אחרת: ב”קפה גן סיפור”, עם כמה סניפים ברחבי הארץ שממוקמים בתוך פארקים, קודם כל מתייחסים לילדים. האווירה סביב ידידותית מאוד - כל סועד צעיר מקבל כאן חוברת שלמה של 18(!) עמודי חידות והפעלות, שמשימתה העיקרית נוחלת הצלחה רבתי: הילדים מעסיקים את עצמם לאורך הארוחה ומותירים לנו, המבוגרים העייפים, להתענג על האוכל באטיות.

המוזיקה המתנגנת היא שירים עבריים שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים (אריק איינשטיין, יהודית רביץ, הכבש השישה עשר), יש כיור נמוך ייעודי לילדים, והתפריט (המנוקד) ורסטילי לחלוטין ומותאם לקטנים ולגדולים.

אז מה יש פה לילדים? ארוחת בוקר חביבה (36 שקלים) עם כל מה שנהוג לקבל בבתי קפה, יחד עם קלח תירס ושוקו/מיץ תפוזים. את הכוס, שמתנוססת עליה תמונה מתחלפת, ניתן לקחת הביתה במתנה. כל אחד מהילדים בחר סוג ביצה שונה וסוג משקה שונה, והם נהנו מאוד. את התירס אכלנו אנחנו: באמת יש ילדים שאוהבים תירס חם, או שזה רק גימיק בגלל הספר הפופולרי?; לילדים מוצע גם מרק (15 שקלים); שימו לב, זו מנה שכולה הפתעה - דייסת ירקות מרוסקים לתינוקות (15 שקלים); פיצה או ספגטי – שנחשבת למנה פופולרית (29 שקלים); אצבעות דג עם קטשופ ותפוחי אדמה (32 שקלים); ושיפודי סלמון עם תירס וירקות חתוכים למי שמוכנים לאתגר (39 שקלים).

אנחנו, המבוגרים, פתחנו בשמונה מיני־לחמניות ביס ממולאות בגבינה צהובה - מנה פשוטה מאוד וכיפית, והילדים חיסלו לנו חצי ממנה. לצדן מטבלים משדרגים: טפנד פלפלים, סלסת עגבניות ופסטו (38 שקלים); וסלט סלק ועשבים, שמגיע עשיר בחומרי גלם, כולם נראים טריים מאוד: נענע, עלי סלרי, פטרוזיליה, פיצוחי ג’עלה, חמוציות, אגוזי מלך ובעיקר סלק וגבינת פטה מצוינת, שהופכים את כל הכבודה למנה קלילה ובריאה, מתובלת במדויק וטעימה (42 שקלים).

בימים אלה מושק תפריט משקאות סחלב - סחלב מסורתי עם גרנולה, קוקוס וקינמון, סחלב שוקולד עם פרליני שוקולד חלב, סחלב אספרסו עם מנת אספרסו מרעננת, סחלב התותים של אריה עם ריבת תות, מקלות מרנג וקראמבל וסחלב אוראו עם רוטב שוקולד ושברי עוגיות (18־24 שקלים). אנחנו ניסינו את גרסת האוראו, כאשר שברי העוגיות צפים מלמעלה. המשקה אומנם הגיע דליל מדי, ועדיין, הוא כיפי ממש, במיוחד בימי גשם. בפעם הבאה ננסה את התות, אומרים שהוא שוס.

קפצנו לליגה של הגדולים ובחרנו גם מנת דג מאתגרת. לא ציפינו לגדולות, רק שהיא תעבור בשלום. ואכן, פילה הדניס לא אכזב: נדיב, מוגש בפרזנטציה של שף. אומנם הוא היה עשוי מדי, אבל לא באופן שיקלקל את החוויה. המפתיע יותר היה מה שמתחתיו: לינגוויני ברוטב פסטו כוסברה מצוין (98 שקלים).

בשורה התחתונה: “קפה גן סיפור” אידיאלי למשפחות, תהיו בטוחים שכאן לא תצטרכו להוציא לאף ילד את הפטרוזיליה מהמנה. 

“קפה גן סיפור", סניפים בחולון, הוד השרון, קריית אונו, הרצליה, ראשון לציון, אשדוד (כשר) וירושלים (כשר)

חדשות האוכל

היישר מאיטליה
רביולי במילוי פטריות כמהין שחורות, פסטה פנזוטי ארבע גבינות, רביוליני בטטה, טורטליני גבינה ופטריות, פסטה טורטליני ריקוטה ועוד – איזה כיף שיש מישהו שמכין את כל המנות האלה באיטליה ומביא אותן ארצה. חברת “שף כל” מרחיבה את פעילות מותג הפסטות שלה, והופכת ליבואנית הרשמית של מותג הפסטות האייקוני Sapori Antichi - היישר ממודנה שבאיטליה.

המשימה בבית פשוטה: מבשלים את הפסטות בסיר, מוסיפים רטבים נוספים – גם הם של החברה – ויש לכם פיצוח לארוחת ערב. הפסטה, אגב, מיוצרת מ־100% חקלאות איטלקית, ברובה מחוות חקלאיות GMO FREE (קרי, המזון נעשה ללא התערבות הנדסה גנטית), והיא נעשית תחת תקני האיכות המחמירים ביותר (29־52 שקלים, להשיג באתר “שף כל”, לא כשר).

רביולי חברת ''שף כל'' (צילום: שרה בוימפלד)
רביולי חברת ''שף כל'' (צילום: שרה בוימפלד)

בין צנובר לבזיליקום
כנראה לא תראו מאפייה שמוכרת סופגניות אחרי חנוכה, ורוב הסיכויים שלא תמצאו קרמבו בקיץ. משום מה, דווקא הגלידה הקפואה היא זו שצלחה את מבחן החורף, והיא נמכרת בארץ, כמו באיטליה, בכל ימות השנה. זה מה ששכנע את הטניסאי לשעבר אנדי רם לפתוח יחד עם שותפים רשת גלידריות איטלקיות־סיציליאניות בשם “פינולי”, שכרגע מונה שני סניפים ומתכוונת להתרחב בקרוב.

מה יש בה שאין באחרות? שמנו עינינו על כמה טעמים מסקרנים, למשל ליים עם בזיליקום, וזה טעים הרבה יותר מאיך שזה נשמע. גם גלידת הצנובר טעימה. בכלל, נדמה שזרעי עץ האורן נכנסים יותר ויותר למטבח המתוק ולא נשארים רק כטופינג לחומוס.

טעמים מסקרנים נוספים שיש ב”פינולי”: וניל שחור, חלווה שהפכה לפופולרית מאוד, אפרול תפוז, וגלידה בטעם עוגיות אמסטרדם, שבפעם הבאה הבטחנו לטעום גם ממנה (60 שקלים לחצי קילו, להשיג בדיזנגוף 6, תל אביב; רפאל איתן 1, קריית אונו, משלוחים בוולט. ללא תעודת כשרות). 

KARELA-גלידת פינולי מגוון טעמים (צילום: אסף קרלה)
KARELA-גלידת פינולי מגוון טעמים (צילום: אסף קרלה)