לפני כשנה פתח ניר מסיקה את מסעדת תמנע. 
הייתה זו תקופה השיא של הקורונה, ניר חזר לארץ אחרי תקופה ארוכה בניו יורק שם סגר את המסעדה שלו שנקראה גם היא תמנע, עם תינוקת חדשה ועיר שלמה בסגר./ המסעדנים היו בייאוש וניר התעקש דווקא אז, לפתוח מקום קטן ולו למען השפיות של עצמו, בהמשך יתברר שזה הציל את שפיותם של רבים אחרים שהפיג'מה והארוחות הביתיות כבר חירפנו אותם.

הפעם אני לוקחת אתכם לארוחת שף גבוהה, עם מנות מורכבות, טכניקות בישול מיוחדות וחומרי גלם שאולי לא טעמתם. מוכנים לזה?
הארוחה בתמנע היא ללא תפריט אבל היא תתאים בדיוק למה שחשקתם, למגבלות שלכם ולדברים שאתם לא אוהבים  לאכול.
הארוחה בנויה מכ-10 מנות שזורמות בקצה הנכון, לצד טעימות יין (לא חובה) ומוזיקה נכונה כזו שנותנת רקע אבל לא משתלטת, כל מנה מורכבת מלא מעט מרכיבים שגם הם, כמו המוזיקה, נותנים רקע אבל לא משתלטים על חומר הגלם מספקים ביסים נהדרים שנחרטים בפה.
הארוחה נערכת על הבר, סביב המטבח של ניר, בשקט נהדר של צוות שכמעט ולא מדברים אלא נעים סביב ניר במין ריקוד מתוזמן, ממש כמו סרט אילם.

טיול קולינרי

כל מנה יצירה, תמנע (צילום: אסנת גואטה)
כל מנה יצירה, תמנע (צילום: אסנת גואטה)

כוס רוזה של ירדן סימלה את התחלת המשתה לצד מנה של "טאקו" מכובע הנזיר שהכיל בתוכו גבינת בושה מוקצפת, טרטר סלק צלוי ומעושן מתובל בכמון וחומץ אורז, ג’ל ויניגרט פטל ופאף כוסמת ושומשום שחור, משם עברנו לדג שרוף על חציל שרוף גם הוא, פטריות שימאג’י מוחמצות ומרק דאשי צלול שיעיף אתכם- מנה מלאת אוממי שבא ממנה עוד.
כוס יין פלאם בלאנק הגיעה עם קובנה חמאתית שמחסלים בשניות לצד לבאנה עיזים, סלסלת עגבניות וזרעי כוסברה, סחוג מטריף, שמן זית וזעתר טרי, אין מה לעשות גם בארוחת שף מפונפנת חייבים פחמימה חמאתית. המשכנו עם מנה של סשימי דג עם פלחי הדרים, שומר מותסס וטוויל טפיוקה קראנצ'י ומנה מופלאה של ברוסקטת בריוש עם מליטה כבושה, תפו"א אדמה מדורה, איולי לימון קארי מלא טעמים וחלמון נא שעטף את כל המנה בכתמתמות מענגת.

התאורה בתמנע מונעת צילומי אינסטגרם, היא לא ממש טובה לזה ולכן מתמקדים בעיקר בלאכול. יש בזה משהו נחמד והאוכל טעים יותר כשלא מתעסקים איתו יותר מידי.
מצד שני כדי לתעד למענכם מה אכלתי, לא הייתה לניר ברירה אלא לתת לי כניסה למטבח הפתוח, מה שהפך את כל החוויה להרבה יותר מדהימה.

תמנע מבט פנימי (צילום: אבי דואק)
תמנע מבט פנימי (צילום: אבי דואק)

עברנו לכוס בורגון בלאן ומנה של מוסר צלוי לצד תבשיל ארומתי של לשון הפר ותרד על רוטב חמאה לבנה והדרים. ניר אמנם משתמש לא מעט בחומרי גלם לא מקומיים אבל הם נעטפים בהמון חומרי גלם מקומיים שמלווים אותם כגון הדרים, חריף, שומר ועוד.
כוס יין אדום של אולטריה מנסיה סימנה את סוף הארוחה עם מנה  עשירה ומנחמת של שורטריב מפורק עם שפע של פטריות כגון שיטאקי, שימאג’י וירדן על קרם תירס, כבד אווז וצ'יפס ארטישוק ירושלמי.
סיימנו עם סבלה מלוח-מתוק עם מוס קרמל, פטל טרי לצד כוסית “מילקשייק” פופקורן וקרם ברולה פיסטוק עם קרמבל שומשום וקציפת טונקה לצד כוסית של אייס ווין מתקתק אך חד.

התיאורים שלי אמנם עמוסים במילים מוגזמות ומעט מתפלצנות אבל זו ארוחה נהדרת, כזו שעושים לא פעם בשבוע אבל כזו שאמורים לזכור, כזו שמעבירה את הסועד שלוש שעות של חווית אוכל וסוג של מסע קולינרי במטבחים שונים תחת מנצח אחד.
זו ארוחה שמיועדת לאנשים שנהנים מאוכל, שבאים לחוות ולחפש טעמים אחרים, ארוחה שקשה למצוא היום בארץ והיא גורמת ללי להבין כמה אנחנו זקוקים נואשות לשמר את הקולינריה הגבוהה אצלנו במדינת המסעדות שוק וסטייק בפיתה.


מחיר: 350 שקלים לאדם לא כולל יין ושירות.
להזמנות לילינבלום 24 טלפון 077-99797777