לא מעט מהבשר הטרי שנמכר בארץ תחת ההגדרה "ישראלי",  מקורו במשלוחי בעלי חיים הנוראיים. כאשר רק הפיטום והשחיטה מתבצעים בישראל לצערנו הממשלה מאפשרת ייבוא ולא מחייבת סימון על גבי המוצרים של מקור התוצרת, ולכן השנה אנחנו נותנים מקום למשקים ולקצביות המביאות רק בשר ועוף ישראלי מקומי מהמשק לצלחת - כי הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה.

כדאי לדעת! בחלק מאותן משקים תמצאו את תו האיכות "חי בריא" המגבש נהלי גידול מחמירים, הבאים להבטיח כי גידול בעלי החיים במשקים נעשה באופן הומני וישנה שקיפות לגבי מקור המזון ואופן גידולו. התו מאגד עשרות מגדלים מענפי הבקר, צאן, מטילות, עופות ודגים.

מרעה גולן- לכל נתח בשר יש "אבא ואמא"
מרעה הגולן הוא אגודה של 12 משקי בקר ברמת הגולן המגדלים את הבקר בתנאים מיטביים בהתאם לדרישות נוהלי "חי בריא". בקר מרעה גולן גדל במרחב טבעי מיום היוולדו ונהנה ממרעה איכותי ותזונה ללא אנטיביוטיקה מניעתית וזרזי גדילה אנטיביוטיים. בכך המשק מאפשר צריכה אחראית, בריאה, מוסרית וחברתית של מזון מן החי. לראשונה בישראל, מרעה גולן מספק לצרכן את כל המידע - מהיכן הגיע הבשר, מהו זן הפרה, תהליך הגידול שלו והעדר ממנו הגיע.

"מרעה גולן" מציע מגוון מוצרים, מקוצבים וארוזים, שניתן להשיג בעשרות קצביות וחנויות טבע בין מטולה לשדה בוקר: בשר טחון (80 ₪ לקילו) , קציצות, המבורגר (80 ₪ לקילו) , נקניקיות כפריות, מרגז וצ'וריסוס (80 ₪ לקילו); קבב מזרחי (80 ₪); מינוט סטייק (100 ₪ לקילו); קוביות לקדרה (80 ₪ לקילו); רצועות בשר להקפצה (80 ₪); שניצל עגל  (80 ₪ לקילו) . בנוסף לרבעים המגיעים לקצבים באטליזים.
להזמנות באתר של מרעה גולן>>>

מרעה הגולן (צילום: שני בריל)
מרעה הגולן (צילום: שני בריל)

חוות צוק - מהחווה למסעדה
חוות צוק נמצאת בגבעות הציוריות של עמק האלה והוקמה על ידי תומר בשנת 1998, אליו צורף השף אסף שנער כשנפתחה המסעדה בתל אביב. החווה היא חווה יצרנית, בה העיזים והכבשים רועות במרעה, מגדלים ירקות בגינות השדה, מייצרים שמן זית, יין ועוד. כל הבשר של חוות צוק הוא מבקר מרעה חופשי המגודל בתנאים הומניים ונמכר דרך המסעדה והמעדניה. הבשר נבחר בקפידה וכל נתח מטופל בהתאם לשימוש בו, החל מבשר בקר טרי לבישול ולטחינה, נתחים לצליה קצרה לארוחה מהירה ועד בשר לסטייקים משובחים המיושן על העצם בין ארבעה לחמישה שבועות ביישון יבש.

המעדניה והמסעדה מציעות: נתחי פרימיום, סטייקים משובחים, בשר למעשנה, כל חלקי הפנים ונתחים אחרים פחות סטנדרטים כמו דנבר קאט, אונטריב מיושן על העצם, פיקנייה ועוד. 
להזמנות באתר של חוות צוק>>>

חוות צוק (צילום: אנטולי מיכאלו)
חוות צוק (צילום: אנטולי מיכאלו)

חוות הבוקרים - מהמרעה לפתח הדלת
זהו מותג חדש מבית "תדמיר חקלאות" המציע לצרכן הישראלי חווה המספקת בשר בקר טרי, מקומי, איכותי, כולל נתחים ייחודיים בזמינות גבוהה, המקוצב בהקפדה ובדיוק ונועד להעניק חווית בשר אופטימלית, עם פיקוח משלב הגידול ועד לידי הצרכן. חוות הבוקרים מגדלת זני עגלים ועגלות מובחרים כמו אנגוס שרולה ולימוזין, שגדלו בתנאים טובים, ברווחה ובתזונה בריאה ומוקפדת, המותאמת למין ולגיל כדי להגיע לתוצאה מיטבית. ממש לאחרונה הושקה חנות האונליין לשיווק מעד לבית הצרכן, בהשקעה של למעלה מ-5 מיליון שקלים.

בין הנתחים: טומהוק, דנבר סטייק, פלאנק סטייק, רצועות אסאדו, עוף של משק ארצי, מרינדות וכמובן חלקי פנים ובשר טחון ברמות שומן שונות לקבבים, קציצות והמבורגר כל זה לצד טיפים ודרכי הכנה.
להזמנות באתר של חוות הבוקרים>>>

חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)
חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)

קצביה בשינקין - אופנהיימר של אהרוני - לא רק לקרניבורים
הקצביה של אהרוני בתל אביב הפכה להיות, מהרגע שהיא נפתחה, למעוז חובבי בשר שמחפשים נראות קצת אחרת ואולי קצת יותר אסתטיקה. אמנם זו קצביה במהותה אבל כמו כל דבר בתל אביב, הקצביה של אהרוני היא חנות לממכר בשר ובה תמצאו בעיקר נתחי בקר שנראים נהדר, מקרר נתחים מיושנים, שפע של קצבים וקצביות (שאני אישית עדיין לא ראיתי במקומות אחרים) ובעיקר נקיון. הכל נראה מהוקצע, אסתטי, מגרה ופחות מדמם, מה שנותן פתח גם ללא קרניבורים ואולי זה מה שהופך את הקצביות של אהרוני למקום שכיף ללכת אליו.

הבשרי של הקצביות מגיעים מגידולים מקומיים ועוברים יישון של 3 שבועות לפחות לפני שקוצבו. בין הנתחים הפופולאריים: פילה בקר משוייש במיוחד, טי-בון, נתח קצבים, נקניקיות תאילנדיות, מרגז, טלה או גאודה והמבורגרים, אנטריקוט על העצם ועופות שלמים בגריל בתיבול אסייאתי או עשבי תיבול שמוכנים לאכילה. לצד כל הבשר יש שפע של מוצרים משלימים כולל רטבים, לחמים (בשישי), ממרחים ובעיקר נגישות גם למי שלא מבין בבשר.
להזמנות באתר הקצביה>>>

אהרוני בקצביה  (צילום: אסף קרלה)
אהרוני בקצביה (צילום: אסף קרלה)

לאתר

משק מלמד - עופות חופש ללא רעלים
המשק ממוקם במושב כפר הנגיד ומתמחה בגידול עופות מרעה חופשי וירקות אורגניים. למשק לולים אורגניים עפ"י עקרונות חקלאות ערכית חפה מרעלים. העופות, הגדלים בהתאם לדרישות "חי בריא", נהנים מלול מרווח וגישה לחצר מוצלת. תזונתם אורגנית והם אינם מקבלים תרופות, אנטיביוטיקה או זרזי גדילה. התפיסה של לול מלמד מבוססת על תנאי מחייה מיטביים המשתקפים באיכות הבשר ובטעמו העשיר.
המשק מספק עופות קפואים וטריים, ירקות אורגניים ובשר חופש ממרעה הגולן
להזמנות באתר משק מלמד>>>

משק מלמד (צילום: מתוך האתר)
משק מלמד (צילום: מתוך האתר)