חובבי הגבינות והמעדנים בח"ל מכירים את המוצרים של חוות נעמי כבר בעל פה. המעדניה המשפחתית ידועה כבר תקופה ארוכה בזכות ביצי החופש שלהם. הסניף החדש שלהם, ברחוב החשמונאים בתל אביב, הוא החמישי במספר, אחרי שתי חנויות בגבעתיים, אחת בקריית אונו ואחת ברעננה. מדובר בסניף רחב ידיים  וצבעוני במיוחד גדוש במוצרים מהעולם כשבהמשך תהיה קומה נוספת למארזים ומגשי אירוח לכל אזור תל אביב ושפע של כריכים על בסיס חומרי הגלם שבמעדנייה.

רשת מעדניות "חוות נעמי", הוקמה כעסק משפחתי בשנת 1951 כחנות קטנה בשוק השקמה ברמת גן של אז, שנפתחה על ידי שלמה ונעמי חנוכה ועסקה בעיקר בטיפול ושיווק תוצרת משק טרייה ברמה גבוהה לשוק המוסדי והקמעונאי. עם סגירת שוק השקמה, נסגרה גם החנות והעסק עבר להתמקד בשיווק ביצים ובייבוא מוצרי מזון מאירופה. כיום, מנוהלת הרשת ע"י בני הדור השלישי של המשפחה, הנכדים: אור ובן חנוכה - כאשר שיווק הביצים הן מוצר הדגל של חנויות המעדנייה. מקור הביצים מלולי חופש ממגדלים מקומיים שנמצאים במושב עלמה בצפון וקיבוץ גרופית בדרום תוך פיקוח מלא של חוות נעמי על תנאי הגידול שלהן, המזון וניקיון הלולים.  

ממולאים זה החיים - חוו נעמי  (צילום: גיל אבירם)
ממולאים זה החיים - חוו נעמי (צילום: גיל אבירם)

איטליה אהובתי

אם יש משהו שמאפיין בעיני את חוות נעמי, וכל אדם ירגיש זאת מהרגע שהוא מתחיל להסתובב בחלל רחב הידיים שעושה חשק רק לקנות, זו הזיקה לאיטליה. אחד ממדינות הייבוא שנעמי מתמחה בו הוא איטליה ומוצרים באיכות מאד גבוהה מאותה מדינת מגף שאנחנו הישראלים כל כך אוהבים. בוראטה אמיתית מחלב בפאלו, מוצרלה מופלאה, ריקוטה טרייה, לחמים וברוסקטות של 'MORATO, פסטות טריות של BERTAGNI במילויים מטורפים כגון גבינות וכמהין, ארטישוק ועגבניות מיובשות ואפילו מצאתי את הניוקי המדהימים שבשבילם הייתי צריכה לנסוע עד רומא כל פעם, אותם ניוקי שמנמנים ממולאים בפטריות או גבינות.
לצד הגבינות יש לחמים מיוחדים, ברוסקטות פריכות שמושלמות לאירוח, קנטוצ'יני נהדרים לטבילה בקפה וכמובן יינות ושמני זית שאת האחרון אהבתי ממש גלל הגימיק המגניב של בקבוקון ספרי של שמן זית כתית עם רוזמרין או שום שאני משתמשת בו מלא לסיומת על בשרים או לחמים ועדיין לא מצאתי בארץ.

גם במחלקת הגבינות, מחלקה שמאד מפותחת ברוב המעדניות בארץ, הופתעתי ולאו דווקא בגבינות הקשות מייבוא. בגבינות הרכות מצאתי פטה מהולנד - גבינה שלא ראיתי פה באף מעדניה אחרת, שיש בה עירבוב של בקר ועיזים והיא בעלת מרקם מדהים וניחוח מעט חמצמץ. אני אישית חושבת שהבוראטה והמוצרלות המיוצרות בארץ לא מגיעות לטעמים ולאיכותיות של המקור ולכן, לראות מלא מוצרים איטלקיים עשה לי טוב על הלב ואין מה לעשות טעמה של בוראטה אמיתי היא גן עדן קטן, יש את גבינת המאירי המפורסמת, גבינה יוונית, גבינה מלוחה גיאורגית, ועוד .

חוות נעמי (צילום: גיל אבירם)
חוות נעמי (צילום: גיל אבירם)

גבינות, חומוס ושאר ממולאים

מה עוד גיליתי? גילתי שהם עושים חומוס לבד והוא נהדר, שיש להם כמעט לכל סלט מוכן גם את הגירסה שלהן והיא, בואו נגיד, קצת יותר טובה ממה שהכרתם ותמיד עם טוויסט, צ'רשי עם וורדים, לימון כבוש מעניין, סלט אסלק עם ראס אל חנות ושאחד השפים היותר מוכרים בארץ וכזה שמחזיק מסעדה רצינית ושאני מכבדת מאד (תודה לאל זה לא שוב אדוני או אביב משה) מכין להם אוכל מוכן מדהים, כגון עוף צלוי בבמיה, ממולאים, תבשילים וכד' בלי שוב אותו טעם גנרי של אוכל ביתי מזרחי אלא מנות עם טוויסט, לימונים פרסיים, עשבי תיבול ועוד. שזה ריספקט גדול בעיני.
מצאתי שם מלא דגים כבושים ומעושנים, נקניקים מעולים כולל בייקון טלה משובח ורוסטביף בשרני, וכמובן, מחלקת הפחמימות האהובה שלי שם יש מלא מתוקים וקרקרים מכל העולם. בקיצןר חוות נעמי היא גן עדן לשמנמנת אמת כמוני והמחירים לא בשמיים, הביצים נמכרים ממש זול יחסית לביצי חופש ווגם הגבינות והפסטות.

בימים אלו הם עובדים על אתר עם כל המוצרים אבל בוא נודה בזה שאין כמו לשוטט בחנות מלאה מוצרים צבעוניים וטעימים.
סניפי "חוות נעמי": כורזין 5, גבעתיים ǀ בורוכוב 54, גבעתיים ǀ רפאל איתן 1, קריית אונו | המלאכה 18, אזור תעשייה רעננה | והסניף החדש : חשמונאים 105 ת"א