רשת הגלידריות "לה גופרה", המחזיקה ב-24 סניפים בכל רחבי ישראל, מסכמת את הקיץ האחרון. מהנתונים שמציגה הרשת ניתן ללמוד הרבה על העדפות הישראלים מכל המגזרים בכל הנוגע לאכילת הקינוח הפופולרי – גלידה.

לדברי בעלי הרשת, גלעד סמובסקי, המחזיק גם ברשת הגלידריות "פינולי" ורשת השייקים " רואו בול", הקיץ הזה התאפיין בעלייה של 34 אחוזים באכילת גלידת פיסטוק. "הישראלים ממש גילו את גלידת הפיסטוק מחדש. זה התיישב מעולה עם מחלקת הפיתוח שלנו ששותף בה השף האיטלקי נינו דה פסקוואלה שמתמחה בטעמי האדמה הסיציליאנים ויישם את זה בגלידריות שלנו בכל הארץ בדמות המנה – פיסטוק סיציליאני קראנצ'י".

מנתוני הרשת עולה כי 58 אחוזים מהמבקרים בסניפי הרשת אוכלים מנה רגילה של שני טעמים בוופל או כוס. במהלך הקיץ נתקלו הזכיינים בכמה בקשות מוזרות, ואחת הלקוחות הגדילה לעשות כשביקשה את הוופל שלה קפוא...

גלעד סמובסקי  (צילום: אסף קרלה)
גלעד סמובסקי (צילום: אסף קרלה)

לאור המגמות שהתפתחו בשוק זה במהלך הקיץ, מהמרים זכייני הרשת שהטעם הבא שיכבוש את המדינה הוא טעם הקפוצ'ינו האיטלקי.
 "עלייה של 13 אחוזים בבחירת הטעם הזה מסמנת מגמה חדשה כיוון שטעם זה היה בדרך כלל משני לחלוטין".

ומה הם הטעמים המובילים בקיץ הזה? ווניל בורבון ושוקולד בלגי מובילים את מצעד המכירות בהפרש גדול. קינדר קראנץ' ועוגיות תופסים את המקומות הבאים ברשימה.