זה כמה חודשים, מאז פרוץ הקורונה, אני משתעשעת בהכנת לחמים שונים בשלל צורות, טעמים וטכניקות הכנה. זה התחיל עם גידול מחמצת חדשה - היות שהמחמצת שאותה גידלתי כמעט שנה נהרסה מסיבה לא ידועה - והמשיך עם הכנת לחמי מחמצת ממחמצת שהשגתי ממגדלים אחרים, עד שהמחמצת החדשה שלי תיכנס לפעולה. על הדרך התחלתי לנסות לצייר בעזרת סכין חדה על לחמי המחמצת ולייצר עיצובים מעניינים ומאתגרים. 

בהמשך התנסיתי בהכנת לחמים בסיר ברזל כבד, עברתי להכנת חלות משש ושבע רצועות, ובשלל עיצובים, ואפיתי לחמי בירה, פוקצ'ות, לחמניות ולחמים על בסיס חלב, קמח כוסמין או קמח מלא. לאחרונה גיליתי את לחמי הפירות, הכוללים מבחר סוגי פירות מיובשים או טריים. אלו לחמים מהירי הכנה ועשירים בטעם, בניחוח ובמרקמים, שניתן להגיש לצד מבחר ריבות.

טיפסקל

ניתן לגוון בין סוגי הפירות שבהם משתמשים.
ניתן להחליף את הקמח הלבן בקמח כוסמין.
ניתן לפרוס את הלחם ולהקפיא.
במקום לחם, ניתן להכין לחמניות קטנות בתוך תבנית שקעים או בתבניות נייר אישיות. 

למתכונים נוספים: https://www.pascalpr.co.il

לחם פירות (צילום: פסקל פרץ-רובין)
לחם פירות (צילום: פסקל פרץ-רובין)

לחם פירות מיובשים

החומרים:
(לשתי תבניות כיכר באורך 30 ס"מ כל אחת)

300 גרם (2.5 כוסות) קמח לבן מנופה
100 גרם (כוס פחות כף) קמח שיפון מנופה
30 גרם שמרים לחים או 1.25 כפות שמרים יבשים
2 כפות דבש
1 כוס מים
50 גרם מחמאה או חמאה מרוככת או שמן
1 כפית מלח
1 כפית קינמון
1/2 כפית אניס
קורט אגוז מוסקט

לתערובת הפירות:
4 תאנים מיובשות חתוכות לקוביות קטנות
4 משמשים מיובשים חתוכים לקוביות קטנות
75 גרם צימוקים בהירים קטנים וללא חרצנים
25 גרם קוקוס
2 כפות קמח מנופה

אופן ההכנה:
1. שמים בקערת מערבל חשמלי חצי מכמות הקמחים, השמרים, הדבש והמים ומערבלים לעיסה אחידה. מכסים במגבת ומשהים במקום חמים למשך ארבע שעות.
2. מערבלים את העיסה, ומוסיפים את יתר הקמחים, השמרים, המים והדבש. מערבלים היטב. מוסיפים את המחמאה או החמאה, המלח והתבלינים ומערבלים במשך כ־10 דקות לקבלת בצק רך וגמיש. אם צריך, מוסיפים 1/4־1/2 כוס מים בהתאם לספיגת הבצק. מכסים ומשהים במקום חמים למשך כשעה עד שהבצק מכפיל את נפחו.
3. מערבבים בקערה את כל החומרים לתערובת הפירות. לשים היטב את הבצק ומוסיפים תוך כדי לישה את תערובת הפירות. לשים עד לקבלת בצק במרקם אחיד וחלק. מחלקים את הבצק לשניים, ומעצבים כל חלק לכיכר. מניחים בתבנית ומכסים במגבת. משהים להתפחה נוספת של כ־20 דקות.
4. מחממים מראש תנור ל־190 מעלות. אופים את הכיכרות כ־35־40 דקות עד שהן מקבלות גוון חום זהוב.