עוגיות שבלולים

מצרכים - לבצק וניל:
140 גרם (כוס) קמח
70 גרם (חצי כוס) שקדים טחונים
45 גרם (רבע כוס) אבקת סוכר
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 כפית דבש
1 כפית תמצית וניל
ביצה

לבצק שוקולד:
100 גרם (חצי כוס + 3 כפות גדושות) קמח
70 גרם (חצי כוס) שקדים טחונים
45 גרם אבקת סוכר (5.5 כפיות סוכר)
30 גרם (2 כפות) קקאו
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 כפית דבשב
ביצה

אופן ההכנה:
1. הכנת בצק הווניל: מניחים במעבד מזון קמח, שקדים טחונים, אבקת סוכר וחמאה וטוחנים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים דבש, תמצית וניל וביצה ומעבדים רק עד לקבלת בצק אחיד. משטחים את הבצק ועוטפים בניילון נצמד. מכניסים לקירור של חצי שעה במקרר.
2. הכנת בצק השוקולד: מניחים במעבד מזון קמח, שקדים טחונים, אבקת סוכר, קקאו וחמאה וטוחנים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים דבש וביצה ומעבדים רק עד לקבלת בצק אחיד. מעבירים לקירור של חצי שעה במקרר.
3. לאחר הקירור, חוצים כל בצק לשניים. מרדדים כל חלק על גבי משטח מקומח היטב ליריעה דקה. מיישרים קצוות בעזרת סכין לקבלת מלבן.
מניחים יריעת בצק שוקולד מעל יריעת בצק וניל ומגלגלים לגליל הדוק, כך שבצק השוקולד עטוף בבצק הווניל כמו רולדה. חוזרים על הפעולה עם שני חלקי הבצק הנותרים.
4. עוטפים את הגלילים בניילון נצמד ומקפיאים לרבע שעה. מוציאים מהניילון, ובעזרת סכין חדה פורסים עוגיות בעובי של 1 ס”מ. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל־170 מעלות למשך 12 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות ומתקשות.

המתכון באדיבות יעל דאבי, בלוגרית ויוצרת תוכן מובילה, חברת נבחרת Israeli_kitchen באינסטגרם שמעלה בכל יום מתכון חדש. חפשו אותה באינסטגרם: yael_dabby.