לפני שנים, נהגתי לנסוע פעמיים בשנה אל מושב רמת רזיאל שבהרי ירושלים. זה קרה בימים בהם יקב קסטל פתח את שעריו לקהל הרחב, או יותר נכון, לקהל  יודעי הסוד והלקוחות הנאמנים. מאז היקב גדל והפך לכשר, תוך שהוא ממשיך לעשות יינות דגל ולהוביל את ענף היין הישראלי באיכות ודיוק. היינות של היקב הצנוע מהרי יהודה, הסבו את תשומת ליבם של טועמי ומבקרי יין עולמיים לתעשיית היין הישראלית, וההצטיינות של היינות בתחרויות בינלאומיות, עשתה שרות נהדר לכל ענף היין הישראלי. לפני מספר שנים עבר יקב קסטל למעון חדש שהולם את מידותיו החדשות, בישוב יד השמונה, בצד השני של כביש מספר 1. היקב ברמת רזיאל, למרגלות ביתו של אלי, נותר מיותם.

בחזרה למקורות 
היינות הגדולים של יקב קסטל בין אם אדומים בסגנון בורדולזי ובין אם שרדונה מלא גוף בסגנון בורגון, היוו הומאז' ליינות עולם ישן אירופאים עמוקים ומלאים. עם המעבר למתקנים החדשים, הושקה סדרה צעירה יותר בשם la vie שהולכת על הצד הקליל והנגיש יותר, עם זנים כמו סוביניון בלאן, ויוניה וסירה, וויתור על חלק מחביות העץ לטובת מיכלי בטון. תוך כדי העבודה ביקב החדש, אלי החליט לסדר מחדש ולהחיות את היקב הביתי הישן שבו הכל החל, שייקרא להלן יקב רזיאל.

רזיאל 2017 (צילום: אלעד ברמי)
רזיאל 2017 (צילום: אלעד ברמי)
זה יהיה מוכן ב-2022
לאחר שהוא השתמש במבנה הוותיק כגן שעשועים ומעבדת ניסויים, אלי בחר להפנות את יקב רזיאל לכיוון שונה לחלוטין מזה של קסטל: ייצור של יינות מבעבעים בסגנון היינות של אזור שמפאן. כן, ממש בקרוב נוכל למצוא יינות מבעבעים שעברו תסיסה שנייה בבקבוק, מהרי ירושלים. בביקור שלי ביקב טעמתי יינות מבעבעים מופלאים שונים, משלושה בצירים שונים, שנעשו מענבי שרדונה ופינו נואר. יינות בעלי חמיצות נהדרת, בעבוע עדין, ריחות הדרים ונוכחות של שמרים. "זה יהיה מוכן במהלך 2022..." אמר לי אלי למרות שטעים לי כבר עכשיו. בין המבעבעים יהיו גם מתיישנים וגם רוזה, אני, למרות שגמרתי בקבוק של מבעבע שנמצא בתהליך, כבר לא יכול לחכות.

 בינתיים, עושים עוד יין
 
עד שיהיה יין מבעבע אפשר וצריך לנצל את הזמן, לכן, אלי והצוות שלו החליטו ללכת על עוד יין, בסגנון שונה מהסגנון המסורתי של קסטל, סגנון חם יותר שמכוון אל דרום צרפת. קבלו בבקשה את היין הראשון של יקב רזיאל עם לוגו חדש, שכולל מגני דוד ואריה יהודה, לצד סמל קסטל וסמל האבירות החקלאית בו זכה אלי בצרפת.
יקב רזיאל, לוגו  (צילום: אלעד ברמי)
יקב רזיאל, לוגו (צילום: אלעד ברמי)

רזיאל 2017 
היין, שנעשה מענבי סירה וקריניאן בחלקים כמעט שווים, מציג ריחות מפולפלים, פרחוניות, סיגליות, שזיף בשל. משהו חייתי ובשרני ואפילו מעט עור רטוב, הגוף שלו בינוני והסיומת ארוכה ומענגת. יין מצוין בסגנון אחר לחלוטין מיינות דומיין דה קסטל, שמציג פילוסופיית ייצור שונה לחלוטין.  מבחינה סגנונית, רזיאל הוא ההיפך הגמור מיינות קסטל. אבל בכל מה שקשור להקפדה ולמקצוענות של האנשים שעומדים מאחוריו, הוא דומה להם כמו שתי טיפות יין.
המחיר: 150 ש"ח