אי אפשר לתאר את הלילות האלה של טיסת בוקר מוקדמת, בהם צריך להתעורר בארבע, וכל ניסיון ללכת לישון בשעה מוקדמת מהרגיל נידון מראש לכישלון. בערך באחת בלילה אתם מבינים שיש לכם עוד שלוש שעות לישון ואתם מתנחמים בעובדה שתשלימו שעות שינה במטוס. הפעם האחרונה שהתעוררתי בארבע לפנות בוקר, היתה כדי לתפוס מטוס שייקח אותי מכאן. אלא שהפעם כשצלצל השעון בארבע זה לא היה לכיוון חו"ל ולא נעליים, קמתי בחושך כדי להספיק להגיע בזמן לאחד מימי הבציר הלוהט שנערכים ממש ברגעים אלה תחת חום בלתי אפשרי ולחות הורגת.

לא חו''ל ולא נעליים  (צילום: טליה לוין)
לא חו''ל ולא נעליים (צילום: טליה לוין)

רולטת כרמים
יש לי תמיד פנטזיה כזאת כשאני בתוך כרם, לרוץ בתוך שורות הענבים אחרי שאני שותה שלוש כוסות יין ברצף, שבתוספת החום הופכות להיות כמעין פטריית הזיה. "רולטת כרמים" זה משחק שהמצאתי עם עצמי בבציר אחר ברמת הגולן. ממסטל יופי אבל לא תמיד זה מתאפשר. מה גם שאז, לא זכור לי שהיה לוהט כמו שהיה בתחילת השבוע הנוכחי.

המעמד מחייב
הפעם התאפקתי מלעשות בושות, מכיוון שבניגוד לפעמים אחרות שאני מבלה עם החברים מסנהדרינק ומרשה לעצמי להתמסטל חופשי, הגעתי על תקן אורחת של עמותת "רוח נשית" שמסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית. שרונה פז, מנכ"לית יקב ויתקין, החליטה לחבור לעמותה ולערוך את אירוע תחילת הבציר, בהשתתפות נשים בתפקידם בכירים ומובילות דעה, כדי לבצור להצטלם ובעיקר לשתות יין ולגייס מתנדבות לעמותה שעושה עבודת קודש.

בציר ביקב ויתקין  (צילום: טליה לוין)
בציר ביקב ויתקין (צילום: טליה לוין)
תודה על הקולומבר 
אם יש משהו שאני אוהבת זה לאכול ענבים ישר מהגפן. לכן התנצלתי מראש בפני אסף פז היינן  של יקב ויתקין, שלצד עבודת הפרך אני גם עומדת לנשנש הרבה הקולומברד לפני שהוא הולך להיטחן לתוך "מסע ישראלי" בציר 2020. אז בזמן שהבנות הצטלמו ובצרו, תפסתי איתו שיחה בצד כדי לנסות ולהבין איך מתפקדים בימי קורונה, ובכלל אין שורדים לא רק הענבים אלא גם האנשים את 50 המעלות בצל. זה לא קל, ובמיוחד בימים אלה אי אפשר ממש לתכנן קדימה ולדעת מה יקרה, אבל פז כבר הוכיח את עצמו ולא פעם כאחד שמצליח לחזות את העתיד.

ריזלינג, ויהי מה
את היינות של ויתקין אני מאד אוהבת באופן אישי, וממש קיוויתי לקנות את הרוזה (שנגמר לחלוטין מהמלאי!), אלא שלפני כמה ימים בטעימת החג שלנו נפל לידי הריזלינג שלהם, ואני זוכרת שכששמעתי שזה ריזלינג עשיתי מעין פרצוף כזה שלילי, כי ריזלינג הוא לחלוטין לא זן שאני מכירה מספיק טוב,  אבל ידעתי שיש משהו אחר ביינות של אסף, לכן נתתי לו צ'אנס. ותודה לאל שכך! בדרך לשם שכנעתי את הבנות באוטו לא לחזור הביתה בלי בקבוק ריזלינג 2019 של היקב ויהיה מה. אני די בטוחה שהם לא הצטערו.
יקב ויתקין, ריזלינג 2019 (צילום: יח''צ)
יקב ויתקין, ריזלינג 2019 (צילום: יח''צ)

איך לעשות טוב 
אם בא לכן לעשות קצת טוב לעצמכן: אזור עמק חפר הוא סוג של פרובנס ישראלי. לצד יקב ויתקין נמצאים באזור גם יקב רקנאטי ויקב אלכסנדר. 40 דקות מתל אביב הכי קרובות לחו"ל שלנו לפחות בחודשים הקרובים. ואם בא לכן לעשות טוב קצת לאחרות, באתר רוח נשית,  אפשר לתרום גם רק ארבעה שקלים בחודש, שיכולים לשנות חיים לאישה אחרת.