חמישי, שבע בערב, הרחבה מול הקאם קאם מלאה בקבוצות של אנשים, קפסולות אנושיות, חלקם עם מסיכה חלקם בלי, אבל לכולם כוס פלסטיק שקופה מלאה בדרינק כלשהי וצלחת ביד השנייה עם משהו קטן לאכול. והאווירה- מדהימה, רוחשת וגועשת. אולי דווקא בגלל השמירה על שני מטר רווח, אנשים דווקא משתחררים. כן כן, תתחילו להפנים, בילויים בימי קורונה - בימים כאלו, שלא יודעים מה מותר ומה אסור, שלא יודעים מה רוצים וממה מפחדים, המסעדות מסתגלות למצב ומוציאות את עצמן החוצה בגירסת ה"ביס ודרינק לדרך", בה תוכלו לבוא, לקחת קוקטייל או כוס יין בכוס פלסטיק לצד ביס קטן בצלחת חד פעמית או בכריך ולשבת איפה שתרצו כל עוד תשמרו על הכללים.

קאב קאם המסעדה, מבית "בית תאילנדי", מעוררת מחדש את רחוב לינקולן, עם תל אביביים צמאים לתקשורת אנושית ודרינק, בעזרת מבחר מנות רחוב לנשנוש בעמידה או בישיבה על כיסא מאולתר. וכמובן שפע של משקאות. מיינות במחיר מוזל ועד הקוקטיילים המעולים של המקום.
בתפריט: נתחי לברק או טופו צלוי בסירות חסה, כדורי כרעי עוף חריפים, נתח קצבים דק על הגריל ועוד מנות רבות וטובות. במשך השבוע המסעדה תיפתח החל מהשעה 17:30 ובסופש החל מ-12

שישקו חזר אלינו כל יום מ-12 בצהריים עד11 בלילה, עם תפריט שווה במיוחד שמכניס את רוב המנות לתוך חלה, לצד בירה במחירים משתלמים. חוץ מזה יש גם תפריט אלכוהול מוזל וארגזי בירה בתור כיסאות. בתפריט: חצי ליטר בירה מהחבית / כוס יין - 18 ₪, צ'ייסרים לבחירה - 10 ₪, קומבו שישקו - סנדוויץ לבחירה עם צ'יפס ובקבוק בירה - החל מ- 52 ₪ ועוד פינוקים! את כל הטוב הזה תוכלו לבוא לקחת ב T.A ולנשנש ברחבה או באמצעות משלוח של Wolt

מנזר על דלפק (צילום: אסנת גואטה)
מנזר על דלפק (צילום: אסנת גואטה)

בסטה. תכל'ס, ברור שהראשונים לצאת עם ביס ודרינק לדרך יהיו אנשי הבסטה המופלאים, ואכן עוד לפני שהאחרים התחילו לחשוב על זה, אנשים כבר לקחו מהבסטה שווארמה בפיתה ובירה והלכו לשבת ליד הבאסטות השכנות. עכשיו שזה רשמי יותר, הסיכוי למצוא מקום הוא קלוש ואם תהיו חכמים תבואו עם כיסא מתקפל מהבית. תביאו אתכם כוס זכוכית ואפילו תקבלו יין ב-12 שקלים בלבד. מה בתפריט: שווארמה חזיר, ברבוניות, מאפה סרטנים, מיני התחלות, יין ב-18 שקלים ( או 12 אם תגיעו עם כוס זכוכית).

גם אנשי אייבי עלו על רעיון הדרינק ונישנוש ברחבה די מהר, והם יספקו לכם החל מהצהריים המאוחרים ואף מוקדם יותר בסופי שבוע, דרינקים מוזלים ומנות מעולות מהמטבח. בתפריט : פלמידה כבושה, עם תפו"א מעושנים וחזרת, סלט ג'רג'ר עם גבינת כבשים מיושנת, שניצל לברק בלחמניה, בקבוק שנין בלאן של יקב תבור ב-49 שקלים בלבד! ובירה טייבה ב-22 שקלים

יין וברבוניות על המדרכה בבסטה (צילום: אסנת גואטה)
יין וברבוניות על המדרכה בבסטה (צילום: אסנת גואטה)

בשווארמה של בינו ביפו, סידרו כמה שרפרפים כדי שתוכלו לשבת לזלול שווארמה בשקט ולהתלונן על המצב

ארציאלי פיצה וג'יאקונדה (חנות היין)  סגרו לכם דיל. קונים יין בג'יאקונדה, מקבלים כוסות, הולכים לשכנים מארציאלי, אומרים להם את מילת הקוד הסודית, אותה תקבלו במעמד קניית היין, מקבלים הנחה על הפיצה והולכים לפיקניק, על כיסאות הנוח, בכיכר רבין, או בכיכר מסריק.

צ'יקטי מספקים תפריט של ספונטינו- מנות קטנות משתנות. שלישי עד חמישי החל מ-18:00. שפריץ ב-20 שקלים, 2 שפריץ ב-30 שקלים.

כריך ציפס ודרינק בשישקו (צילום: אסנת גואטה)
כריך ציפס ודרינק בשישקו (צילום: אסנת גואטה)

מנזר במנזר ימשיכו להציע דרינקים מוזלים, סיידר משובח ובעיקר אווירה נינוחה וחיוך. התפריט כולל:  סלט קיסר, נקניקיה עם גאודה בלחמניה, כריך מטיאס ועוד, בהתאם למה שהשף עינב אזגורי יספק. באמצע השבוע החל מחמש, מחמישי החל מ-12. תביאו כיסאות מהבית כי העירייה עושה להם קצת צרות עם השרפרפים.

בחוות צוק יפתחו לכם לא רק שולחן אלא שוק שלם. חוץ מיינות מקומיים והמבורגרים מעולים, יהיו גם דוכנים של אוכל מוכן וירקות מהחווה שתוכלו לקחת הביתה, וחמין לנשנוש ברחבה בימי גשם.

ארציאלי וג'אקונדה  (צילום: עמוד הפייסבוק)
ארציאלי וג'אקונדה (צילום: עמוד הפייסבוק)

יוליה  פתחו אל מול הנוף של הנמל עמדת TA שבה תוכלו להתנחל וליהנות מכריכים, קפה, פסטות , המבורגר וכמובן דגים ופירות ים. חוץ מזה הם יעשו לכם משלוח עד לשמשיות אם תרצו - הכל כדי שתוכלו להתפנק

גרקו מנצלים את הרעב שלכם לחגיגה יוונית ומציעים לכם לקחת מהדלי מבחר סלטים ומנות מוכנות, לחמים וממרחים, לפתוח שולחן יווני (או יותר נכון מפה) מחוץ למסעדה, ולהרגיש כאילו לא הייתה פה קורונה. רק אל תשכחו את האוזו

ברלין בפלורנטין הבר השכונתי, שהיה בין הראשונים להבין את יתרונות הטייק אווי למדרכה, ולהוציא קוקטיילים ונשנושים למורעבים בחוץ. לאחרונה הוא השיק תפריט כריכי בשר מושחתים ונקניקיות כדי שלא תישארו רעבים ליד הקוקטייל 

חיפה

מילאהוס קפה אל תתנו למילה קפה להטעות אתכם, זהו אחד המקומות הטעימים ורווי האלכוהול שתמצאו בחיפה גם בימים אלו. לצד צלחות קטנות  (חד פעמיות כמובן) של מיני טובין כגון: לאבנה וחצילים שרופים, כרובית, מאפים מלוחים ומתוקים, פיצות ועוד, תוכלו לקבל שפע של יינות שווים בטעם ולכיס, בקולר נייד גדוש בקרח. אם תביאו כוסות מהבית - יאהבו אתכם יותר. הישיבה על ארגזי תנובה וספסלים מאולתרים.

יין על ספסל , מילאהוס קפה בחיפה (צילום: עמוד הפייסבוק)
יין על ספסל , מילאהוס קפה בחיפה (צילום: עמוד הפייסבוק)

פיצה פורמנס, הפיצריה החיפאית הפכת לפיצת רחוב סטייל נאפולי, כשהלקוחות הקבועים יושבים עם מגש לוהט ובירה קרה על הספסלים ליד.

אויסטר, פוד טראק סואן במיוחד, ליד תחנת הרכבת 'יד השמונה' בעיר התחתית. כאן תוכלו להתפנק על פיש אנד צ'יפס, כריכי פילה דג, ובירה London Pride  על הספסלים.

סנדווויץ ברכה מוסד ותיק לכריכים מושחתים. ברכה היא סוג של סופ נאצי שלא אוהבת שמשנים לה את ההרכבים, אבל החיפאים עומדים שם בתור ולו רק בשביל כריך הנקניקים הצלויים והגבינות ושפע הממרחים המיוחדים.

נאופוליטן אחת הפיצות המפורסמות של חיפה, עם פיצות נאפוליטניות אמיתיות ובקבוקי יין במחיר לא תל אביבי של 59 שקלים. ההמלצה שלנו: פיצת קאצ'ו דה-פפה עם מוצרלה טריה, קרם של פרמז'ן אמיתי מיושן ושפע פלפל שחור לצד בלנד פורטוגלי לבן ואת כל זה לקחת לספסלי הרחוב ליד ולאכול עם כולם.

ג'חנון של שבת, חיפאים רעבים (צילום: עמוד הפייסבוק חיפאים רעבים)
ג'חנון של שבת, חיפאים רעבים (צילום: עמוד הפייסבוק חיפאים רעבים)

גחנון של שבת. ג'חנוניה ותיקה מבת גלים. שם יארזו לכם את הכל, כולל הרסק והביצה, המלבי והבירה או הלימונדה ויפנו אתכם אל המחצלות ליד.

פייבל בר. חוץ מכריכי הבשר והמק אנד צי'ז המפורסמים שיחממו אתכם מבפנים, תוכלו להתפנק פה על קוקטיילים מבוקבקים שהכי כיף לשתות כשקר.

MEATַ&MORE מעדניית הבשרים הזו, ידועה בגלל הבשרים המעושנים המשובחים שלה. חוץ מלקנות שם לפי משקל, מומלץ לקחת איזה כריך אנטריקוט ומיקס מעושנים (65 שקלים) וכוס בירה בטייק אוי ולשבת בחוץ ולזלול יחד עם כל שאר המורעבים. 

פאב העוגן. גילי הבעלים של פאב העוגן המיתולוגי החליט להמציא את עצמו מחדש בקורונה והוא מייצר, יחד עם אשתו ההודית, טייק אווי של אוכל הודי אותנטי כגון כדורי בטטה וורה  / תבשיל דאלבאט ואורז, סמוסות ורוטב קוקוס וכמובן נאן. לקחת ולשבת ברחבה ליד, כל יום שני עד חמישי בשעות 10:00 עד 18:00 בטלפון : 0535533570
 

ירושלים

עיריית ירושלים הוסיפה ועשתה ומילאה את איזורי הבילוי בכסאות ושולחנות כדי לפרגן לעסקים הקטנים, כך שכמעט מכל עסק שפתוח, תוכלו לקחת טייק אווי ולהתיישב באחד השולחנות. בטח באיזור השוק שנהיה די שוקק מרביעי בערב

הדיר של בית הנסןאחת הפינות היותר מגניבות בעיר. הדיר מגיש מיני משקה ומאכל בכלים מתכלים, לקחת ולשבת בפינות הגן, ליד בורות המים ובבוסתנים של בית-הנסן, לבד, ממרחק, אבל ביחד. בתפריט: בירה מהחבית, ארק, יין וקוקטיילים חמים וקרים עם בורקאסון, דגים מלוחים ופיצוחים. 

המזקקה ירושלים (צילום: עמוד הפייסבוק)
המזקקה ירושלים (צילום: עמוד הפייסבוק)

המזקקה. דרינקים, מוזיקה ופיצה. בימים טובים זה היה אחד המקומות המרכזיים ליהנות בו מהופעות משובחות ומשקאות משובחים לא פחות. בימים אלו תוכלו להנות מפיצות נאפוליטניות מושקעות של ממש, לצד משקאות ומוזיקת רקע ברחבה עד שהעניינים יחזרו להתחמם. לא כשר. 

סושי אוראנס. 2 חבר'ה צעירים חובבי סושי שהתחילו להכין סושי בזמן הסגר והפכו למיני סיפור הצלחה. הסושי שלהם מאופיין בניראות כמעט תכשיטית. תוכלו לקחת לכם קופסה מעוצבת מלאה בסושי  מתוקתק ולהתיישב בשולחנות ליד לצד איזו בירה ולהעלות צילום לאינסטוש.

מיימונס בפיתה ברחוב (צילום: עמוד הפייסבוק)
מיימונס בפיתה ברחוב (צילום: עמוד הפייסבוק)

מיימונס בפיתה. דוכן הפיתות הטבעוני-צמחוני הזה מארח לא מעט סלבס שבאים לזלול. משווארמה של כרובית ועד קבאב מאורז בר ועדשים. את הכל מקבלים בבפיה שמנמנה וסלטון במגש קרטון לצד איזו בירה ויאללה להתנחל בשולחנות עם שאר החבר'ה.

החלה של וואלרו. החלה שמשגעת את ירושלים, צמת חלה שחומה ודי גדולה שנאפית במקום וממולאת במבחר של בשרים , הפכה להיות מוקד ההתנחלות למורעבים, תוסיםו לזה ערימה של ציפס ורטבים לא שגרתיים וקיבלתם תור וריחות משגעים. הפייבוריט שלנו היא דווקא חלת השווארמה דגים עם הטחינה השחורה