מה הסיפור? באחד מכפרי ההר התגוררה נערה יפיפייה, שכל בחורי הכפר חפצו לשאתה. יותר מכולם אהב אותה מחמוד (במקורות אחרים הוא גם סולימן ופארוק), בנו של ראש הכפר העשיר, שחיזר אחריה בסתר בעת שהלכה לשאוב מים מן המעיין.

עין חוד. אל המעין (צילום: רחל הראל)
עין חוד. אל המעין (צילום: רחל הראל)

העיקר שהילד אוהב את אמא 
מחמוד המאוהב ביקש מאביו אישור לבקש את ידה של הנערה ובכך למעשה ביקש מאביו להכין סכום מכובד לתשלום מוהר. האב סירב, ולא נימק. כי הוא תכנן לקחת לעצמו את היפיפייה לאישה שנייה. מחמוד שקע בצער וחזר לעבוד קשה בשדות. באחד הימים הגיע האב לבקר את הצאן, ומחמוד ניצל את ההזדמנות וביקש ממנו שוב. האב לא רק שדחה את בקשת בנו, אלא הגדיל לעשות ברגע של כנות והסביר שהוא מעוניין לשאת את הנערה לאישה, והיא תהפוך למעשה לאמו החורגת של הנער.

זה ייגמר בדם 
הבחור הנדהם ניסה לרכך את לב האב, אך זה היקשה עורפו. והמריבה התחילה. מריב שפתיים עברו לתגרת ידיים, וברגע של זעם הניף הבן את מקלו על אביו, ובמכה אדירה לראש, הרג אותו. מן המקל המוכתם בדם הרצח, צמח עץ בעל גזע אדום, הלא הוא העץ הנקרא קאתיל- ההורג או הקוטל. בעברית נקרא שמו קטל-אב.
 
בכמה כפרים ערביים מסופרת אגדה שונה מעט, לפיה בוצע הרצח הנורא בצילו של העץ, דם האב הנרצח ניתז על גזעו, והעץ כולו הפך אדום כדם. במקומות אחרים מסופר כי הרצח אכן היה סמוך לעץ, הדם אמנם לא ניתז, אבל  העץ הסמיק מזעם ומבושה על המעשה הנתעב שבוצע בסמוך לו.
 
אווירת חומר נפץ
תבחרו את הגרסה המתאימה לכם, אבל הסיפור הזה מלמד אותנו שוויכוח ותשוקה מביא לתוצאות קשות, אני כבר לא מדבר על ימין שמאל, חברים, או אוהדי כדורגל. גם הקשר בין אב לבנו יכול להוביל לרצח. עץ הקטלב מזכיר לנו שלכל פעולה יש תוצאה, בכל פעם שאני יוצא לקניות במציאות ההזויה של היום, אני מוצא את עצמי בתור עם אווירת חומר נפץ. כולם חסרי סבלנות ומחוממים, המסכות על הפנים לא מוסיפות והברכות בפי כל אחד לא ממש עוזרות. בקלות דעת נשלפות מילים קשות שעלולות להביא לאלימות.

תור לסופר, קורונה בפסח (צילום: אבשלום ששוני)
תור לסופר, קורונה בפסח (צילום: אבשלום ששוני)

קוקטייל קטלב
באווירה זו, חשבתי שיהיה נכון להזכיר את הסיפור. אגב, פרי הקטלב דומה לענבים אדומים מלאי גרעינים, הוא מבשיל בסביבות מרץ אפריל כך שלצערי לא הצלחתי להשיג אותו פיזית. אז סבלנות חברים. או כמו שמישהו פעם אמר לי: אל תתווכחו עם טיפשים, הם יגררו אתכם לרמה שלהם וינצחו בגלל הניסיון.

מה צריך:
50  מל' וודקה לג'נד אוף קרמלין
20 מל' ליקר פטל שחור אלטנבורגר
15 מל' סירופ אלדרפלאור
25 מל' מיץ ליים טרי
40 מל' מיץ חמוציות
 
מה עושים:
מוזגים את כל המרכיבים לשייקר ומוסיפים קרח.
משקשקים היטב כחצי דקה ומסננים לכוס מרטיני

קוקטייל קטלב  (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל קטלב (צילום: קרינה גנץ)