ביום שישי בצהריים, ביום הראשון שאחרי הידוק ההנחיות, במתחם בזל איכשהו הכל נראה תקין. עדיין לא ראינו את המשטרה שכבר בשבת הרגשנו את נחת זרועה, והתקווה שאפשר יהיה לשתות עוד כוס יין או שתיים על ספסל או גג על הגג הייתה מעט מנחמת. אלא שהמציאות בשטח התגלתה כקצת יותר עגומה. אמנם כל התושבים התחרדנו  עם קפה וסנדוויץ' על הספסלים של העירייה כאילו כלום לא קרה, אבל בפועל האלקלעי  סגור וגם בתי האוכל. רוסטיקו למשל, לא פתח לטייק אווי או משלוחים, ובשבוע שעבר ראינו שאנשי המקום אימצו את החלל הסמוך למסעדה כדי לפתוח מעדנייה חדשה של אוכל ויינות.

רחובות ריקים. המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר (צילום: אבשלום ששוני)
רחובות ריקים. המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר (צילום: אבשלום ששוני)

 להציץ לשכנים 
יין נגיש במבצעי סגר זה כבר משהו שאנחנו אוהבות, ומכיוון שרואי וגלי לא פותחים את בר היין האהוב שלנו, החלטנו להציץ לשכנים ולראות הכצעקתה. איילון, מי שאחראי על היינות ברשת רוסטיקו הוא בעמד בחוץ והציע לנו מבצעים של שניים בתשעים. היינות החזקים שם הם של דלתון (מבטיחה סקירה בהמשך) וגם כמה הפתעות מאד מעניינות עם דגש על מחירים נוחים לצרכן. אגב, אני מרגישה צורך לפרגן להם פה  חופשי, ולו מכיוון שהגעתי לשם כאחת האדם, לא הזדהיתי, לא קבלתי הנחות ורכשתי בכספי את התוצרת. רק שכחתי לקנות שם את הכרוב הממולא וגם חרדל. כל סוף השבוע הצטערתי על כך.
 
הלבן מיוון 
ההמלצה של איילון היתה ברורה וחד משמעית: יין יווני שהתאים בדיוק למזג האוויר האביבי המתעתע. לי יש קצת השגות לגבי היינות מיוון. ה"רצינה" שהבאתי בזמנו מאחד האיים היה מריר וקשוח מידי לטעמי, למרות שאז כששתיתי אותו בליווי דגים מקומיים הוא דווקא בא לי טוב. אבל איילון הבטיח שהיין הלבן מאזור מנטיניה הוא יין שונה לגמרי. לבן, פירותי, מזן יינין בשם מוסקופיליירו. הוא לא דומה לשום יין לבן אחר שטעמתם, בלגימה ראשונה הוא אפילו מרגיש זר בפה אבל ההתמכרות הגיעה בקלות. 'סמלי אסטייט' מנטיניה 2018'  עולה 69 שקלים כבקבוק יחיד, והוא מתאים לפיקניק גג עם גבינות, יוגורט, עלי גפן ואפילו סושי צהריים של סגר.
סמלי אסטייט, מנטיניה  (צילום: צילום מסך)
סמלי אסטייט, מנטיניה (צילום: צילום מסך)

פריחת המעדניות 
חוץ מזה, אם יש משהו שהולך לאפיין לחלוטין את סגר מספר 3 הוא פריחת המעדניות שמתחילות להפנים שלא רק באוכל עסקינן אלא גם מבחר יינות הולם, ייחודי ובמחירים נוחים הוא זה מה שישאיר אותם עם הראש מעל המים, ואותנו עם תחושה של נורמליות ולו קטנה לפחות בפן הקולינרי. אז צאו לטווח הקילומטר מסביב לבית שלכם וחפשו את המעדניות הקטנות, את האוכל הביתי ואל תפחדו להוסיף גם קצת יין לחגיגה. גם באמצע שבוע, זה מותר, עליי.

ספונטיני- מעדניה (צילום: אפיק גבאי)
ספונטיני- מעדניה (צילום: אפיק גבאי)