אולי זה מסימני הגיל אבל אני מוצאת את עצמי בתקופה האחרונה מסתכלת יותר ויותר על שחקניות מבוגרות ומתפעלת מיופיין. זה התחיל כשחזרה העונה הרביעית של הסדרה הצרפתית המופתית 10%, בה הבחנתי כי הצרפתיות לא ממהרות להזריק בוטוקס וליישר קמטים כל כך מהר ויש בזה לא רק חן מסויים אלא גם יופי. אחר כך פשפשתי קצת ברשת ונתקלתי בידיעה מלפני שנתיים, בה דובר כי הדוגמנית בטי קטרו, מי שהייתה המוזה הנצחית של איב סאן לורן, חזרה לדגמן בגיל 73 עבור המותג. 

היא כמובן לא נראית בת ה 73 הטיפוסית שיש תמיד בראש, אלא יותר כמו משהו שהייתי מתחלפת איתו בשיק ובמראה כבר עכשיו. עוד שיטוט קטן ברשת והגעתי לראיון שפורסם איתה בווג הצרפתי עם כמה "שנינויות" שקשורות ליין. אני לא מסכימה עם אף אחת מהן, זה אפילו גורם לי קצת לאי נוחות ב-2021, אבל זה אולי מסביר קצת את הסטגימות שהתקבעו עם השנים לגבי שתייה נשית או מה נשים שותות.

שער מגזין ווג שערכה מייגן מרקל (צילום: Getty images)
שער מגזין ווג שערכה מייגן מרקל (צילום: Getty images)

דברי יפה ליין שלי 
הנה למשל הסיבה שאותה קטרו אוהבת בעיקר לשתות גוורצטרמינר: לטענתה הוא עולה לראש מהר פי 10 מכל יין אחד והוא יין עדין ונשי. או כשהמראיין שאל אותה מה טיב היחסים האישיים עם סן לורן היא ענתה שהייתה "קלילה כמו כוס שמפניה". אז גברת קטרו יקרה, את הורסת את הבריאות אבל בבקשה תדברי יפה ליין שלי.  

דווקא לי יש יין שעולה לראש מהר יותר מאחרים והוא לא גוורצטרמינר, אלא שנין בלאן. אני לא חושבת שיש לזה סיבה מסוימת מלבד העובדה שהוא מעט מתקתק לי ואני שותה אותו במהירות של שתיית טרופית. בדיוק בסוף השבוע האחרון פתחנו את הבקבוק האחרון של תבור, שנין בלאן 2019 פרי שיתוף הפעולה עם מסעדת 'אייבי'. זה היה השת"פ הכי חמוד ומשתלם בתקופת הקורונה של היקב עם המסעדה ההורסת שמכרה בקבוקים של היין ב 50 ₪ על מה שכונה "חצר הארגזים" השווה שלהם. 

תודה על השנין  
כל הקיץ שתיתי את היין הזה ורכשתי מהם סטוק מכובד של בקבוקים ששמרתי לימים שמשיים במיוחד. והנה, הבקבוק האחרון נפתח בשמש הקופחת (אחרי קור של מינוס עשרים מעלות בלילה) בכיכר בזל. כבר אי אפשר לשבת על ארגזים בחוץ, ואני מודה שכל הסיפור הזה של משלוחים ממסעדות שוות הוא אמנם חצי נחמה אבל כבר מתחשק לי לאכול באווירה המעופשת של דרום העיר, עם הקסם, העשן, הרעש והמחסור בחנייה. אז הנה, קבלתן גם המלצה חמה ביותר על יין ועל הדרך גם געגוע. ממליצה לבדוק את יינות תבור באופן כללי, מאד מתאים לכיס הקורונה ולחיך שמבין עניין. 

וחוץ מזה, אני מתגעגעת לתל אביב של פעם. אני מתגעגעת לאייבי של הקיץ או בעצם לזה של קיץ 2019. מתי חוזרים לחיים אמרתם?

יקב תבור, שנין בלאן 2019. אייבי  (צילום: טליה לוין)
יקב תבור, שנין בלאן 2019. אייבי (צילום: טליה לוין)